Pierre Budar wyjaśnia przyczyny odejścia Sebastiena Ogiera z Citroen Racing
Citroen Racing opuszcza WRC po odejściu Sebastiena Ogiera
57. Rajd Barbórka 2019 – jaki będzie?
Sordo i Mikkelsen w Monza Rally Show 2019
Kajetan Kajetanowicz wystartuje w 57. Rajdzie Barbórka 2019
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: ERC

Rajd Azorów 2018 (OS 1): Botka, Łukjaniuk, Magalhães

fot. FIA ERC

Właściwą rywalizację w pierwszej rundzie mistrzostw Europy, rozpoczął ponad 2-kilometrowy odcinek Lagoa. Próba była połączeniem fragmentów asfaltowych i szutrowych.

Najlepszy czas uzyskali Dávid Botka / Márk Mesterházi w Škodzie Fabii R5. Pokonali próbę w 1:33,9s. Pierwszą trójkę odcinka uzupełnili Aleksiej Łukjaniuk / Aleksiej Arnautow, za sterami Forda Fiesty R5 (+0,1s) oraz
Bruno Magalhães / Hugo Magalhães na pokładzie Škody Fabii R5 (+0,6s).

Kolejne pozycje zajęli: 4. Bernardo Sousa / Valter Cardoso (+0,9s, Citroën DS3 R5), 5. Rhys Yates / Elliott Edmondson (+1,2s, Škoda Fabia R5), 6. Ricardo Moura / António Costa (+1,4s, Škoda Fabia R5), 7. Martin Koči / Filip Schovánek (+1,7s, Škoda Fabia R5), 8. Frank Tore Larsen / Torstein Eriksen (+1,8s, Ford Fiesta R5), 9. Luis Rego / Jorge Henriques (+2,0s, Ford Fiesta R5). Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Carlos Vieira / Jorge Carvalho (+2,1s, Hyundai i20 R5).

Najlepszy czas, wśród polskich załóg, uzyskali na odcinku Hubert Ptaszek i Maciej Szczepaniak (+3,0s, Škoda Fabia R5), plasując się na 14. pozycji. Tomasz Kasperczyk / Damian Syty (+3,4s, Ford Fiesta R5) uplasowali się na 18. miejscu, Jarosław Kołtun / Ireneusz Pleskot (+4,0s, Ford Fiesta R5) na 20., a Łukasz Habaj / Daniel Dymurski (+4,9s, Ford Fiesta R5) na 27.

News aktualizowany…

Wypowiedzi po OS1:

Kołtun: to chyba przejazd dla widzów, dla nas tylko rozgrzewka.

Habaj: było w porządku, tylko pod koniec czasami było tak, jakbyśmy nie mieliśmy momentu obrotowego.

Loubet: próbowałem się skoncentrować i jechać czysto.

Teodósio: jesteśmy naprawdę szczęśliwi, zmieniliśmy ustawienia samochodu i teraz jest fajnie.

Larsen: próbowałem trochę cisnąć, jestem całkiem szczęśliwy. Krótki odcinek, ale także ważny.

Magalhães: było bardzo, bardzo ciężko dla opon, musimy je oszczędzać na następny odcinek. To dobry początek.

Yates: dobrze. Lekka podsterowność na asfalcie, ale jestem zadowolony.

Åhlin: będę robił co w mojej mocy przez cały rajd. Mamy nasz plan. Tutaj próbowaliśmy ratować opony.

Łukjaniuk: mamy twardsze opony, więc prawdopodobnie powinno być OK.

Botka: było bardzo dobrze.

Ptaszek: naprawdę fajny odcinek, dobry na rozgrzewkę. Teraz kierujemy na dłuższą próbę.

Rego: nieźle, to długi rajd, mnóstwo dobrych zawodników.

Koči: uratowaliśmy opony na drugi odcinek. Było bardzo ślisko, ale dobrze.

Kasperczyk: wszystko w porządku, nie chcieliśmy zbytnio naciskać na opony żwirowe na asfalcie. Oszczędzaliśmy je na następny odcinek.








Do Góry