Toyota zaprezentuje rajdowego Yarisa z napędem na przednią oś podczas Tokyo Auto Salon 2020
Skoda wycofuje się z WRC
Ott Tanak oczekuje walki w Hyundaiu na zdrowych zasadach
Hyundai rozważa drugi zespół w WRC
Subaru Poland Rally Team odchodzi z RSMP
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

OS 4: dramaty w czołówce, Paddon znów najszybszy

Kolejny dramatyczny odcinek specjalny, osiemnastokilometrowa próba Montiferru 1. Andreas Mikkelsen uszkodził swoje Polo R WRC na prawym zakręcie, tracąc ponad pięć minut. Nie wiadomo czy będzie kontynuował rywalizację – zawieszenie jest uszkodzone, a załoga próbuje je naprawić. Problemy z samochodem ma również Elfyn Evans (Fiesta RS WRC).

Niesamowite tempo narzuca Hayden Paddon (Hyundai i20 WRC), który wygrywa kolejną próbę i ma już 25,3s przewagi. – Jestem bardzo szczęśliwy. Muszę przyznać, że nowa manetka do zmiany biegów to wielka różnica na tych odcinkach. Pierwszy wygrany odcinek był zaskoczeniem, teraz staramy się po prostu jak najlepiej wykorzystać naszą pozycję startową.

Thierry Neuville stracił 4,2s (Hyundai i20 WRC). – Wszedłem zbyt optymistycznie w zakręt i obróciło mnie. Zatrzymało to silnik i straciłem około pięciu sekund. Sebastien Ogier był trzeci (+5,2s, Volkswagen Polo R WRC). – Było sucho, ślisko jak się spodziewałem, ale jestem zadowolony. Nie mogę zrobić nic lepiej.

Jari-Matti Latvala uplasował się za Francuzem (+5,5s, Volkswagen Polo R WRC). Piąty był Dani Sordo (+6,2s, Hyundai i20 WRC). – Nie było źle, ale jestem rozczarowany stratą czasową z wczoraj – to był głupi błąd. 12,4s stracił Ott Tanak (Ford Fiesta RS WRC), 18,8s Martin Prokop (Ford Fiesta RS WRC). Mads Østberg ukończył na dalszej pozycji (+54,0s, Citroen DS 3 WRC). – Uderzyliśmy jakieś skały na wąskiej partii, zrobiłem błąd na prawym zakręcie i obróciło nas. Potem złapaliśmy Andreasa – jechał naprawdę wolno.

Aktualną klasyfikację generalną rajdu znajdziesz tutaj.








Do Góry