Pierre Budar wyjaśnia przyczyny odejścia Sebastiena Ogiera z Citroen Racing
Citroen Racing opuszcza WRC po odejściu Sebastiena Ogiera
57. Rajd Barbórka 2019 – jaki będzie?
Sordo i Mikkelsen w Monza Rally Show 2019
Kajetan Kajetanowicz wystartuje w 57. Rajdzie Barbórka 2019
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Galerie zdjęć, Kartka z kalendarza, RSMP

Rajd Elmot 1997, autor: Jacek Mazur

Janusz Kulig zdobył swój pierwszy tytuł Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej w 1997 roku. Po zmianie samochodu z Opla Astry GSI na Renault Megane Maxi, Kulig rozpoczął współpracę z pierwszym profesjonalnym zespołem w swojej karierze. Przednionapędowa rajdówka stawała w szranki z samochodami czteronapędowymi.

Walka o tytuł Mistrza Polski była bardzo zacięta. Janusz Kulig wygrał dwa rajdy w sezonie, 25. Rajd Elmot i 54. Rajd Polski. Najgroźniejszy rywal, Robert Gryczyński, zwyciężył w 45. Rajdzie Wisły i 17. Rajdzie Karkonoskim. O końcowym triumfie zadecydowała większa skuteczność samochodu Megane, który nie dojechał do mety tylko raz. Konkurent Kuliga, choć we wszystkich ukończonych zawodach plasował się na podium, nie znalazł się na mecie aż trzech rajdów. Dzięki temu na koniec sezonu 1997 Janusz Kulig utrzymał przewagę punktową nad rywalem, jednak dzieliły ich jedynie trzy „oczka”! W ten sposób Janusz Kulig zdobył swój pierwszy tytuł Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej.

Na liście startowej 25. Rajdu Elmot znalazło się 76 załóg. Zawody rozgrywane w dniach 15-17. maja miały bazę w Świdnicy i dystans blisko 540 kilometrów, z których ponad 271 stanowiło dwadzieścia siedem odcinków specjalnych. Na pierwszy etap zaplanowano dwa przejazdy miejskiej próby Świdnica (2,20km), a w kolejnych dniach zawodnicy zmagali się po próbach m.in. w Witoszowie, Dziećmorowicach, Zagórzu, Sokolcu, Kamionkach, Rościszowie, Walimiu, Lubachowie, Jedlinie Zdrój, czy Olszyńcu.

Zawody z przewagą ponad dziesięciu minut wygrali Kulig i Baran, dla których było to pierwsze zwycięstwo w RSMP. Na drugiej pozycji uplasowali się Pineles i Wodniak (Mitsubishi Lancer RS Evo III), trójkę uzupełnili Świeboda i Górski (Mitsubishi Lancer RS Evo III). Kolejne pozycje to Baniowski i Gajoch (Subaru Impreza WRX), Magaczewski i Białowąs (Ford Escort RS Cosworth), Kuchar i Malec (Opel Astra GSi 16V), Sztuka i Cieślar (Nissan Sunny GTi 16V), Tercjak i Wolarz (Ford Escort RS Cosworth), Wierzbołowski i Lepiarz (Ford Escort RS Cosworth). Dziesiątkę zamknęli Czopik i Wroński (Honda Civic VTi).

[nggallery id=100]








Do Góry