WRC: Copact Dynamics wyłącznym dostawcą systemu hybrydowego
Wirtualny Rajdowy Puchar Polski 2020 – odpowiedź na czas epidemii
51. Rajd Festiwalowy 2020 odwołany
Prodrive zainteresowany pomocą w budowie respiratorów w Wielkiej Brytanii
Pięć biegów w samochodach WRC od 2022 roku
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Breen i Lefebvre osiągają metę w Rajdzie Polski

Rzęsisty deszcz finałowego dnia Rajdu Polski przyniósł pecha załodze Lefebvre/Moreau. Craig Breen i Scott Martin ukończyli rajd, osiągając swój cel i finiszując na siódmej pozycji w klasyfikacji generalnej. Pomimo poważnej przygody, załoga Stéphane Lefebvre i Gabin Moreau kończy rajd z punktami, dziękując mechanikom Abu Dhabi Total WRT za wysiłek i wkład pracy, jaki włożyli przy odbudowie samochodu.

Po dwóch upalnych dniach zawodników przywitał deszcz, który nieco ostudził temperaturę, ale i zapały niektórych załóg. Warunki pogodowe doprowadziły do tego, iż załogi zaczęły mieć poważne problemy, decydując się na miękką mieszankę ogumienia Michelin LTX Force.

Na pierwszym przejeździe Baranowa, Craig Breen i Stephane Lefebvre plasowali się odpowiednio na ósmym i dziewiątym miejscu w klasyfikacji. To się jednak szybko zmieniło na kolejnym odcinku, na odcinku Sady, Stephane zaliczył potężnego spina, uderzając lewym tyłem w drzewo. Mimo tego uszkodzenia (uszkodzone koło, tył samochodu), Francuz dojechał do mety odcinka. Aby pokonać kolejne trzy kilometry drogi, załoga musiała się sporo natrudzić i dokonać pewnych napraw, aby samochód mógł dojechać na czterech kołach do parku serwisowego. Mechanicy teamu PH Sport mieli 30 minut na postawienie Citroena WRC z powrotem “na nogi”. Naprawili tył auta, wymieniając skrzynię biegów i zawieszenie. Załoga nr 7 zanotowała 2-minutowe spóźnienie, co w efekcie kosztowało ich 20 sekund kary.

Stephane i Gabin składają ogromne podziękowania dla teamu za wysiłek, jaki mechanicy włożyli w naprawę, czego efektem było zajęcie szóstego i czwartego miejsca na kolejnych odcinkach, mimo znacznego pogorszenia się warunków pogodowych. Ostatecznie udało im się ukończyć rajd na dziewiątej pozycji w klasyfikacji generalnej.

Dzięki niepowodzeniu swojego zespołowego kolegi, Craig Breen znalazł się na siódmej pozycji w klasyfikacji generalnej samochodów WRC. Różnice w czasach do załogi poprzedzającej i następującej po nich były znaczne, dlatego załoga nie podjęła już dalszego ryzyka, dowożąc osiągnięty rezultat do mety.

Podsumowując, to był bardzo pozytywny rajd dla zespołu Abu Dhabi Total WRT oraz kierowców, którzy pokazali, iż są w stanie rywalizować z najlepszymi kierowcami z czołówki o czołowe lokaty podczas rajdu. Jeśli chodzi o kolejne plany startów zespołu, są już znane na najbliższy czas. W Rajdzie Finlandii (28-31 lipca) wystartują trzy załogi, Kris Meeke/Paul Nagle, Craig Breen/Scott Martin i Khalid Al-Qassimi/Chris Patterson. Zespół wystawi również samochód na Rajd Chin (8-11 września) dla Krisa Meeke.

Craig Breen:

Wynik, jaki osiągnąłem, przekroczył moje oczekiwania. Celem było poprawienie wyniku ze Szwecji, choć nie ukrywam, że ostatni raz siedziałem w takim samochodzie pięć miesięcy temu. Udało mi się jednak szybko uzyskać dobry rytm, notując przy tym całkiem niezłe czasy na pierwszych kilku odcinkach. Byliśmy skoncentrowani, aby unikać poważniejszych błędów – chcieliśmy po prostu ukończyć ten rajd na dobrej pozycji. Ostatni dzień zmagań był jednak niezwykle trudny. Pierwszą pętlę przejechaliśmy dobrze, ale drugą fatalnie. Różnice w czasach załóg przed nami i za nami było spore. Podjęliśmy decyzję, aby jechać rozsądnie. Chciałbym podziękować mojemu zespołowi po raz kolejny za to, że dali mi szansę wystartować w tych zawodach. Jestem gotów na kolejne wyzwania, jakie już przede mną w Finlandii pod koniec tego miesiąca.

Stéphane Lefebvre:

Na odcinku 19, podszedłem do sprawy, mówiąc szczerze, za bardzo optymistycznie. Ten zakręt był jednak za ostry. Chciałem go już później pokonać pełnym bokiem, ale wciągnęło mnie i samochód się po prostu obrócił. Uderzyliśmy w drzewo, w wyniku czego uszkodziliśmy tylne lewe zawieszenie. Dowieźliśmy samochód do serwisu i to, co zrobili mechanicy PH Sportu, to mistrzostwo świata. To dzięki nim ukończyliśmy ten rajd. Dzięki wielkie chłopaki! Naturalnie, na kolejnej pętli jechaliśmy już bardzo rozważnie i ostrożnie, ale nadal utrzymanie auta na drodze było bardzo trudne. Po zmieszaniu piachu z błotem praktycznie nie było przyczepności. Pomimo trudności, jakie nas spotkały w ostatnim dniu, myślę, że był to udany dla nas rajd. Zrobiliśmy duży krok naprzód, mogliśmy nawiązać równorzędną walkę z kolegami z czołówki WRC, ponadto wygraliśmy pierwszy raz odcinek w WRC.

Klasyfikacja generalna
1. Mikkelsen / Jaeger (VW Polo R WRC) 2:37:34.4
2. Tanak / Molder (Ford Fiesta RS WRC) +26.2
3. Paddon / Kennard (Hyundai i20 WRC) +28.5
4. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +29.3
5. Latvala / Anttila (VW Polo R WRC) +33.8
6. Ogier / Ingrassia (VW Polo R WRC) +40.3
7. Breen / Martin (DS 3 WRC) +2:01.4
8. Østberg / Floene (Ford Fiesta RS WRC) +3:04.6
9. Lefebvre / Moreau (DS 3 WRC) +5:12.0
10. Camilli / Veillas (Ford Fiesta RS WRC) +5:23.1








Do Góry