57. Rajd Barbórka 2019 – 28 samochodów historycznych na liście
57. Rajd Barbórka 2019 – Wojciech Chuchała – “jedziemy bez presji”
57. Rajd Barbórka 2019 – Projekt E z Krzysztofem Hołowczycem i Manfredem Stohlem
Kajetan Kajetanowicz blisko przedłużenia współpracy z Lotosem. Celem mistrzostwo WRC 2 2020
57. Rajd Barbórka 2019 – Michał Chorbiński i Beata Borowicz debiutują w Subaru Imprezie
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Pierre Budar wyjaśnia przyczyny odejścia Sebastiena Ogiera z Citroen Racing

Pierre Budar na łamach portalu Autosport.com odpowiedział na kilka pytań związanych z odejściem Sebastiena Ogiera z Citroen Racing i wynikającego z tego zamknięcia programu WRC dla francuskiego zespołu.

Czy kalendarz WRC, jego profil, albo regulamin wpłynęły na decyzję?

Na pewno jest to część problemu. Dla marki takiej jak Citroen bardzo ważne jest również, aby sytuacja w mistrzostwach była zgodna z oczekiwaniami marketingowymi. Kiedy widzisz ile musimy naciskać na elektryfikację naszej marki, produkty oraz marketing potrzebny do napędzania sprzedaży, naprawdę trudno nie koncentrować się na tym. Jeśli dyscyplina sportu w tym nie pomaga, to mamy prawdziwy problem.

Jednym z naszych celów jest rozwój na rynkach międzynarodowych. Indie to duży projekt dla marki i nie ma nic po tamtej stronie dla sportów motorowych. Nie jest to zbyt dobre. Chiny to ta sama sytuacja. na pewno nie mamy mocnej pozycji, gdy idziemy do dyrektora generalnego wyjaśnić, co możemy zrobić dla marketingu marki, a nie możemy udzielić odpowiedzi na te kwestie, które są głównymi pozycjami dla naszego działu marketingu. Jest to część braku naszej propozycji.

Uczestniczyłeś w spotkaniach na temat hybrydyzacji WRC. Kiedy decyzja o została podjęta?

Oczywiście przez chwilę zastanawialiśmy się nad kilkoma scenariuszami. Ostatecznie zdecydowaliśmy się ponownie uruchomić Peugeota w WEC. Jesteśmy już zaangażowani z DS w Formułę E i nie udało nam się zdobyć trzeciego programu i mieć dobrego poziomu konkurencyjności z trzema głównymi programami w tej samej organizacji. Kiedy podjęto gdzieś w PSA decyzję o Peugeocie, Citroen nie weźmie udziału w hybrydowym WRC w 2022 roku.

Czy Twoim zdaniem istniała kiedykolwiek szansa, że Peugeot zamiast do WEC mógł dołączyć do WRC?

To mógł być jeden ze scenariuszy, ale zdecydowano się na WEC, ponieważ ten program był bardziej spójny z oczekiwaniami Peugeota. Nie chcę komentować wyboru Peugeota. Nie umiem tego zrobić.

Czy rozważano alternatywnych kierowców, jak Andreas Mikkelsen, Craig Breen?

Jeśli chcesz wziąć udział w walce o mistrzostwo potrzebujesz jednego z “wielkiej trójki”. Jeśli starałeś się pozyskać jednego z nich, a nie udało Ci się tego zrobić, musisz podjąć decyzję. Tę decyzję podjęliśmy.

Czy Citroen był wystarczająco konkurencyjny, żeby zadowolić Ogiera?

Jestem pewien, że poczyniliśmy wiele postępów w ciągu roku i byliśmy w ciągłym rozwoju, które były gotowe na Monte Carlo, ale tu jest problem. Oczywiście z punktu widzenia Sebastiena Ogiera lepiej byłoby mieć je wcześniej i możemy się z tym zgodzić, ale nie jest to możliwe. Straciliśmy trochę czasu na początku roku. Dlatego potrzebowaliśmy dwóch lat na ten projekt, ponieważ pierwszy był skomplikowany. Jestem przekonany, że rozpoczęlibyśmy sezon ze znacznie lepszej pozycji niż w tym roku.

fot. www.autosport.com








Do Góry