Pierre Budar wyjaśnia przyczyny odejścia Sebastiena Ogiera z Citroen Racing
Citroen Racing opuszcza WRC po odejściu Sebastiena Ogiera
57. Rajd Barbórka 2019 – jaki będzie?
Sordo i Mikkelsen w Monza Rally Show 2019
Kajetan Kajetanowicz wystartuje w 57. Rajdzie Barbórka 2019
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

OS 11: pierwsza w pełni asfaltowa próba dla Loeba

Po raz pierwszy zawodnicy pokonali odcinek Prunieres – Embrun (19,93km), odwołany w pierwszej pętli po problemach z kibicami. Tym razem najszybszy czas wykręcili dziewięciokrotni mistrzowie świata, Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS 3 WRC). Kierowca podkreślił jednak na mecie, że nie miał jakiegoś specjalnie wielkiego tempa.

Drugi czas dla Roberta Kubicy, który dzisiejszego dnia pokazuje naprawdę świetne tempo (+1,8s, Ford Fiesta RS WRC). – Pojechaliśmy bardzo dobrze w tych ciężkich warunkach. Odcinek był bardzo podbijający i trudny.

Jari-Matti Latvala dotarł do mety na trzecim miejscu (+5,3s, Volkswagen Polo R WRC). Wszystkie Polówki mają założone cztery miękkie opony bez kolców. – Było dobrze. Sporo naprawdę szybkich miejsc i podbić. Fajnie jechało się w tych suchych warunkach. Auto jest całkiem dobrze, tylko trochę podsterowności pod koniec próby.

Czwarty wynik uzyskał Kris Meeke, jednocześnie trzeci kierowca jadący w systemie Rally 2, po Loebie i Kubicy (+5,6s, Citroen DS 3 WRC). – Wybór opon, który dokonaliśmy trochę wpływa na balas samochodu. Ale OK, mieliśmy dobry rytm.

Lider rajdu, Sebastien Ogier uplasował się za kierowcą Citroena (+7,4s, Volkswagen Polo R WRC). – Tak, to był dobry odcinek, bez problemów dla nas. Mamy miękkie opony.

Szósty czas wykręcił Mads Ostberg (+7,6s, Citroen DS 3 WRC). – Pierwszy w pełni asfaltowy odcinek rajdu. Całkowicie suchy. Podobało mi się.

Andreas Mikkelsen uzyskał siódmy wynik (+9,1s, Volkswagen Polo R WRC). – Było w porządku. Staram się jechać jednocześnie i szybko, i czysto.

Ósmy czas należał do Daniego Sordo (+9,6s, Hyundai i20 WRC). Hiszpan ma jednak problemy z kolumną kierowniczą, która prawdopodobnie się poluzowała. Dziewiąty był Thierry Neuville (+17,0s, Hyundai i20 WRC). – Niezbyt łatwo, w kilku miejscach supermiękka mieszanka trochę się przegrzewała, ale te opony powinny być lepszyb wyborem na kolejny odcinek.

Dziesiątkę zamknął Ott Tanak (+18,7s, Ford Fiesta RS WRC). Sebastien Chadonnet, który na poprzedniej próbie stracił ponad 32 minuty po wizycie poza drogą, dojechał ze stratą 29,3s (Citroen DS 3 WRC). – Było dobrze. Miałem małą przyjemność z jazdy. Jesteśmy na supermiękkich oponach i samochód trochę traci przyczepność. Tak czy siak dobrze, bez problemów.








Do Góry