Kajetan Kajetanowicz – Barbórka jest jak magnes
Sebastien Ogier nie żałuję współpracy z Citroen Racing
Pierre Budar wyjaśnia przyczyny odejścia Sebastiena Ogiera z Citroen Racing
Citroen Racing opuszcza WRC po odejściu Sebastiena Ogiera
57. Rajd Barbórka 2019 – jaki będzie?
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

OS 13: Citroeny na czele, Kubica chłodził hamulce

Nieco ponad dziesięciokilometrowa próba Col St Jean – St Laurent rozpoczęła zmagania podczas niedzielnego poranka. Próba, która będzie pokonywana również jako power stage (o 12:08) jest w większości sucha, jedynie na kilku zakrętach zawodnicy wyciągnęli trochę śniegu na drogę. Teraz zawodnicy pokonają ponad 31-kilometrowy odcinek La Bollene Vesubie – Sospel i powrócą na Col St Jean, który zakończy zmagania pierwszej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata. Pomiędzy odcinkami nie ma serwisu.

Kris Meeke zwyciężył rywalizację na tej próbie (Citroen DS 3 WRC). – Bardzo podchwytliwa mieszanka suchego i wilgotnego asfaltu. Kibice wyrzucają również śnieg na drogę. I robią to na ślepych zakrętach… Dobra próba na późniejszy power stage. Na drugim miejscu sklasyfikowano kolejnego zawodnika Citroen Racing, Sebastiena Loeba (+1,1s). – Na tym odcinku jest sporo cięć zakrętów a to powoduje, że na drodze znajdowało się więcej śniegu niż się spodziewaliśmy.

Robert Kubica ukończył na dziesiątym miejscu (+8,8s, Ford Fiesta RS WRC). Nie udzielił wywiadu na mecie, ponieważ hamulce w jego Fieście były bardzo rozgrzane i musiał ruszyć, aby je schłodzić.

Kolejne pozycje zajęli zawodnicy Hyundai Motorsport. Trzeci był Dani Sordo (+1,8s, Hyundai i20 WRC). – Warunki są trudne w niektórych miejscach, jest lód i śnieg z cięć. Myślę, że Turini będzie bardzo trudne. Czwórkę uzupełnił Thierry Neuville (+3,8s, Hyundai i20 WRC). – Moje opony przegrzewały się trochę przed metą, ale tak czy siak jest w porządku, dobry odcinek.

Piąte miejsce zajął lider rajdu, Sebastien Ogier (+4,0, Volkswagen Polo R WRC). – Szósty był Mads Ostberg (+6,0s, Hyundai i20 WRC). – Nieźle, całkiem dobry odcinek.

Andreas Mikkelsen wykręcił siódmy czas (+6,9s, Volkswagen Polo R WRC). Problemy tuż za metą miał Sebastien Chardonnet, który przestrzelił nawrót i musiał cofać (+7,2s, Citroen DS 3 WRC). – Dość ślisko na początku, ale było dobrze. Końcówka nie była najlepsza – spóźniliśmy trochę hamowanie. Ósmy czas wykręcił Jari-Matti Latvala (+8,6s).

Ot Tanak zaliczył ratowanie na odcinku (+9,1s, Ford Fiesta RS WRC). – Mieliśmy duży moment na początku, były spóźnione notatki. Miałem trochę pracy aby się z tego wyratować. Jest w porządku. Jurij Protasow ma problemy ze skrzynią biegów (+23,5s, Citroen DS 3 WRC). – Mamy jakiś problemy ze skrzynią. Nie mamy trzeciego biegu i bez tego trudno jest pokonywać nawroty.








Do Góry