Sebastien Loeb sam zadecydował o rezygnacji z Rajdu Szwecji 2020
Oliver Solberg ze wsparciem Skody Motorsport
Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul wygrywają Rajd Monte – Carlo 2020!
Rajd Monte – Carlo 2020 (OS14) – Neuville liderem w “generalce”!
Elfyn Evans liderem “Monte” w sobotę. Thierry Neuville odrabia straty
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Różne

ADAC Opel e-Rally Cup z 20 elektrycznymi Oplami Corsa

Opel coraz mocniej pracuje nad swoim markowym elektrycznym pucharem rajdowym, który ma być dostępny dla klientów od lata 2020 roku. W planach jest dwadzieścia samochodów. Obecnie trwają testy napędów.

Niemiecki producent aktualnie testuje akumulatory poddając je testom wytrzymałościowym. Opel zdaje sobie sprawę, że do całego projektu dużo osób podchodzi sceptycznie. Największym kłopotem jest wydajność samochodów oraz waga. Dyrektor Opel Motorsport, Jorg Schrott zapewnia, że najnowsza generacja Corsy otrzyma lepsze osiągi niż spalinowy Opel Adam R2.

“Nie ma badań empirycznych na temat elektrycznych samochodów rajdowych, dlatego wszelkie wyliczenia musieliśmy oprzeć na symulacjach we wczesnej fazie projektu” – mówi Schrott. “Są one teraz sukcesywnie zastępowane rzeczywistymi danymi. Następnym krokiem testów jest obciążenie akumulatorów i sprawdzenie ich wydajności w różnych warunkach rajdowych oraz adaptacja oprogramowania.” – komentuje dalej.

Kolejnym etapem jest praca nad prędkością i ogólnymi osiągami całej konstrukcji o mocy około 136 KM. “Jeśli chodzi o osiągi pucharowej konstrukcji ważne jest, żeby osiągi były dostępne w dowolnym momencie i we wszystkich warunkach. Samochód powinien zapewniać wszystkim uczestnikom równe szansę. Z prawie taką samą mocą (jak Opel Adam R2 przyp. red.) Oplec Corsa generuje wyższy moment obrotowy na poziomie 260 Nm.” – mówi dalej Jorgen.

Ze względu na akumulator zamontowany w całym podwoziu, mamy bardzo niski środek ciężkości, a rozkład masy jest bardzo dobry, co jest istotne w samochodzie wyczynowym do szybkiego pokonywania zakrętów. Teraz kluczowe jest, aby odnaleźć właściwą charakterystykę zawieszenia. Żeby to zrobić będziemy symulować prawdziwe odcinki specjalne” – uzupełnia dyrektor Opel Motorsport.

Po zakończeniu prac nad egzemplarzem, który Opel nazywa modelem referencyjnym zostaną na jego podstawie zbudowane samochody dla klientów. W sezonie 2020/21 dostarczonych zostanie piętnaście sztuk już latem, jednak docelowo planowanych jest dwadzieścia egzemplarzy.

Opel Corsa będzie wyposażony w trzy tryby jazdy. Pierwszy to WP, który stosowany jest na odcinku specjalnym i dostępna jest pełna moc oraz moment obrotowy. Tryb Reg, czyli regeneracja i rekuperacja energii. Trzeci Eco służyć ma do przemieszczania się po drogach publicznych. Według najnowszych pomiarów na podstawie normy WLTP Opel ma mieć zasięg na poziomie 337 km.

Fot. Opel Motorsport.








Do Góry