WRC: Copact Dynamics wyłącznym dostawcą systemu hybrydowego
Wirtualny Rajdowy Puchar Polski 2020 – odpowiedź na czas epidemii
51. Rajd Festiwalowy 2020 odwołany
Prodrive zainteresowany pomocą w budowie respiratorów w Wielkiej Brytanii
Pięć biegów w samochodach WRC od 2022 roku
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

WRC: przetarg na układ hybrydowy już w kwietniu

Rajdowe Mistrzostwa Świata od 2022 roku dołączą do kategorii motorsportu wykorzystującej hybrydowe układy. W kwietniu ma zostać rozpisany przetarg na dostawcę podzespołów.

Królewska kategoria rajdów samochodowych ma największe opóźnienie we wdrożeniu ekologicznych trendów do swoich pojazdów. Początkowo większość aktualnych zespołów była sceptycznie nastawiona, co ciekawe z Toyotą na czele. Japoński producent jest czołowym graczem na rynku samochodów hybrydowych na świecie, mimo tego nie należał do największych zwolenników wprowadzenia rewolucyjnych zmian od 2022 roku.

Po ogłoszeniu nowej, bardziej ekologicznej ery w WRC producenci wywierają coraz większy nacisk na FIA, ponieważ żądają szczegółów. Dotyczących regulaminów i dostawcy części. Jean Tod i Yves Matton w rozmowie z portalem Rallye-Magazin powiedzieli, że przetarg obejmuje akumulator i silnik wraz ze sterowaniem. Cały ten układ ma być w użyciu przez pierwsze trzy lata. Aspektem dużej dyskusji są także miejsca, w których może być wykorzystana dodatkowa moc samochodu.

Właśnie dyskutujemy. Musimy uważać na to, gdzie pozwalamy na dodatkową moc. Mówimy o zasięgu od 10 do 12 km” – komentuje Yves Matton. “Potrzebujemy tej technologii i ważne jest, abyśmy mieli ją w tym sporcie” – podsumował.

Źródło: Rallye Magazin.de

Fot. WRC.com








Do Góry