57. Rajd Barbórka 2019 – 28 samochodów historycznych na liście
57. Rajd Barbórka 2019 – Wojciech Chuchała – “jedziemy bez presji”
57. Rajd Barbórka 2019 – Projekt E z Krzysztofem Hołowczycem i Manfredem Stohlem
Kajetan Kajetanowicz blisko przedłużenia współpracy z Lotosem. Celem mistrzostwo WRC 2 2020
57. Rajd Barbórka 2019 – Michał Chorbiński i Beata Borowicz debiutują w Subaru Imprezie
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Thierry Neuville – “jestem dobrze przygotowany”

Thierry Neuville udzielił stacji RTBF w Belgii wywiadu, w którym odniósł się do najnowszych zmian personalnych w zespołach Rajdowych Mistrzostw Świata.

Kierowca Hyundaia zwrócił uwagę, że dość oczywiste po odejściu Citroen Racing z WRC było przejście Sebastiena Ogiera do Toyoty. Japoński zespół uznany jest za bardzo mocny i jak sam podkreślił Thierry, czasem nie było wiadomo jak z nim rywalizować. Neuville czuję się również pewnie w kontekście bezpośredniej walki z Ottem Tanakiem w jednym zespole.

Pierwszy tytuł mistrzowski dla Hyundaia

„Jest to wynik pracy 250 osób. Opracowanie trzech samochodów w ciągu sześciu sezonów nie było łatwe.”

Wicemistrz po raz piąty

Trochę tak, chociaż od kilku lat byliśmy bardzo blisko tytułu, moja kariera jeszcze się nie skończyła. Jeszcze kilka dobrych lat przed nami i zrobimy wszystko, aby wygrać co najmniej jeden (tytuł przyp. red.) To, co przeoczyłem w tym sezonie, to dwa rajdy (Chile i Turcja), w których zdobyliśmy bardzo mało punktów. Na koniec, z trzema zwycięstwami, ośmioma podiami i 227 punktami, jest to nasz najlepszy sezon w WRC. ”

Przybycie Tanaka do Hyundaia:

Toyota była bardzo konkurencyjna przez cały sezon, często po pierwszym dniu rajdu trzy samochody Toyoty były na prowadzeniu, nikt nie wiedział, jak z nimi konkurować. Dobrze znam Hyundaia, mam dobrze wyszkolony zespół, lubię samochód i czuję się w nim komfortowo, jestem dobrze przygotowany przeciwko Tanakowi w tym samym samochodzie ”.

Przeprowadzka Ogiera do Toyoty, wycofanie Citroëna

„Było całkiem jasne, że jeśli Ogier opuści Citroëna, francuska marka będzie pozbawiona czołowego kierowcy. Mogła zostać, zdecydowała się odejść. FIA proponuje rozwiązania mające na celu przyciągnięcie nowych konstruktorów. Ogier będzie jeździł Yarisem, z pewnością będzie to bardzo wymagające. Tanak zapewni nam dobre zaplecze techniczne w Hyundaiu, postaramy się to wykorzystać. Będziemy również ewoluować, mamy nadzieję, że będziemy pracować dobrze przez całą zimę, aby być lepszym niż Toyota ”.








Do Góry