57. Rajd Barbórka 2019 – 28 samochodów historycznych na liście
57. Rajd Barbórka 2019 – Wojciech Chuchała – “jedziemy bez presji”
57. Rajd Barbórka 2019 – Projekt E z Krzysztofem Hołowczycem i Manfredem Stohlem
Kajetan Kajetanowicz blisko przedłużenia współpracy z Lotosem. Celem mistrzostwo WRC 2 2020
57. Rajd Barbórka 2019 – Michał Chorbiński i Beata Borowicz debiutują w Subaru Imprezie
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Różne

Race Force 1, będzie jeszcze szybszy i jeszcze lżejszy

W ubiegły weekend w czasie VI rundy Rallysprint Challenge na lotnisku w Pile wszyscy zawodnicy mogli przetestować buggy Race Force 1, które jest w fazie testów przed sezonem 2020.

Celem testów było przede wszystkim pokazanie zainteresowanym zawodnikom możliwości Race Force 1. Każdy uczestnik mógł spędzić kilka minut za kierownicą pojazdu zbudowanego przez Kacpra i jego współpracowników. Kilkanaście osób wyraziło zainteresowanie pojazdem i było pod wrażeniem możliwości Race’a.

Race ma ogromny potencjał. Jest kilka rzeczy, które można udoskonalić, ale jest to kwestia moich upodobań. Ogólnie szybko, sprawnie i bardzo bezpośrednio jeżdżący pojazd. Łatwy do kontrolowania i dający dużo frajdy z jazdy” – powiedział Andrzej

Kacper Raupuk, projektant poinformował, że budowana jest kolejna ewolucja Race Force 1, w której wyeliminowano problemy wieku dziecięcego prezentowanej w Pile wersji buggy.

“Pucharowa wersja bazuje na obecnym modelu, będzie natomiast jeszcze szybsza, jeszcze lżejsza i będzie dawać więcej przyjemności z jazdy. Inne będą również wymiary, ponieważ pojazd przygotowywany do walki w pucharze jest o 160 mm krótszy, przy tym samym rozstawie osi. Moc zwiększamy ze 130 do prawie 190 koni. Łączna masa własna nie powinna przekroczyć 500 kg. Szacujemy, że stosując te zmiany zaoszczędzimy około 30 kg. W nowym modelu będziemy mieli przyrządy do monitorowania pracy silnika i skrzyni. Dzięki temu kierowca otrzyma najważniejsze informacje potrzebne do naprawdę bardzo szybkiej jazdy. Najbardziej widoczną zmianą wizualną jest obudowa, poprawi ona wygląd Race’a i zwiększy bezpieczeństwo kierowcy” – opowiada Kacper Raupuk

“Po ostatnich testach powinniśmy wyeliminować ślizgające się sprzęgło przy zmianie biegów na wysokich obrotach oraz brak możliwości płynnego napinania łańcucha napędowego. Dodatkowo czeka nas optymalizacja pomp hamulcowych. Rozwiązania tych problemów są już zaprojektowane, wystarczy wyprodukować i zamocować nowe części, aby cieszyć się bezproblemową jazdą.” – podsumowuje Kacper

Następna prezentacja jest planowana na przełom września i października, ale dokładny termin nie jest jeszcze znany. Jak tylko będziemy wiedzieć kiedy nasz dopracowany egzemplarz będzie gotowy do kolejnych startów, z pewnością Was poinformujemy.








Do Góry