Znalezienie zastępstwa dla Rajdu Chile 2020 nadal możliwe
ADAC Opel e-Rally Cup z 20 elektrycznymi Oplami Corsa
Oczekujemy na najnowszą generację samochodów Rally 3
Toyota zaprezentuje rajdowego Yarisa z napędem na przednią oś podczas Tokyo Auto Salon 2020
Skoda wycofuje się z WRC
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Rozstanie po trzech latach

Grupa LOTOS i Robert Kubica wspólnie podjęli decyzję o zakończeniu trzyletniej współpracy. W grudniu 2015 r. wygasła umowa współpracy z Robertem Kubicą. Firma wspierała wielką sportową karierę i rajdowe dokonania mistrza, które są inspiracją dla milionów kibiców w Polsce i na całym świecie – on, od 2013 roku, wpływał na budowę marki LOTOS nie tylko rajdowymi sukcesami, ale i swoją aktywnością w kampaniach reklamowych i społecznych. Wspólne ustalenia dotyczące nie kontynuowania współpracy w roku 2016 zostały podjęte z końcem 2015 r.

– Ostatnie trzy lata były dla mnie szczególnie intensywnym okresem. Starałem się jak najszybciej osiągnąć poziom czołowych, światowych kierowców rajdowych. Nie zawsze udawało mi się zrealizować założone cele, bo jak wiadomo na tym szczeblu najważniejsze jest doświadczenie. Dzięki Grupie LOTOS przeszedłem jednak przyspieszony kurs, owocujący m.in. najlepszymi wynikami na niektórych odcinkach specjalnych. Jestem wdzięczny za lata wsparcia, które pojawiło się w szczególnie trudnym dla mnie momencie – mówi Robert Kubica.

Partnerstwo Grupy LOTOS i Roberta Kubicy rozpoczęło się po jego decyzji o powrocie do aktywności w świecie motorsportu. Pierwszy sezon rajdowy był bardzo udany – Robert Kubica i Maciej Baran, jako pierwsza polska załoga, zdobyli doskonałą 5. lokatę podczas rajdu WRC oraz tytuł Mistrzów Świata w kategorii WRC2. Kolejne dwa lata to sezony startów Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka w Mistrzostwach Świata w najwyższej kategorii WRC. Największy sukces załogi to 6 miejsce w Rajdzie Argentyny, a także wiele zwycięstw na odcinkach specjalnych. Grupa LOTOS mogła być częścią tych wydarzeń. Robert Kubica zawsze imponował szybkością, hartem ducha i wolą walki. Dzięki tym cechom na trasach i w rankingach pokonywał renomowanych rajdowych kierowców fabrycznych.

Wspierając starty Roberta w królewskiej kategorii WRC, Grupa LOTOS zdawała sobie sprawę, że niezbędne do osiągnięcia wymarzonych celów jest posiadanie budżetu zbliżonego do zespołów fabrycznych. Robert nie raz udowadniał, że jest w stanie wygrywać z najlepszymi, jednak aby regularnie osiągać najwyższe wyniki, konieczne jest istotne zwiększenie nakładów na funkcjonowanie zespołu rajdowego. Pomimo zaangażowania znacznych środków w poprzednich latach i czynionych w ostatnim czasie próbach znalezienia partnerów do współfinansowania tego projektu, Grupa LOTOS nie jest w stanie go kontynuować w sposób gwarantujący znaczący rozwój.

Firma i jej pracownicy są dumni z możliwości współpracy z tak wielkim, polskim sportowcem i wsparcia jego powrotu do motorsportu. Ten trzyletni okres był czasem sukcesów sportowych, ale także trudu pokonywania przeciwności i ograniczeń. Grupa LOTOS niezmiennie należy do grona najwierniejszych kibiców Roberta Kubicy, życzy mu dalszego rozwoju kariery i mocno trzyma kciuki za kolejne osiągnięcia.

Robert Kubica i Grupa LOTOS S.A. Informacja prasowa

Co dalej ze sponsoringiem Rajdu Polski?

W dniu dzisiejszym Radio Olsztyn opublikowało informację, w której zacytowano słowa burmistrza Mikołajek, Piotra Jakubowskiego. Zdradza on, że spółka być może wycofa się ze sponsoringu Rajdu Polski, rundy Rajdowych Mistrzostw Świata, rozgrywanej w dniach 1-3 lipca. – Wczoraj nieoficjalnie dostałem taką wiadomość, że Lotos z nieznannych mi względów wycofuje się – słuchamy w wywiadzie.

Lotos w minionym sezonie zakończył tytularny sponsoring Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, a po rozstaniu z Robertem Kubicą w dalszym ciągu oficjalnie pozostaje partnerem Kajetana Kajetanowicza. Oficjalnie nie znane są jeszcze natomiast losy wspierania największej imprezy rajdowej w Polsce, czyli Rajdu Polski.








Do Góry