M-Sport z problemami finansowymi przez COVID-19
Testy wstrzymane przynajmniej do 31 maja
WRC: Toyota i M-Sport zadowolone z postępu prac nad hybrydami
WRC: Copact Dynamics wyłącznym dostawcą systemu hybrydowego
Wirtualny Rajdowy Puchar Polski 2020 – odpowiedź na czas epidemii
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Volkswagen gotowy do festiwalu prędkości w Rajdzie Polski

Volkswagen jest gotowy do rywalizacji na najszybszych odcinkach specjalnych w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC), gdzie średnia prędkość nie spada poniżej 140 km/h. Na tą szybkość składa się nie tylko czysta moc silnika, która jest wymagana na szutrze, potrzebna jest jeszcze odpowiednia dawka determinacji i umiejętności po stronie zawodników. W Rajdzie Polski udział wezmą wszystkie załogi Volkswagen Motorsport, czyli Ogier/Igrassia, Mikkelsen/Fløene i Latvala/Anttila. Każdy z nich będzie miał do dyspozycji Volkswagena Polo R WRC drugiej generacji.

19 odcinków specjalnych obejmujących łącznie 313,53km zaplanowano w północnej części Polski. Blisko 75% z nich to nigdy nie pokonywane trasy. W 2014 roku, bardzo szybki OS Wieliczki ze średnią prędkością 136,88 km/h był najszybszym odcinkiem specjalnym w historii 318 KM Polo z Wolfsburga. W 2015 roku odcinek ten przeszedł modyfikacje.

– Tylko ci, którzy naprawdę docisną nogę do podłogi będą mieli szansę na sukces w najbliższych tygodniach – powiedział Dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito – Rajd Polski, a następnie Rajd Finlandii, to czas na tygodnie pełne prędkości w WRC. Mamy dobre wspomnienia z tej imprezy, ponieważ nie zostaliśmy jeszcze pokonani w Polsce i w Finlandii. Jednak ten sezon do tej pory pokazuje, że producenci są teraz zdecydowanie bliżej siebie i mają szansę na bycie z przodu. Musimy dać z siebie wszystko ponownie i nie popełnić żadnych błędów, aby odnieść ponownie zwycięstwo w Polsce. Możemy polegać na trzech najlepszych załogach na świecie. Szybkie trasy były zawsze korzystniejsze dla kierowców z naszego zespołu. Więc to na pewno będzie interesująca konfrontacja podczas Rajdu Polski.

Jedna czwarta trasy Rajdu Polski jest znana, trzy czwarte są nowością w edycji 2015

Z 313,53 km odcinków specjalnych w sumie nieznane jest 234,69 km. Po powrocie w 2014 roku Rajdu Polski do kalendarza WRC po raz pierwszy od 2009 roku, czyni go na stosunkowo nowym i stanowi kolejne wyzwanie w tym sezonie. Około trzech czwartych tras jest całkowicie nowych, a na dodatek trzeba tworzyć nowe notatki dla blisko 88,31% całkowitej długości zawodów – znaczna część, tras, które znamy z poprzedniego roku będzie teraz poprowadzona w odwrotnym kierunku.

Inną atrakcją częściowo znaną z ubiegłego roku jest odcinek Gołdap. Rdzeń odcinka specjalnego 6,67-km w większości spektakularne skoki i szczyty, a także nieustannie długie zakręty. Trasa będzie przebiegać w przeciwnym kierunku. Dobrze znana jest Mikołajki Arena, która jest przejeżdżana trzy razy, a mimo obejmuje zaledwie 2,5 km, zawsze było tam kilka dramatów w przeszłości, szczególnie w 2009 roku.

