Rajd Australii 2019 odwołany!
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak kończą sezon na drugim miejscu w WRC 2!
Anna Gańczarek-Rał- “najbardziej jestem zadowolona, gdy widzę swój progres” – wywiad
Ekstremalny finisz Abarth Rally Cup – Dariusz Poloński i Łukasz Sitek wicemistrzami Europy!
Habaj i Dymurski na trzecim miejscu w rajdowych mistrzostwach Europy
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Akademia Rajdy24.pl, Reklama

Opony MRF – nowa jakość na odcinkach specjalnych

Przed zakończeniem sezonu zasadniczego Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski firma MSP Mielniczyn zorganizowała testy opon do sportu firmy MRF na sezon 2020.

Zawodnicy zainteresowani przetestowaniem opon mieli do sprawdzenia cztery rodzaje ogumienia – ZTA, ZTR i  dwa rodzaje ogumienia na mokrą nawierzchnię ZWR oraz ZTW5.

“Prezentowane podczas testów opony są propozycją na sezon 2020. Chcemy, aby produkt spełniał wszystkie kryteria FIA. Ma być dużo bardziej stabilną mieszanką przy równoczesnej uniwersalności. Zamysłem jest zwiększenie zakresu temperaturowego pracy opony. Przyjechały samochody, które możemy spotkać na odcinkach specjalnych. Mamy BMW, samochód klasy R2, Subaru Imprezę, Mitsubishi Lancera, Skodę Fabię Proto, samochód R5. Zbierzemy dużą ilość informacji potrzebną w rozwoju mieszanek.” – komentuje Maciej Mielniczyn z firmy MSP.

Zawodnicy przychylnie wypowiadali się na temat testowanych rodzajów opon. Zwracali uwagę przede wszystkim na stabilność opony na krawędziach. Plusem była też łatwość uzyskiwania optymalnej temperatury pracy i przewidywalność. Duże znaczenie ma też cena, która jest konkurencyjna względem bardziej rozpoznawalnych marek, przy zachowaniu porównywalnej jakości.

“Pierwsze wrażenia po testach są pozytywne. Opona jest precyzyjna na hamowaniach. Nierówny asfalt i jazda z maksymalną prędkością do punktu hamowania i to jak wtedy zachowuje się sama mieszanka robi wrażenie. Szczególnie dobrze funkcjonuje twardy bok, który zapewnia stabilność i właściwe wyczucie. Od początku jazdy, już po pierwszych metrach nie było kłopotu z uzyskaniem optymalnej temperatury pracy i jej utrzymaniem. Na pewno opony MRF mają potencjał, który wymaga dalszych testów, aby sprawdzić je w różnych warunkach.” – komentuje Sylwester Płachytka.

“Odcinek miał 4km. Między najlepszym czasem na Pirelli a najlepszym na MRF ze stoperem w ręku różnica wyniosła 1,5 sek. Sądzę, że jest to różnica pomijalna przez błąd pomiaru oraz drobne różnice w technice jazdy. Pomiar na MRF był wykonany zaledwie na drugim przejeździe na tej oponie. Wcześniej nie jeździłem nią po asfalcie. Moje odczucia są takie, że na suchym asfalcie  jest to opona porównywalna (do Pirelli przyp. red.) jeśli chodzi o osiągi. Największa różnica według mnie dotyczy boku opony. Auto trochę szybciej reaguje na skręt niż na Pirelli i łatwiej wyczuć kiedy “zapiera się”. Temperatury po odcinku bardzo podobne w obydwu oponach czyli: 70 stopni przód i ok 60 stopni tył. Zużycie też wydaje się zbliżone. Testy wypadły więc bardzo obiecująco i pewnie będziemy chcieli pojechać na MRF jakiś rajd, aby sprawdzić je w boju. Są to opony tańsze niż Pirelli i Michelin, a nie widać specjalnie różnicy w osiągach. Oczywiście auto to Peugeot 208 R2 i opona 16” – opowiada Łukasz Lewandowski

Hamowanie jest dla mnie bardzo pewne. Twardszy bok opony MRF poprawia czucie i precyzyjność. Współpracuje od pierwszych metrów, szybko uzyskuje temperaturę i jest przewidywalna. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny” – dodał Igor Widłak

“Zdziwiłem się pracą opon. Na początku spodziewałem się, że będzie ona szybko “odpływać” i nie znajdę odpowiedniego wyczucia. Jednak trzeba jej zaufać, a wtedy będzie jeździć się naprawdę dobrze” – opowiada Hubert Laskowski

“Średnia mieszanka spisywała się dobrze. Z przejazdu na przejazd poprawialiśmy swoje czasy. Zużycie opony jest niskie, więc jeśli ktoś dobrze o nie zadba, to prawdopodobnie długo pojeździ. Dla zawodników z mniejszym budżetem, którzy chcą spróbować jazdy na oponach o wyczynowej charakterystyce, może mieć to kluczowe znaczenie w zakupie” – podsumował Piotr Kaczmarek.

Firma MSP jest na rynku od 2000 roku. W ofercie posiada kompleksową obsługę, mając do dyspozycji wszystkie produkty dostępne na rynku. W ten sposób rekomenduje produkty najlepsze do sportu samochodowego.

Fot. Maciej Niechwiadowicz








Do Góry