Sebastien Loeb sam zadecydował o rezygnacji z Rajdu Szwecji 2020
Oliver Solberg ze wsparciem Skody Motorsport
Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul wygrywają Rajd Monte – Carlo 2020!
Rajd Monte – Carlo 2020 (OS14) – Neuville liderem w “generalce”!
Elfyn Evans liderem “Monte” w sobotę. Thierry Neuville odrabia straty
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Różne

Oczekujemy na najnowszą generację samochodów Rally 3

FIA wprowadziła zmiany w nazewnictwie samochodów. Aktualnie najsłabszą kategorię stanowią samochody R5, dalej mamy R4 (dawne R2). Brakuje informacji na temat specyfiki rajdówek R3. Później R2 (dawne R5) i R1, czyli WRC.

Samochody R5 i R4 według nowej nomenklatury mają być napędzane na jedną oś. R3 jest krokiem w stronę czteronapędowych konstrukcji, jednak do końca nie wiemy, jaka będzie specyfikacja tych samochodów.

Niedługo opublikujemy ostateczną specyfikację techniczną tych samochodów. Obecnie mamy zainteresowanych czterech producentów tym produktem. Będzie to duże wzmocnienie dla regionalnych rajdów, szczególnie na Bliskim Wschodzie, Afryce i Ameryce Południowej” – powiedział Yves Matton.

Aktualne przypuszczenia, co do samochodów R3 dotyczą przede wszystkim dużej rozpiętości w pojemnościach silnika. Od 927 do 1620 cm3 i maksymalna moc na poziomie 210 KM, przy docelowym stosunku mocy do masy 5,6kg / KM. A masa własna pojazdu to 1176 kg.

Oficjalne przepisy poznamy w marcu 2020 roku. Natomiast pierwsze konstrukcje powinny pojawić się w 2021 roku.

Rally 1: Najmocniejsze samochody rajdowe, do których należy obecna generacja WRC.

Rally 2: Dawne samochody R5 obejmujące takie konstrukcje jak Skoda Fabia, Ford Fiesta, Hyundai i 20.

Rally 3: Nowe samochody rajdowe z napędem na cztery koła, kosztujące mniej niż 100 000 Euro. Zasadniczo ma być to obecny samochód R2 z mocą do 210 km z napędem na cztery koła.

Rally 4: Obecne samochody R2.

Rally 5: Samochody, które stanowią podstawę. Konstrukcje posiadające do 150 KM i pojemność silnika do 1400 cm3 z sekwencyjną skrzynią biegów.








Do Góry