Pierwsza, trzecia i czwarta pozycja w klasyfikacji generalnej odpowiednim ustawieniem dla Volkswagen Motorsport

Kierowcy Volkswagena są na dobrych pozycjach w drugiej połowie sezonu WRC. Ogier / Ingrassia mają już 66 punktów przewagi nad drugim w tabeli Madsem Ostbergiem z Jonasem Anderssonem, a Mikkelsen wspólnie z Fløene są tylko trzy punkty za duetem z Citroena w klasyfikacji generalnej. Latvala z Anttilą są na czwartym miejscu. Volkswagen buduje również komfortową przewagę w klasyfikacji producentów: zespół Ogier/Latvala ma 64 punkty przewagi nad Citroënem.

Sébastien Ogier: Kocham szybkie rajdy! Adrenalina jest znacznie większa, a to bardzo mi odpowiada. Mimo, że Rajd Polski ma inny profil szutru odcinki są odmienne od poprzednich. Trasy są nawet tak wąskie, jak ostatnio na Sardynii. W Polsce około trzy czwarte odcinków specjalnych jest nowych w porównaniu z ubiegłym rokiem, a duża część znanych etapów będzie przejeżdżana w przeciwnym kierunku. Tak wiec jest sporo nowości dla wszystkich kierowców i wszyscy jesteśmy na tej samej pozycji wyjściowej. Każdy może pokazać, co potrafi. Zgranie pomiędzy kierowcą i pilotem będzie odgrywać ważną rolę, tak jak w Rajdzie Włoch. Nie ma wątpliwości, że szczęście jest również ważnym czynnikiem w pokonywaniu tak wymagający rajdów jeśli mamy zamiar dojechać bez żadnych incydentów. Jednak mieliśmy bardzo dobrą strategię we Włoszech i dostosowywaliśmy prędkość do warunków w odpowiednim momencie. W wyniku tej wygranej i prowadzenia w mistrzostwach świata, nie zamierzam wprowadzać żadnych wielkich zmian w mój sposób jazdy: chcę wygrać również w Polsce. I aby to zrobić, trzeba umieścić pedał gazu bardzo blisko podłogi.

Jari-Matti Latvala: Wciąż mam rachunki do wyrównania z Rajdem Polski. Miałem pecha w zeszłym roku, kiedy uszkodziłem moje zawieszenie. Byłem na drugim miejscu w 2009 roku, kiedy wycofałem się na ostatnim odcinku specjalnym. Oczywiście, było to jeszcze w mojej głowie w zeszłym roku, ale teraz już staram się zapomnieć. Wygrałem w Portugalii i miałem dobre tempo w Rajdzie Włoch. Jestem więc optymistą przed Rajdem Polski i mam wszelkie szanse na utrzymanie się z moim kolegami z drużyny. Rajd Polska jest bardzo szybki – to mi się podoba. Ważne jest, aby znaleźć odpowiedni rytm, wtedy wszystko jest możliwe. Mamy możliwość przyzwyczaić się do nawierzchni i uzyskać odpowiednie ustawienia, ponieważ odbyliśmy testy w Polsce. Czuję się przygotowany po długich, gorących dniach we Włoszech. Rajd Polski jest podobnej długości, ale za to nie będzie tak wymagający fizycznie, jak Sardynia.

Andreas Mikkelsen: Miałem dużo zabawy podczas Rajdu Polski w zeszłym roku. Jest jedna rzecz, która się liczy w Polsce: prędkość. Średnia prędkość 136,88 km/h, to najszybciej przejechany etap w historii Polo R WRC w 2014 roku. Zobaczmy, co mogę zrobić w tym roku. Jeśli chcesz wygrać rajd, musisz iść na pełnych obrotach, być pewnym siebie i podjąć pewne ryzyko. Trasy są bardzo wyrozumiałe, ale nie możesz sobie pozwolić na utratę szacunku do nich i należy być czujnym i przygotowanym na wszystko. Trasa w tym roku jest prawie całkowicie nowa, podobnie jak w 2014 roku. Taki obrót sprawy mi odpowiada, więc czuję się pozytywnie. Moim celem w Rajdzie Polski jest zdecydowanie odzyskać drugie miejsce w klasyfikacji kierowców, korzystając z doświadczenia zdobytego w ubiegłym roku.








Do Góry