Kajetan Kajetanowicz pojedzie w siedmiu rundach WRC 3
4. Rally Ireco Motorsport – 1. runda MRF Tarmac Masters 2020 – ponad 100 załóg na wirtualnej liście zgłoszeń
FIA Rally Star – nowe szczegóły
Chorwacja zainteresowana rundą WRC
WRC: przetarg na układ hybrydowy już w kwietniu
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Historyczne, HRSMP

Historyczny Puchar Polski – ponad 70 chętnych do startu!

Przygotowania do Historycznego Pucharu Polski, w oczekiwaniu na ostateczne zatwierdzenie regulaminów i ich publikację przez GKSS, idą pełną parą. Liczba zgłoszonych do HRPP załóg znacznie przekroczyła wstępne szacunki. Obecnie na liście jest 70 załóg, a kolejne zgłoszenia wciąż napływają.

Co prawda nie oznacza to, że wszystkie z tych 70 załóg wystartują ostatecznie w HRPP, lecz nawet gdyby wystartowało by ich tylko połowa, to przy obecnej formule rajdów, głownie jako rundy łączone z istniejącymi już rajdami okręgowymi, ta liczba jest już pewnie na granicy pojemności poszczególnych imprez.

Świadczy to o dużej popularności HRPP i atrakcyjności przyjętej formuły regulaminowej dla tego cyklu. Oznacza to również, że rajdy cyklu HRPP dają bazę finansowa do ich organizacji przez poszczególne Automobilkluby i PZM. To bardzo dobra i bardzo ważna wiadomość dla organizatorów poszczególnych rund.

Ilość szczegółowych zapytań o wymogi homologacyjne, wymogi w zakresie wyposażenia bezpieczeństwa oraz dopuszczalny zakres modyfikacji wskazuje, że wiele załóg już przygotowuje samochody do HRPP. Wiele załóg specjalnie kupiło także samochody, które są przygotowywane do rajdów pod kątem historycznych wymogów HRPP.

Przygotowujemy się do uruchomienia profilu HRPP na Facebooku dla sympatyków tego cyklu oraz towarzyszące profilowi zamknięte forum tylko dla zawodników. Profil na Facebooku ruszy natychmiast po publikacji regulaminów HRPP przez PZM.

Politechnika Częstochowska przygotowuje program do liczenia wyników HRPP jako projekt naukowy. Będzie on zawierał szereg nowatorskich rozwiązań, pozwalających na bezpośredni import danych z urządzeń rejestrujących czasy na odcinkach, oraz wyświetlania bieżących wyników rajdu na monitorze lub telebimie. Ponadto będzie on zawierał bazę danych zawodników, pozwalającą na przygotowanie dokumentów rajdowych poszczególnych załóg przez organizatora w trybie elektronicznym. Program będzie zintegrowany i przenośny, co oznacza, że będzie odporny na słabość lub brak łączy internetowych w danej lokalizacji.

– W uzgodnieniu z organizatorami przygotowaliśmy wstępny kalendarz rajdów HRPP na 2016, obejmujący 7 rund na najciekawszych, historycznych trasach rajdowych naszego kraju. Jesteśmy gotowi go ostatecznie uzgodnić ten kalendarz niezwłocznie po formalnym zatwierdzeniu cyklu przez PZM – mówi Mirosław Miernik, koordynator przygotowań. – Pracujemy nad zainteresowaniem mediów, które już dzisiaj, czyli nawet w sytuacji, kiedy formalnie tego cyklu jeszcze nie ma, wydaje się być bardzo poważne. Media internetowe oraz portale społecznościowe zamieszczają wszystkie dostępne informacje na temat przygotowań do HRPP, a temat ten cieszy się wielkim zainteresowaniem internautów. Do listy partnerów medialnych (obejmujących już Autoklub.pl, Rajdy24.pl oraz Automobilistę) dołączył ostatnio magazyn WRC, zapowiadając powołanie cyklu HRPP przez GKSS w ostatnim numerze magazynu. Redakcja WRC potwierdziła regularne sprawozdania z rund HRPP na swoich łamach. TVN potwierdził swe zainteresowanie naszym cyklem w tym szczególnie relacją z inauguracyjnej rundy cyklu – Memoriałem Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza, które w 2016 roku, właśnie pod kątem HRPP, ma wystartować jako RO. Jeśli runda inauguracyjna będzie widowiskowa i liczne obsadzona – w co nie wątpię – a inauguracja odbędzie się z udziałem naszych rajdowych Mistrzów (na co liczę) możemy spodziewać się stałych relacji TVN z wszystkich rund HRPP. Odnotowujemy też rosnące zainteresowanie sponsorów, którzy wyrażają gotowość zawierania umów z poszczególnymi załogami oraz zespołami rajdowymi, jakie przygotowywane są do startów w HRPP – dodaje Miernik.

Zawodnicy z innych krajów, w tym miedzy innymi z Austrii, Niemiec, Belgii, Francji i Czech wyrażają zainteresowanie cyklem i dopytują się o plany w tym zakresie, zgłaszając gotowość do startów w co najmniej w jednej rundzie HRPP (w ramach przejazdów pokazowych) kultowymi historycznymi samochodami rajdowymi, które bardzo rzadko pojawiają się na naszych trasach rajdowych.

– Ze strony środowiska zawodników zrobiliśmy chyba wszystko by cykl ten był dobrze przygotowany i okazał się znaczącym sukcesem dla PZM oraz poszczególnych automobilklubów, które się w ten projekt zaangażowały. Całe środowisko sympatyków sportu samochodów historycznych z niecierpliwością oczekuje teraz publikacji regulaminów HRPP. Jest to szczególnie ważne dla zawodników planujących starty w HRPP, którzy inwestując często poważne środki w przygotowanie swych historycznych rajdówek do wymogów HRPP muszą mieć pewność obowiązujących dla HRPP wymogów regulaminowych – kończy Miernik.








Do Góry