Kajetan Kajetanowicz wystartuje w 57. Rajdzie Barbórka 2019
45. Rajd Cieszyńska Barbórka 2019: Sordyl i Korzeniowski wygrywają rajd i mistrzostwa!
45. Rajd Cieszyńska Barbórka 2019: Kto, co, gdzie i kiedy?
Kajetan Kajetanowicz ma nadzieję na kolejny sezon w WRC
Sebastien Ogier i Elfyn Evans łączeni z Toyotą
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Rajd Sardynii 2018 (OS 8): Hyundai, Ford, Toyota i oesowe podium Pieniążka w WRC2

fot. twitter/HyundaiMotorsport

Przedostania próba pętli to Tergu – Osilo. Padła ona łupem Neuville’a z Hyundaia, który zaledwie o 0,4s wyprzedził Ogiera. Zawodnik zespołu M-sport Ford utrzymał jednak prowadzenie w rajdzie. Trzeci na odcinku był Tänak w Toyocie, który stracił 1,6s. Czwarta pozycja to Latvala (+2,8s), piąta Suninen (+3,0s), szósta Lappi (+4,5s), siódma Evans (+5,6s), ósma Paddon (+9,3s), dziewiąta Breen (+10,7s), dziesiąta Østberg (+12,2s).

Dobre tempo w WRC2 pokazała na odcinku polska załoga – Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur. Duet uplasował się na drugiej pozycji na próbie. Szybszy od nich o 2,1s był tylko Kopecký. Oesowe podium uzupełnił Lefebvre (+2,7s) i to on jest także liderem klasy po ośmiu odcinkach specjalnych. Pieniążek w generalce klasy jest dziewiąty, ze stratą ponad pięciu minut do lidera zmagań w WRC2. Problemy z zawieszeniem ma Veiby. 10 sekund kary za spóźnienie na PKC dostał Loubet.

KLASYFIKACJA GENERALNA PO OS 8:

  1. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (1:27:48,6s, Ford Fiesta WRC ’17)
  2. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (+10,5s, Hyundai i20 Coupe WRC)
  3. Ott Tänak i Martin Järveoja (+16,2s, Toyota Yaris WRC)
  4. Teemu Suninen i Mikko Markkula (+34,7s, Ford Fiesta WRC ’17)
  5. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (+38,3s, Toyota Yaris WRC)
  6. Esapekka Lappi i Janne Ferm (+41,6s, Toyota Yaris WRC)
  7. Mads Østberg i Torstein Eriksen (+58,3s, Citroën C3 WRC)
  8. Hayden Paddon i Sebastian Marshall (+58,6s, Hyundai i20 Coupe WRC)
  9. Craig Breen i Scott Martin (+1:23,0s, Citroën C3 WRC)

Wypowiedzi zawodników po OS 8:

Breen: znowu cisnąłem, ponieważ nie mieliśmy nic do stracenia, ale wciąż jest mokro i wilgotno. To nie był plan na dzisiejszy dzień.

Latvala: cisnąłem bardzo, a czas nie jest dobry, nie jestem szczęśliwy. Nie wiem, dlaczego prędkość nie nadchodzi. Miałem jedną twardą oponę, ponieważ nie chciałem używać wszystkich miękkich. 

Lappi: myślałem, że wszystko poszło dobrze, przejazd był czysty, ale czas jest naprawdę zły. Trudno jest znaleźć idealną prędkość, tak mi się wydaje.

Tänak: co możemy zrobić? Robimy, co w naszej mocy, ale tak jest w tej chwili. Nie wiem, dlaczego tracimy szybkość, zawsze istnieje ku temu powód.

Ogier: jak na razie jest to dobra pętla, po prostu miałem problem z wbijaniem biegów na tym odcinku. Nie wiem, co jest przyczyną tego.

Neuville: niełatwo, ten odcinek ma dość szorstką nawierzchnię, starałem się pokonać tę pętlę z mniejszą liczbą miękkich opon, więc mamy ich więcej przez resztę weekendu. Może byłem zbyt ostrożny w prowadzeniu samochodu. 








Do Góry