M-Sport z problemami finansowymi przez COVID-19
Testy wstrzymane przynajmniej do 31 maja
WRC: Toyota i M-Sport zadowolone z postępu prac nad hybrydami
WRC: Copact Dynamics wyłącznym dostawcą systemu hybrydowego
Wirtualny Rajdowy Puchar Polski 2020 – odpowiedź na czas epidemii
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

OS 16: Tänak skutecznie kontratakuje

Ott Tänak i Raigo Molder (Ford Fiesta RS WRC) fruwali na drugim przejeździe Wieliczek i wrócili na podium klasyfikacji generalnej LOTOS 72. Rajdu Polski. – Pier…ć Volkswageny! Tak! Będziemy mocno cisnąć jutro. Myślę, że to dobrze dla rajdów, że ktoś walczy z Volkswagenem.

Drugi czas wykręcili Andreas Mikkelsen i Ola Fløene (+2,9s, Volkswagen Polo R WRC), którzy znów zbliżyli się do liderów. Ogier prowadzi już tylko o 4,7s. – Tak dużo kurzu, nic nie widziałem, bardzo trudno. Naprawdę cisnąłem na maksimum, podjąłem ryzyko ponieważ nie widziałem nic. Myślę, że to była nasza szansa… Ex aequo z Mikkelsenem na metę wjechali Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (+2,9s, Volkswagen Polo R WRC). – Generalnie jestem zadowolony, ale rano trochę walczyłem. Powinienem takie czasy kręcić już rano. Kurz był zły ale byłem w stanie zobaczyć drogę. Może być gorzej dla samochodów za nami.

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia wykręcili czwarty czas (+4,0s, Volkswagen Polo R WRC). – Zobaczymy co będzie, droga była trochę bardziej czysta niż na poprzednim odcinku. Na piątym miejscu uplasowali się Hayden Paddon i John Kennard (+7,1s, Hyundai i20 WRC). – Wszystko w porządku, temperatura spada, mieliśmy trochę podsterowności zanim opony z przodu się nie nagrzały. 20 sekund przewagi nad Thierrym to to, czego chcieliśmy, dobra robota.

7,2s stracili Kris Meeke i Paul Nagle (Citroën DS3 WRC). – Myślę, że dobrze wybraliśmy opony. Trochę problemów z kurzem, na pewno straciliśmy ze trzy lub cztery sekundy dotykając pedał hamulca. Mads Østberg i Jonas Andersson uplasowali się na siódmej pozycji (+7,3s, Citroën DS3 WRC). – Trochę złe notatki, ale to nie był wielki problem. Było trochę kurzu w środku próby – spodziewam się, że będzie gorzej dla samochód za nami.

Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul ukończyli na ósmym miejscu, tracąc 12,4s (Hyundai i20 WRC). – Kolejny zły wybór opon, jestem zawiedziony. Wczoraj miękkie opony były jedynymi dobrymi na popołudnie, dziś jest odwrotnie. Samochód lata po drodze, nie mam przyczepności bocznej ani podczas hamowania. Za nimi uplasowali się Robert Kubica i Maciej Szczepaniak (+15,7s, Ford Fiesta RS WRC). – Dość dużo kurzu w niektórych miejscach. Bywały zakręty, na których nic nie było widać.

Tradycyjnie już w dzisiejszym etapie dziesiąte miejsce zajęli Dani Sordo i Marc Martí (+15,9s, Hyundai i20 WRC). – Miękkie opony były złym wyborem, zbyt miękko, również duża ilość pyłu na odcinku sprawiała, że trudno było coś zobaczyć.

Klasyfikacja generalna przedstawia się interesująco: Ogier ma 4,7s przewagi nad Mikkelsenem. Trzeci jest Tänak (+15,4s), jednak tylko 2,4s za nim Latvala. Piąte miejsce to Paddon (+53,3s), szóste Neuville (+1:13,7s), siódme Kubica (+1:29,1s). Ósmy Meeke (+1:37,4s).

Pełną relację z LOTOS 72. Rajdu Polski znajdziesz na www.rajdy24.pl/RajdPolski. Jesteś świadkiem ciekawych wydarzeń na trasie? Prześlij nam informację lub zdjęcie na 887 856 856 lub [email protected]!








Do Góry