Samochód rajdowy do 10 tyś. zł

samochod rajdowy

Rajdy samochodowe WRC to najwyższa kategoria zawodów rajdowych. Polacy mają na tym polu liczne osiągnięcia. Na wyścigach testuje się najlepszych kierowców i najlepsze samochody na najtrudniejszych torach świata. Każdy etap odbywa na otwartych i zamkniętych drogach, a kierowca mierzy czas z dokładnością do jednej dziesiątej sekundy na każdym odcinku – dążąc do uzyskania najlepszego wyniku. Ponieważ cały rajd obejmuje trasę liczącą kilkaset kilometrów, za nawigację odpowiada np.: pasażer.

Co trzeba wiedzieć, żeby zacząć się ścigać?

Pierwszym i najlepszym sposobem, aby zacząć się ścigać jest nauka jazdy na torze, a także rywalizacja z innym kierowcą. W tym czasie kierowca może doskonalić swoje umiejętności, ćwiczyć technikę jazdy, uczyć się jak jeździ samochód i spędzać czas w otoczeniu innych kierowców. Imprezy odbywają się na kursach, lotniskach, a także w ośrodkach szkoleniowych. W rajdach można wziąć udział jadąc swoim samochodem – nie potrzeba do tego żadnych kwalifikacji. To, co trzeba mieć ze sobą to tylko pokrowiec na samochód i kask na głowę, a koszt takiego uczestnictwa wynosi 120zł.

Samochody rajdowe WRC – jakie wybrać do 10 tys. zł?

Jaki samochód rajdowy najlepiej kupić? Nikt nie lubi zostawać z tyłu na torze wyścigowym, więc nie zawsze dobrze jest kupić przypadkowo tuningowany samochód z dobrymi oponami i wziąć udział w amatorskich zawodach. Przykładowe najlepsze samochody rajdowe wrc, które po lekkich modyfikacjach z powodzeniem podołają na rajdach to np.:

  • Subaru Impreza – zadebiutowała w WRC w 1993 roku. Był następcą modelu Legacy. Nowy model samochodu jest krótszy, rozkład masy auta jest korzystniejsza co sprawia, że jest bardziej zwrotny. Jednak trzeba przyznać że największą przewagę nad konkurencją ma aktywny mechanizm różnicowy, który zapewnia optymalny rozkład momentu obrotowego na każde koło.
  • Nissan Micra – to mały samochód, którego pojemność silnika wynosi 998 cm3, a moc jaką produkuje to zaledwie 55 KM. Jest on stosunkowo lekki. Wersja slim bez wnętrza waży 680 kg, a wersja z klatką 760 kg. Nazwany model to wersja K11 – produkowany był od 1994 do 2002 roku.
  • Audi Quattro – to największa rajdowa legenda wszech czasów. Jest niezwykle wytrzymały, a także charakteryzuje się napędem na wszystkie koła.
  • Honda CRX ED9 – to generacja Civica z takim samym silnikiem pod maską. Honda produkowana w latach 1987-1992 miała trzy różne układy napędowe, takie jak: D16A8, D16A9 i D16Z5.
  • Ford Puma – jeśli chcemy wybrać dobry model to najlepiej wybrać wersję 1.7 o mocy 125 KM. Poza tym można powiedzieć, że silnik tego samochodu jest trwały.
  • Citroen C2 – jest samochodem, który wykorzystywany może być nie tylko do ćwiczenia techniki jazdy, ale także do różnych zawodów, ponieważ spełnia wszystkie przepisy. Duży zapas części na rynku, a także niskie koszty eksploatacji i kompaktowe rozmiary, rekompensują jego charakterystyczny wygląd.

Trzeba pamiętać o tym, że jeśli będziemy chcieli wykorzystać pełną moc auta po tuningu samochodu rajdowego wrc musimy spodziewać się szybkiego zużycia paliwa m.in. 20l/100km.