Hyundai rozważa drugi zespół w WRC
Subaru Poland Rally Team odchodzi z RSMP
57. Rajd Barbórka 2019 – Robert Luty i Marcin Celiński najlepsi w historykach
57. Rajd Barbórka 2019 – Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak ponownie najlepsi
57. Rajd Barbórka 2019 – 28 samochodów historycznych na liście
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

OS 3: Breen na czele, Kajetanowicz drugi

Na zakończenie pierwszej, wymagającej pętli Rajdu Liepāja zawodnicy pokonali krótki, mierzący 7,91km odcinek Ecorent. Próba w miejscowości Kalvene, podobnie do poprzednich, była bardzo wymagająca. Pogoda zmieniła się z zimowej na nieco cieplejszą i śnieg znika z odcinków specjalnych, pojawia się za to błoto i dużo wody. Liderzy Rajdowych Mistrzostw Europy, Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran zajmują drugą pozycję w rajdzie (Ford Fiesta R5), na ostatniej próbie pętli zwiedzali bandę śnieżną. Prowadzi Irlandczyk Craig Breen pilotowany przez Scotta Martina (Peugeot 208 T16 R5), który zapisał dwie próby na swoje konto. – Start był po prostu przerażający, staramy się trzymać na środku drogi. To trudne w tych warunkach. To był dobry poranek, bez żadnego ryzyka. Jestem całkiem zadowolony na ten moment.

Strata Kajta wynosi tylko 21s i wszystko jest w zasięgu. Dodatkowo Polak już teraz zapewnił sobie tytuł ICE Master, który do tej pory należał do Roberta Kubicy. – Odcinek jest bardzo śliski, miękki. Pierwsza partia jest techniczna, natomiast końcowa jest bardzo szybka. Uderzyłem bandę śnieżną kilometr przed metą. Mamy dużo fanu, a czas jest w porządku.

Pierwszą trójkę klasyfikacji uzupełniają Siim Plangi i Marek Sarapuu, liderzy ERC-2 (+2:29,1s, Mitsubishi Lancer Evo X). – Trzeci odcinek na początku był bardzo techniczny, było tam wiele dziur, jechałem bardzo ostrożnie. Chcę jechać swoim tempem, nie cisnąć wszędzie. Drugie miejsce w ERC-2 zajmują Dominykas Butvilas i Kamil Heller (+1:39,5s, Subaru Impreza STI). – Wszystko w porządku, dużo więcej śniegu na tym odcinku. Pojechaliśmy dobrze, jestem bardzo zadowoly ze współpracy z zespołem, wszystko działa perfekcyjnie. Trójkę uzupełnia Jānis Vorobjovs (+1:46,7s, Mitsubishi Lancer Evo X). Piąty jest Łukasz Kabaciński (+3:47,0s, Subaru Impreza STI). – Spóźniliśmy jedno hamowanie i wypadliśmy z drogi. Ósme miejsce zajmuje Tomasz Kasperczyk (+4:30,1s, Subaru Impreza STI). Jarosław Kołun awansował na 33 miejsce w klasyfikacji (+5:35,5s, Ford Fiesta R5).

W Junior ERC kolejny odcinek na swoje konto Emil Bergkvist (Opel Adam R2) i utrzymuje się na czwartym miejscu w klasyfikacji generalnej (+1:54,9s). Drugi w klasyfikacji jest Steve Rokland (+12,4s, Peugeot 208 R2), trójkę uzupełnia Matthias Adielsson (+23,4s, Peugeot 208 R2). Siódmy czas na próbie wykręcił Aleks Zawada, który dotarł do mety z otwartą klapą bagażnika (+7,6s na odcinku, Opel Adam R2). – Jest bardzo trudno. Mieliśmy wielki moment na poprzednim odcinku. Przede wszystkim staramy się przejechać ten dzień w jednym kawałku. Musimy być ostrożni. Po pętli jest dziewiąty (+1:58,2s). Na szóstym miejscu plasuje się Wojciech Chuchała (+1:40,0s), dziewiąty na tym odcinku (+14,4s, Peugeot 208 R2). Jedenaste miejsce zajmuje Łukasz Pieniążek (+4:15,9s, Peugeot 208 R2).

Aron Domżała awansował na szóste miejsce w ERC-3 (Citroen DS 3 R3). – Po raz pierwszy dzisiaj miałem dużo zabawy z jazdy. Bardzo dobre warunki na końcu i dużo funu. Sławomir Ogryzek (Peugeot 208 R2) złapał kapcia na trzecim odcinku i jest piętnasty w ERC-3, szesnaste miejsce zajmuje Grzegorz Sikorski (Honda Civic Type-R).








Do Góry