57. Rajd Barbórka 2019 – 28 samochodów historycznych na liście
57. Rajd Barbórka 2019 – Wojciech Chuchała – “jedziemy bez presji”
57. Rajd Barbórka 2019 – Projekt E z Krzysztofem Hołowczycem i Manfredem Stohlem
Kajetan Kajetanowicz blisko przedłużenia współpracy z Lotosem. Celem mistrzostwo WRC 2 2020
57. Rajd Barbórka 2019 – Michał Chorbiński i Beata Borowicz debiutują w Subaru Imprezie
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

M-Sport jedyną nadzieją dla Lappiego

Esapekka Lappi przyznał, że decyzja Citroena jest dla niego szokująca. Aktualnie jego jedyną opcją jest współpraca z M-Sport Ford World Rally Team.

Fin odszedł z zespołu Toyoty do Citroen Racing. Tworzył razem z Sebastienem Ogierem trzon francuskiego team’u i miał zapewniony kontrakt jeszcze na następny rok. W obecnej sytuacji na rynku transferowym w WRC jedyną opcją dla Lappiego jest współpraca z zespołem Malcolma Wilsona.

“Czytałem plotki o wycofaniu się Citroena, ale myślałem, że będzie to bardziej związane z Ogierem. próbowałem uzyskać informację od Pierre’a Budar, ale tak na prawdę nic mi nie dał. Wiedziałem, że jest to dziwne. To był szok. Moją jedyną dostępną szansą jest M-Sport. To trudne zadanie. Jest dostępne miejsce, które wielu chcę mieć. Jeśli spojrzysz na sezon nie jestem najlepszym facetem, który może usiąść w fotelu patrząc na wyniki, ale będę walczył.” – opowiada Esapekka Lappi.

Lappi wspomniał o pracach nad sezonem 2020. Według niego poczynione kroki mogłyby rozwiązać większość problemów, a ona aerodynamika była obiecująca.

“Myślę, że mogliśmy zrobić dość duże kroki. Oczywiście widziałeś nową aerodynamikę, która działała bardzo dobrze i na pewno bardzo pomogłaby na szybkich odcinkach w szybkich rajdach. Różnice w czasie względem starego aero były dość duże. Później doszła nowa geometria, nowy układ kierowniczy, nowy silnik i kilka innych rzeczy. na pewno nad tym pracowaliśmy. Na szutrze wszystko było dobrze. Asfalt wymagał poprawy i jestem pewien, że w przyszłym roku byłoby lepiej. Może nie odpowiedzielibyśmy na wszystkie wyzwania, ale na pewno niektóre” – podsumował Esapekka Lappi.

Fot. www.wrc.com








Do Góry