Subaru Poland Rally Team odchodzi z RSMP
57. Rajd Barbórka 2019 – Robert Luty i Marcin Celiński najlepsi w historykach
57. Rajd Barbórka 2019 – Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak ponownie najlepsi
57. Rajd Barbórka 2019 – 28 samochodów historycznych na liście
57. Rajd Barbórka 2019 – Wojciech Chuchała – “jedziemy bez presji”
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Historyczne, HRSMP

Poznajcie regulamin Historycznego Rajdowego Pucharu Polski

Polski Związek Motorowy opublikował pierwszy w historii regulamin Historycznego Rajdowego Pucharu Polski. Projekt kalendarza cyklu liczy aktualnie osiem rund.

Sezon rozpocznie kwietniowy (1-2) Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza. Kolejną rundą będzie Rajd Mikołosko-Żorski (23-24. kwietnia), następnie Rajd Rzeszowiak (21-22. maja), Rajd Festiwalowy (4-5. czerwca), Rajd Krzemionki (15-16. lipca). Szóstą rundę stanowi Rajd Polski Historyczny (1-2. września), siódmą Rajd Wisły (23-24. września). Finałowym rajdem będzie Barbórka (3-4. grudnia).

HRPP są rajdami historycznych samochodów dla kierowców posiadających licencję stopnia „R”, RN”, oraz pilotów posiadających licencję „RN”, „R co-driver”, „R” i „B,C”.

Całkowita łączna długość odcinków specjalnych w rajdzie HRPP nie może przekraczać 45 km. Długość pojedynczego odcinka specjalnego (OS) nie może przekraczać 7 km. Pomiar czasu na OS będzie się odbywał z dokładnością do 0,1 s. Średnia prędkość na OS nie może przekroczyć 100 km/h.

HRPP są rajdami jednoetapowymi z maksymalnym czasem trwania 1, 5 dnia. Zabroniona jest organizacja, przez tego samego organizatora, w czasie jednego weekendu dwóch rund HRPP.

Wysokość wpisowego w HRPP w sezonie 2016 wynosi maksymalnie 800 PLN (gdy suma kilometrów OS nie przekracza 30 km), maksymalnie 1000 PLN (gdy suma kilometrów OS przekracza 30 km).

Do rajdów HRPP dopuszczone będą:
– samochody wyprodukowane w okresie od 1.1.1931 Do 31.12.1957,
– samochody produkcyjne homologowane jako „Touring”, „Competition Touring”, „Grand Touring” i „Competition Grand Touring” przez FIA i lub poszczególne ASN do 31.12 1990 oraz ich repliki i prototypy bez względu na rok produkcji. Samochody homologowane są klasyfikowane wg. daty ich homologacji, a nie daty produkcji. Dla każdego samochodu obowiązuje zał. J właściwy w roku wydania najpóźniejszego zastosowanego rozszerzenia homologacji,
– samochody produkcyjne niehomologowane, wyprodukowane do 31.12.1990 oraz ich repliki i prototypy, które wykorzystywane były w sporcie samochodowym w specyfikacji produkcyjnej lub używanej w kwalifikowanym sporcie samochodowym, przy czym udokumentowanie specyfikacji i historii startów spoczywa na zawodniku. Samochody niehomologowane, klasyfikowane będą wg. daty ich produkcji, lub daty pierwszej produkcji danego modelu w danej specyfikacji technicznej.

Niezależnie od zapisów Regulaminu technicznego, wszystkie samochody zgłoszone do rajdu muszą posiadać dopuszczenie do ruchu drogowego i muszą spełniać wymagania art. 253 zał. J w zakresie obowiązkowego wyposażenia bezpieczeństwa w sposób określony w art. 12 niniejszego regulaminu. Zastosowane modyfikacje dozwolone przez Zał. J dla wszystkich samochodów muszą być zgodne z przepisami Ustawy „Prawo o Ruchu Drogowym” ze szczególnym uwzględnieniem przepisów w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska.

Samochody dopuszczone są w jednej z 4 kategorii FIA lub jednej z 2 Kategorii PZM.
– Kategoria FIA 1: K1 zbudowane miedzy 1/1/1931 a 31/12/1957 oraz samochody homologowane między 1/1/1958 a 31/12/1969 (wiekowe grupy klasyfikacyjne D, E, F i G1),
– Kategoria FIA 2: K2 Samochody homologowane między 1/1/1970 a 31/12/1975: (wiekowe grupy klasyfikacyjna G2, H1),
– Kategoria FIA 3: K3 Samochody homologowane między 1/1/1976 a 31/12/1981: (wiekowe grupy klasyfikacyjne H2, I),
– Kategoria FIA 4: K4 Samochody homologowane między 1/1/1982 i 31/12/1985 oraz między 1/1/1986 i 31/12/1990 (wiekowe grupy klasyfikacyjne J-1 i J-2),
– Kategoria PZM 5: K5 Samochody, których dopuszczalne modyfikacje wpływające na niezawodność lub osiągi samochodu wykraczają poza wymagane dla kategorii K1, K2, K3 i K4, lecz spełniają warunki określone w punkcie 3 zał. nr 1,
– Kategoria PZM 6: K6 Samochody wyprodukowane w PRL lub KDL, których modyfikacje wpływające na niezawodność lub osiągi samochodu wykraczają poza wymogi dla kategorii K1, K2, K3 i K4, ale spełniają wymogi art. 4 zał. 1.

Dla wszystkich samochodów z silnikiem doładowanym lub silnikiem Wankla do okresu J1 włącznie stosowany będzie przelicznik nominalnej pojemności o wartości 1,4, a dla okresu J2 o wartości 1,7. Zezwala się organizatorom na tworzenie dodatkowych klas markowych lub pucharowych.

Dokładny regulamin znajdziesz tutaj








Do Góry