57. Rajd Barbórka 2019 – jaki będzie?
Sordo i Mikkelsen w Monza Rally Show 2019
Kajetan Kajetanowicz wystartuje w 57. Rajdzie Barbórka 2019
45. Rajd Cieszyńska Barbórka 2019: Sordyl i Korzeniowski wygrywają rajd i mistrzostwa!
45. Rajd Cieszyńska Barbórka 2019: Kto, co, gdzie i kiedy?
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: ERC

Griebel przed Rajdem Azorów: udowodniłem już swój talent

fot. facebook/MarijanGriebelOfficial

Zeszłoroczny zwycięzca klasyfikacji ERC Junior U28 – Marijan Griebel, przygotowuje się do startu w Rajdzie Azorów. Niemiecki zawodnik wspierany jest przez zespół Peugeot Deutschland, który podstawi model 208 w specyfikacji R5 (więcej tutaj). Kierowca podzielił się z swoimi odczuciami przed pierwszą rundą mistrzostw Europy z redakcją oficjalnego portalu cyklu.

Marijan Griebel:

To wyjątkowe wydarzenie. Z jednej strony, wyspa São Miguel ma zapierające dech w piersiach krajobrazy i niesamowitą roślinność. Z drugiej strony, odcinki specjalne są naprawdę trudne, wąskie i wymagające. Pogoda może się zmieniać cały czas. To mieszanka, którą możesz mieć tylko w tym miejscu.

Myślę, że ta impreza jest jedną z najtrudniejszych w kalendarzu ERC. Już w ubiegłym roku mieliśmy ponad 30 samochodów R5, ale luki w końcowych wynikach były naprawdę duże. To pokazuje trudność rajdu.

Kluczem do sukcesu jest znalezienie dobrego połączenia pomiędzy prowadzeniem auta bez żadnych błędów i szybką jazdą. Na początku musisz przetrwać wąskie odcinki bez kapci i problemów technicznych. Wtedy powinieneś już być na dobrej pozycji.

Zapytany o to, czy czuje presję, odpowiedział:

Szczerze mówiąc, nie sądzę. Udowodniłem już swój talent w 2016 roku, zdobywając tytuł ERC Junior w Oplu Adamie R2, gdzie byłem w stanie wygrywać zawody zarówno na asfalcie, jak i na szutrze. W ubiegłym roku było jeszcze lepiej (wygrana w ERC Junior Under 28 – przyp. red.), więc każdy powinien wiedzieć, do czego jestem zdolny. W tym roku sytuacja jest inna. Dołączyłem do zespołu Romo, aby prowadzić Peugeota. Nie odniósł on takiego samego sukcesu jak Škoda, ale chcemy pokazać jego tempo bez żadnej presji.








Do Góry