ADAC Opel e-Rally Cup z 20 elektrycznymi Oplami Corsa
Oczekujemy na najnowszą generację samochodów Rally 3
Toyota zaprezentuje rajdowego Yarisa z napędem na przednią oś podczas Tokyo Auto Salon 2020
Skoda wycofuje się z WRC
Ott Tanak oczekuje walki w Hyundaiu na zdrowych zasadach
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Różne

Grzyb i Hundla wygrywają Rajd Eger!

Grzegorz Grzyb i Robert Hundla wygrali Eger Rallye 2015, pierwszą rundę mistrzostw Słowacji, zwyciężając jednocześnie w klasyfikacji generalnej całego rajdu. Polacy jadący Fordem Fiestą RS WRC wywalczyli pierwszą pozycję na ostatnim odcinku specjalnym imprezy!

Organizatorzy 10. Eger Rallye przygotowali dla zawodników 14 odcinków specjalnych. Łączna długość wszystkich prób wynosiła 157.6 km. W pierwszym dniu zawodów do pokonania było osiem odcinków specjalnych. Polak wygrał czwarty odcinek, Egerszólát-Egerszalók 1, oraz ósmą próbę, która była ponownym przejazdem czwartego odcinka. Na koniec pierwszego dnia był trzeci.

W drugim dniu Polak rozpoczął odrabianie strat wygrywając 10, 11, 12 i 13 odcinek specjalny. Tracił do liderującego Hercziga Norberta 1,3 sekundy. Na ostatnim OS 14 Terpes–Egerbakta Grzegorz Grzyb uzyskał lepszy czas od lidera rajdu o ponad jedenaście sekund. Dzięki temu objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej, sięgając po najwyższy stopień podium. Drugie miejsce zajęli wspomniany Herczig i Bacigal (+11,7s, Skoda Fabia S2000), którzy wygrali rundę węgierską. Podium uzupełnili bracia Jaroslav i Erik Melichárkowie (+26,8s, Ford Fiesta RS WRC), drudzy w słowackich zmaganiach.

Eger jak zwykle obłożony kibicami; fot. Kurdyś Rally Team

Eger jak zwykle obłożony kibicami; fot. Kurdyś Rally Team

W 10. Eger Rally poza wspomnianym Grzegorzem Grzybem i Robertem Hundlą startował również Sławomir Kurdyś z Michałem Kasiną Hondą Civic Typer–R. Pewnie wygrał klasę 8.

Czwarte miejsce to słowacki duet Jozef Béreš jr. i Zoltán Répás (+1:41,1s, Mini JCW WRC). Na piątej pozycji ukończyli drudzy w węgierskiej klasyfikacji Miklós Kazár i Ramón Ferencz (+1:48,3s, Ford Fiesta R5), na szóstej Dávid Botka i Imre Tóth (+1:59,1s, Mitsubishi Lancer Evo IX R4). Siódmy ukończył Pavel Valoušek (+2:01,9s, Skoda Fabia S2000), ósmy Frigyes Turán (+2:13,8s, Ford Fiesta R5), dziewiąty Tomáš Kukučka (+2:24,1s, Subaru Impreza WRC). Dziesiątkę zamknął Csaba Spitzmüller (+2:25,7s, Mitsubishi Lancer Evo X).








Do Góry