57. Rajd Barbórka 2019 – 28 samochodów historycznych na liście
57. Rajd Barbórka 2019 – Wojciech Chuchała – “jedziemy bez presji”
57. Rajd Barbórka 2019 – Projekt E z Krzysztofem Hołowczycem i Manfredem Stohlem
Kajetan Kajetanowicz blisko przedłużenia współpracy z Lotosem. Celem mistrzostwo WRC 2 2020
57. Rajd Barbórka 2019 – Michał Chorbiński i Beata Borowicz debiutują w Subaru Imprezie
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: RSMP

Projekt regulaminu RSMP 2016 został opublikowany

Polski Związek Motorowy opublikował dziś projekt regulaminu RSMP na sezon 2016. Poniżej prezentujemy najważniejsze zmiany, które zostały zawarte w porównaniu do sezonu 2015:

– łączna długość zaplanowanych odcinków specjalnych każdej rundy ma wynosić 150 km z różnicą nieprzekraczającą 10%.
– organizatorzy będą mieli całkowitą dowolność w sposobie podziału kilometrów oesowych na poszczególne etapy
– zmieniono również harmonogram ramowy rund. W środę po godzinie 20:00 będzie można odebrać dokumenty do zapoznania z trasą. Odbiór będzie możliwy do godziny 10:00 w czwartek, kiedy to też po pierwszej części zapoznania odbędzie się start honorowy (18:30). Na piątek zaplanowano drugą część zapoznania (7:00-10:00) i właściwy start do rajdu (12:00).
– w przypadku klasy OPEN 2WD oraz w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach
GKSS lub ZSS będzie mógł ustalić miejsce danego zawodnika na liście startowej biorąc pod uwagę klasę samochodu i/lub kierowcy
– w przypadku poddania się procedurze Przedsezonowego badania kontrolnego (PBK) zawodnik przedstawia Kartę wyposażenia bezpieczeństwa osobistego podczas OA oraz podpisuje deklarację, że samochód, którym zamierza wziąć udział w rajdzie jest w pełni zgodny z tym, który był przedstawiony podczas PBK.
– średnica zwężki w samochodach S2000 z silnikiem 1,6T ma wynosić 28mm
– podczas zapoznania z trasą możliwe będzie dwukrotne pokonanie odcinka specjalnego
– kary nałożone na załogę zostaną dodane do czasu odcinka na którym popełniono wykroczenie
– aby zawodnik uzyskał czas na oesie konieczne jest dotarcie do mety stop danego odcinka.
– kary za spóźnienie na PKC i założone bezpośrednio przed PKC odcinka będą doliczane do czasu rajdu
– wycofanie się zawodnika z Rajdu po ostatnim OS nie zmienia pozycji pozostałych załóg na Power Stage
– kara za każdy nieukończony oes w przypadku korzystania z systemu Rally2 wynosi 7 minut, chyba, że ma to miejsce na ostatnim oesie lub po ostatnim oesie. Wówczas kara wynosi 10 minut
– konieczność wyznaczanie strefy grzania opon została nałożona tylko na organizatorów rajdów asfaltowych
– punktacja w poszczególnych klasach będzie niezależna od frekwencji. Nie będą przyznawane punkty za Power Stage (w klasach)
– do końcowej klasyfikacji liczonych będzie sześć najlepszych wyników.
– załoga bez zamontowanego w samochodzie urządzenia GPS, może zostać niedopuszczona do startu w rajdzie. Organizator danej rundy poda w Regulaminie Uzupełniającym miejsce i czas montażu urządzeń GPS.
– w przypadku uszkodzenia lub awarii urządzenia GPS zostanie ono
wymienione w terminie wyznaczonym przez organizatora. Każda wymiana urządzenia
GPS zostanie zgłoszona do Dyrektora Zawodów który podejmie decyzję o anulowaniu
ewentualnej kary za spóźnienie spowodowane wymianą.
– GKSS lub ZSS danej rundy RSMP może podjąć decyzję o instalacji urządzeń
GPS służących nadzorowaniu zapoznania z trasą rajdu wszystkich lub wybranych
załóg.
– wszystko, co nie jest w niniejszym regulaminie dozwolone jest zakazane.
– wprowadzono również kilka zmian w regulaminach technicznych
– regulamin nie zakłada organizacji odcinka testowego

Ponadto na liście priorytetowej w sezonie 2016 mają się znaleźć (kolejność alfabetyczna): Bryan Bouffier, Wojciech Chuchała, Marcin Gagacki, Grzegorz Grzyb, Łukasz Habaj, Kajetan Kajetanowicz, Tomasz Kuchar i Maciej Oleksowicz.

Pełna treść regulaminu: Projekt Regulaminu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2016








Do Góry