M-Sport z problemami finansowymi przez COVID-19
Testy wstrzymane przynajmniej do 31 maja
WRC: Toyota i M-Sport zadowolone z postępu prac nad hybrydami
WRC: Copact Dynamics wyłącznym dostawcą systemu hybrydowego
Wirtualny Rajdowy Puchar Polski 2020 – odpowiedź na czas epidemii
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

OS 7: Ogier liderem, Kubica awansuje na siódme miejsce

Drugi przejazd najdłuższej próby dnia, Stańczyki (39,12km), to zdecydowana loteria oponowa. Próbę wygrali Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC), którzy wybrali cztery miękkie i jedną twardą oponę. – To był trochę zbyt agresywny wybór. Musimy być ostrożni. Dzięki temu Francuzi obejmują prowadzenie w rajdzie.

Drugi czas wykręcili Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila jechali na mieszance twardych (z przodu) i miękkich (z tyłu) opon (+1,2s, Volkswagen Polo R WRC). – Mieliśmy duże uderzenie na odcinku i bałem się, że uszkodziliśmy jedną z oponą. Na szczęście Micheliny są niezwykle wytrzymałe. Na trzeciej pozycji uplasowali się Andreas Mikkelsen i Ola Fløene (+4,4s, Volkswagen Polo R WRC), aktualni wiceliderzy rajdu. – Czysty przejazd ale nie czułem się w 100% pewnie. Zdecydowałem się zwolnić do 98% by dojechać bezpiecznie.

Hayden Paddon i John Kennard wykręcili czwarty czas (+6,0s, Hyundai i20 WRC), awansując w generalce na piątą pozycję. – Było dobrze. Dobra, walczyliśmy na pierwszych kilometrach aż opony się rozgrzały, ale później było znacznie lepiej. Za nimi uplasowali się Polacy, Robert Kubica i Maciej Szczepaniak (+9,0s, Ford Fiesta RS WRC), którzy w klasyfikacji tracą tylko 0,3s do szóstego miejsca. – Było w porządku, mamy za sobą czysty przejazd. Chcemy kontynuować takim tempem.

9,5s stracili Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC). – Byłem bardzo ostrożny ale czułem, jakbym w ogóle nie miał opon po lewej stronie. Na twardych oponach byłoby zdecydowanie lepiej. Aż 16,0s straty zanotowali dotychczasowi liderzy, Ott Tänak i Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC), którzy spadli na trzecią pozycję. Mają sporo problemów, założyli cztery miękkie opony. – Nie ma hamulców, nie ma opon, czego się spodziewać? Nie wiem jak możemy psuć wybór opon tak często.

16,1s stracili Mads Østberg i Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC). – Być może to nie był najlepszy wybór. Samochód latał bokami. Dziewiąte miejsce zajęli Dani Sordo i Marc Martí (+22,5s, Hyundai i20 WRC), dziesiątkę zamknęli Kris Meeke i Paul Nagle pojechali na czterech miękkich mieszankach (+23,2s, Citroën DS3 WRC). – To był błędny wybór. Problemy mają także Elfyn Evans i Daniel Barritt (+38,2s, Ford Fiesta RS WRC). – Wypadliśmy. Nie mamy w ogóle przyczepności i nie mogłem się zatrzymać. Niedobrze…

Jak prezentuje się klasyfikacja generalna po siedmiu odcinkach specjalnych? Prowadzi Ogier, jednak tylko 1,7s za nim Mikkelsen. Tänak jest trzeci i ma jedynie 2,4s do lidera, za nim czai się Latvala, ze stratą tylko 9,5s. Piąty Paddon ma już 31,8s straty, szósty jest Neuville (+35,1s), siódmy Kubica (+35,4s). 42,3s traci Meeke.

fot. KBC Bocheńska Grupa Rajdowa

fot. KBC Bocheńska Grupa Rajdowa

Niestety z trasy rajdu wypadł duet Raczkowski/Gospodarczyk, na szczęście załoga OK. Hołowczyc wykręcił 11. czas w WRC-2, za nim Kołtun. Lappi ponownie wygrał.

Pełną relację z LOTOS 72. Rajdu Polski znajdziesz na www.rajdy24.pl/RajdPolski. Jesteś świadkiem ciekawych wydarzeń na trasie? Prześlij nam informację lub zdjęcie na 887 856 856 lub [email protected]!








Do Góry