M-Sport z problemami finansowymi przez COVID-19
Testy wstrzymane przynajmniej do 31 maja
WRC: Toyota i M-Sport zadowolone z postępu prac nad hybrydami
WRC: Copact Dynamics wyłącznym dostawcą systemu hybrydowego
Wirtualny Rajdowy Puchar Polski 2020 – odpowiedź na czas epidemii
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

OS 10: problemy z kurzem, Kubica obracał się

67. załóg znalazło się na liście startowej do sobotniego etapu. W Rally2 wraca m.in. Hubert Ptaszek czy Grzegorz Sikorski. Choć na liście widnieje także Radosław Raczkowski, zespół C-Rally poinformował, że nie pojawi się na odcinkach specjalnych. Dzień rozpoczęła próba Mazury 1 (17,70km), którą wygrali Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC). – Dobry odcinek ale było tam dużo luźnego szutru, więc miękkie opony były dobrym wyborem. Zobaczymy jak czyszczenie wpłynie na mój czas.

Robert Kubica i Maciej Szczepaniak zajęli dwunaste miejsce, tracąc 22,3s (Ford Fiesta RS WRC). Polacy mieli spina. – Mieliśmy spina na jednym ze skrzyżowań na początku odcinka, z moimi ograniczeniami w ręce nie byłem w stanie zrobić korekty kierownicy na czas i musieliśmy się zatrzymać. Zawracaliśmy.

Hayden Paddon i John Kennard uzyskali drugi czas (+1,3s, Hyundai i20 WRC). – W samochodzie czułem, że jest naprawdę źle. Byłem wieczorem u inżyniera i zmieniliśmy kilka rzeczy, które nie działały dobrze. Starałem się poprawić tutaj ale mogę więcej. 3,0s stracili Andreas Mikkelsen i Ola Fløene (Volkswagen Polo R WRC). – Staram się walczyć o zwycięstwo ale jest dużo kurzu i po prostu nic nie widzę. Muszę mieć trzyminutowy odstęp. Mam nadzieję, że organizatorzy coś zrobią.

Na czwartym miejscu uplasowali się Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (+3,6s, Volkswagen Polo R WRC). – Nie jest zbyt dobrze, ale taka jest sytuacja. To jeden z tych momentów, w których bycie pierwszym na trasie jest zaletą. Ott Tänak i Raigo Molder uzyskali piąty czas (+3,8s, Ford Fiesta RS WRC). – Na początku odcinka obróciliśmy się, musiałem zawracać.

8,1s za zwycięzcami dojechali Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC). – To nie był idealny odcinek. Był zakurzony między drzewami, trudno było zobaczyć drogę. Za nimi na mecie znaleźli się Dani Sordo i Marc Martí (+9,5s, Hyundai i20 WRC). – Nieźle. Czuję się bardziej komfortowo. Było trochę lepiej niż wczoraj.

Kris Meeke i Paul Nagle ukończyli na ósmej pozycji (+10,3s, Citroën DS3 WRC). – Seb zdaje się nie mieć problemu ze swoją pierwszą pozycją startową. Jesteśmy tu, gdzie jesteśmy. Dziś będzie problem z kurzem – szczególnie w lasach, gdzie ten kurz po prostu wisi. Dziewiąte miejsce zajęli Elfyn Evans i Daniel Barritt (+11,0s, Ford Fiesta RS WRC). – Setup na ten odcinek był twardy i to było straszne. Wszystko w samochodzie działa dobrze ale możemy to zrobić lepiej.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli Mads Østberg i Jonas Andersson (+15,1s, Citroën DS3 WRC). – Spróbujemy nowy setup. Musimy. Możemy zmienić całkiem sporo na dojazdówce.

Karl Kruuda wygrał odcinek w WRC-2, pokonując o 5,5s Pontusa Tidemanda i o 9,3s Esapekkę Lappiego. Na 11. pozycji uplasował się Krzysztof Hołowczyc (+41,5s), za nim Jarosław Kołtun (+46,2s).

Pełną relację z LOTOS 72. Rajdu Polski znajdziesz na www.rajdy24.pl/RajdPolski. Jesteś świadkiem ciekawych wydarzeń na trasie? Prześlij nam informację lub zdjęcie na 887 856 856 lub [email protected]!








Do Góry