“Jestem dumna i zadowolona z rezultatów” – wywiad z Magdaleną Misiarz
Znalezienie zastępstwa dla Rajdu Chile 2020 nadal możliwe
ADAC Opel e-Rally Cup z 20 elektrycznymi Oplami Corsa
Oczekujemy na najnowszą generację samochodów Rally 3
Toyota zaprezentuje rajdowego Yarisa z napędem na przednią oś podczas Tokyo Auto Salon 2020
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: ERC

Regulamin sportowy rajdów regionalnych FIA ze zmianami

Polski Związek Motorowy po opublikowaniu regulaminu przyznawania licencji zaprezentował także przetłumaczoną na polski wersję Regulaminu Sportowego Rajdów Regionalnych FIA 2015, który jest nadrzędny dla przepisów obowiązujących w Polsce. Posiada on wiele zmian, które mogą być kluczowe dla losów danej rywalizacji.

Na samym wstępie twórcy regulaminu zmienili definicję początku rajdu, która obecnie brzmi: Każdy rajd rozpoczyna się w dniu badań administracyjnych lub od zapoznania się z trasą (w zależności od tego, co odbywa się pierwsze). Część sportowa zaczyna się od pierwszego PKC.

W kwestii serwisu poza parkiem serwisowym dodano ustępstwo, iż w użyciu mogą być nie tylko narzędzia i części dostępne w samochodzie, ale również te dostarczone przez organizatora.

W Europie od 1-go stycznia 2015 zakazane będą starty samochodami klasy R4, chyba, że rodzima federacja zadecyduje inaczej. W Mistrzostwach Europy od 2016 roku zakazane będą starty samochodami klasy RRC. Do klasyfikacji sezonu w klasyfikacji ERC, ERC2 i ERC3 będą zaliczane wyniki z siedmiu najlepszych startów. Aby zdobywać punkty w Mistrzostwach ERC dla Kierowców, zawodnicy muszą zarejestrować się w FIA przed datą zamknięcia zgłoszeń do pierwszego zgłoszonego rajdu pod nazwiskiem zgłoszonego Kierowcy, zgłaszając się za pomocą formularza rejestracyjnego, który można znaleźć na stronie internetowej FIA. Kierowcy mogą jednak zdobywać punkty zgodnie z art. 5 RSRR nie będąc zarejestrowanym w Mistrzostwach ERC. Całkowita długość odcinków specjalnych powinna liczyć pomiędzy 200-230 kilometrów.

Odcinek testowy ma być częścią każdej rundy ERC. Odcinek kwalifikacyjny jest obowiązkowy dla kierowców posiadających priorytet. W przypadku osiągnięcia identycznego wyniku podczas odcinka kwalifikacyjnego, zawodnicy zostaną sklasyfikowani w kolejności ich pozycji startowych do odcinka kwalifikacyjnego. Pozycje startowe będzie wybierać 15 najlepszych zawodników.

W każdym samochodzie kierowców priorytetu FIA i ERC, dopuszczalna jest tylko jedna zamienna skrzynia biegów i jeden zestaw mechanizmów różnicowych (przedni i/lub środkowy i/lub tylny) w jednym rajdzie.

Kalendarz Mistrzostw Europy Juniorów liczy sześć rund: Rajd Liepaja, Rajd Irlandii, Rajd Azorów, Rajd Ypres, Rajd Estonii, Rajd Barum. Zawodnicy zgłoszeni do Mistrzostw FIA ERC Juniorów, mogą stosować maksymalnie 12
opon podczas każdego rajdu.

Następujące priorytety zostaną przyznane poszczególnym kierowcom:
– priorytet ERC1 dla Kierowców zgłoszonych do ERC, bądź Zespołów zgłoszonych do ERC zgodnie z art. 7.2.
– priorytet ERC2 dla Kierowców zgłoszonych do ERC 2, bądź Zespołów zgłoszonych do ERC 2 zgodnie z art. 8.2.
– priorytet ERC3 dla Kierowców zgłoszonych do ERC 3, bądź Zespołów zgłoszonych do ERC 3 zgodnie z art. 8.2.
– priorytet RGT dla Kierowców dopuszczonych do zdobywania punktów w pucharze RGT zgodnie z RSRR zał. X.

Jeśli organizator zaplanował strefę mediów, jest on zmuszony do tego, by zaplanować harmonogram czasowy w taki sposób, aby zawodnicy spędzili co najmniej 15 min w tej strefie.

Urządzenie wyłapujące falstart ma znajdować się 40 cm za linią startu. Ponadto samochód, który nie opuści strefy startu w ciągu 20 sekund po podaniu sygnału start zostanie uznany za wycofany i zostanie niezwłocznie usunięty w bezpieczne miejsce. Kierowca takiego samochodu będzie mógł powrócić do rywalizacji w systemie Rally2.

W przypadku wyniku Ex aequo, zwycięzcą w etapie rajdu zostanie ogłoszony ten zawodnik, który osiągnął lepszy czas na pierwszym odcinku specjalnym niebędącym odcinkiem super specjalnym. Jeżeli to kryterium nie da rozstrzygnięcia, wzięte będą pod uwagę wyniki drugiego, trzeciego, czwartego itd. odcinka specjalnego. Podobnie rzecz ma się w kwestii klasyfikacji generalnej rajdu.

Regulamin uzupełniający rund ERC ma być zaprezentowany w formie elektronicznej i papierowej, a kierowcy klas narodowych mają zgłaszać się na osobnym druku zgłoszenia.

Każda opona musi posiadać:
– dwa identyczne, uformowane kody kreskowe (po jednym z każdej strony opony/każdy kod kreskowy innego koloru określonego przez FIA) dostarczony przez zatwierdzonego przez FIA dostawcę kodów kreskowych lub:
– jednostronnie uformowany kod kreskowy dostarczony przez zatwierdzonego przez FIA dostawcę kodów kreskowych.

Kierowcy mogą używać poprzednio homologowaną specyfikację opon przez jeden, dodatkowy rok. Lista opon dopuszczonych znajduje się na stronach FIA.

Cały regulamin jest dostępny na stronie PZM

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply








Do Góry