57. Rajd Barbórka 2019 – jaki będzie?
Sordo i Mikkelsen w Monza Rally Show 2019
Kajetan Kajetanowicz wystartuje w 57. Rajdzie Barbórka 2019
45. Rajd Cieszyńska Barbórka 2019: Sordyl i Korzeniowski wygrywają rajd i mistrzostwa!
45. Rajd Cieszyńska Barbórka 2019: Kto, co, gdzie i kiedy?
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Różne

Neuville po Rajdzie Ypres: nie jest łatwo zmienić samochód klasy WRC na R5-tkę

fot. facebook/ThierryNeuville

Mimo tego, iż aktualny lider klasyfikacji mistrzostw świata dopiero po raz drugi rywalizował za kierownicą Hyundaia i20 R5, to wygrał 15 z 23 odcinków specjalnych Rajdu Ypres, pewnie tryumfując w całej imprezie. Zawodnik podsumował swój występ w rozmowie z dziennikarzami oficjalnego portalu WRC.

Thierry Neuville:

Kiedy zaczynaliśmy, nie miałem zbyt dużej liczby kilometrów przejechanych za sterami i20 R5, więc musiałem się trochę pouczyć. Potem jednak mogliśmy na serwisie wprowadzić zmiany w zakresie zawieszenia i obsługi, aby konsekwentnie ulepszać samochód. Czułem się pewniej i pewniej przez cały weekend.

Podczas Rajdu Ypres zawsze można skończyć w rowie, więc pod koniec chcieliśmy uniknąć błędów i upewnić się, że chronimy prowadzenie.

Zawodnik podkreślił, iż przesiadka do auta niższej klasy wcale nie jest prosta.

Z pewnością nie była to łatwa wygrana. Nie czułem się swobodnie w aucie w piątek wieczorem. Nie jest łatwo zmienić samochód klasy WRC na R5-tkę, która ma 100 KM mniej. Musiałem wziąć pod uwagę fakt, że granice R5 są gdzieś indziej. W sobotę miałem więcej zaufania do zachowania samochodu […]

– tłumaczył Thierry w rozmowie z organizatorami.

Belgijski kierowca, jadący wraz z swym etatowym pilotem Nicolasem Gilsoulem, wygrał imprezę z przewagą ponad 40 sekund nad drugą załogą – Verschueren / Hostens. Podium uzupełnili Princen i Eelbode, tracąc do zwycięzców prawie 50 sekund.

Oklejenie samochodu Neuville’a nawiązywało do inicjatywy „Rode Neuzen Dag”, w której promocję kierowca się zaangażował.








Do Góry