Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul wygrywają Rajd Monte – Carlo 2020!
Rajd Monte – Carlo 2020 (OS14) – Neuville liderem w “generalce”!
Elfyn Evans liderem “Monte” w sobotę. Thierry Neuville odrabia straty
Rajd Monte – Carlo 2020 – Sebastien Ogier liderem po ośmiu oesach
Elfyn Evans liderem po pierwszej pętli Rajdu Monte – Carlo 2020
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: HRSMP, Rajd Barbórka

57. Rajd Barbórka 2019 – 28 samochodów historycznych na liście

W 57. Rajdzie Barbórka 2019 wystartuje 102 załogi. Wśród nich zobaczymy 28 samochodów historycznych, które znamy z Motul HRSMP.

Samochody historyczne podzielono na trzy klasy: H1, H2 i H3. W każdej z tych grup czeka nas walka o najlepszy wynik oraz wstęp na ulicę Karową. Kibice zobaczą Subaru Legacy, kilka Fordów Sierra, kultowe Audi Quattro, Fiata 125p Monte Carlo, Fiata Ritmo, czy Mazdę 323 GTX. Pojawią się też znane z wielu imprez BMW 318. Przyciągać wzrok będzie również Datsun 280Z. Budzącym wspomnienia samochodem jest także Renault Clio Maxi.

Listę zgłoszeń otwiera załoga Robert Luty z Marcinem Celińskim w Subaru Legacy. Tegoroczni triumfatorzy klasyfikacji generalnej Motul HRSMP.

Robert Luty: “Mamy grudzień, a grudzień kojarzy się jednoznacznie z Barbórką Warszawską każdemu kibicowi rajdów w Polsce. Cieszę się, że po raz kolejny wezmę udział w tym niezwykłym wydarzeniu, a przejazd ulicą Karową jest swoistą wisienką na torcie zarówno dla kibiców jak i startujących załóg. Nasz udział w rajdzie jest formą podziękowania dla naszych sponsorów Grupa Azoty, Noxy ad Blue, NGKSparkPlugs, GoodTaste promotion, ODS Opony do sportu, MetCorp Motorsport i kibiców dzięki, którym mieliśmy szansę wywalczyć tytuł Mistrzów Polski MOTUL HRSMP w roku 2019 i dlatego też nie odpuścimy i dołożymy wszelkich starań by pokazać się również na ulicy Karowej.
Marcin Celiński: “Barbórka Warszawska to magiczny rajd, nie ma co ukrywać, każdy kto jest wchłonięty w motorsport w tym kraju chce w niej wziąć udział i każdy ze startujących chce wystąpić na słynnej ulicy Karowej. Jak co roku rajd przyciąga uwagę tysięcy kibiców, co jako całość daje efekt niezwykłego wydarzenia, a my możemy być jego częścią.
Frekwencja w naszej klasie H1 zapowiada wyrównaną walkę i fajnie będzie się po ścigać z innymi mocnymi autami. Liczymy na ciekawe widowisko oraz na śliskie warunki, które jedynie dodadzą smaczku rywalizacji.”

Dalej widnieje Marcin Grzelewski pilotowany przez Krzysztofa Niedbałę w Fordzie Sierra Cosworth. Za nimi kolejna maszyna spod znaku niebieskiego owalu. Drugiego Forda Sierrę Cosworth 4×4 poprowadzi Marek Suder, a pilotowany będzie przez Dariusza Gurdziołka.

Marek Suder: “Start w Rajdzie Barbórka jest czymś wyjątkowym. Bardzo kompaktowy rajd, gdzie kibice mają okazję zobaczyć samochody rajdowe z bardzo bliska. Oczywiście startujemy Fordem Sierra z napędem na cztery koła. W ten sposób chcemy podziękować za cały sezon.” – skomentował Marek.

Czwartym mocnym samochodem na liście zgłoszeń jest Audi Quattro Grzegorza Olchawskiego. Na prawym fotelu spotkamy Jakuba Wróbla. Uwagę należy zwrócić na szybką załogę Krzysztof i Mateusz Głowala w Maździe 323 GTX.

Z Oponeo Mistrzostw Polski Rallycross mamy trzech zawodników. Interesującym duetem jest Mariusz Szczepański z Jerzym Szynkiewiczem, którzy rywalizowali ze sobą na torach rallycrossowych, teraz pojadą Subaru Imprezą. W BMW 318 IS pojedzie Michał Kuna, a komendy dyktować z prawej strony będzie Jarosław Frydrych, spotter Kuny.

Michał Kuna: “Rajd Barbórka to dla każdego fana motorsportu święto. Swoje marzenie o starcie w tym rajdzie spełniłem w 2010 i potem wystartowałem w nim jeszcze w 2011 i 2012 roku. Dwa lata temu na maksa wykręciłem się w Rallycross i wiem, że w nim pozostanę, ale myśl o rajdach pojawia się coraz częściej. Trzy tygodnie temu zostałem namówiony do startu przez moją ukochaną małżonkę 😉 Rallycrossowego auta, które posiadam, nie da się już przebudować na rajdówkę. BMW 318iS – kupiłem specjalnie na ten start ale już wiem, że auto zostanie na dłużej.
Na prawy fotel zaproszenie przyjął Jarek Frydrych, który w rallycrossie jest moim spotterem. Mamy podobny, cięty żart, więc o dobrą zabawę się nie martwię 😂
W naszej klasie H2 startuje bardzo mocna stawka i jak wiadomo każdy z nas ma jeden cel – Kryterium Karowa!
Łatwo nie będzie, ale jak to mawiał pewien emerytowany już strongman: „tanio skóry nie sprzedam” 😀
Jesteśmy po pierwszych testach i jestem zachwycony samochodem. Mamy świetny feeling, a gdy to jest, to już nic innego mi nie pozostaje jak wierzyć, że uda się spełnić marzenie o Pani Karowej 😉
A gdyby się nie udało, to zawsze jest nocny odcinek pocieszenia w Klubie Capitol

W kultowym dla wielu Polaków Fiacie 125p pojadą Piotr Kiepura i Mateusz Galle. Fiat jest wersją Monte Carlo. Załoga w przyszłym roku prawdopodobnie zmieni rajdówkę na Poloneza.

Piotr Kiepura: “Start w Rajdzie Barbórka jest podsumowaniem sezonu. To okazja do podziękowania partnerom i kibicom za wsparcie. Barbórka ma długą tradycję. Ponad pięćdziesiąt edycji sprawia, że jest to kultowa impreza. Odcinki specjalne są wyjątkowe. Mniej skomplikowane. Jedziemy Fiatem 125p w wersji Monte Carlo. Okazja do zaprezentowania tego samochodu na ulicy Karowej jest czymś wyjątkowym. Mamy zapewniony tzw. priorytet, więc nasza obecność na popularnym Kryterium Asów jest niemal pewna. Niemal, ponieważ trzeba jeszcze bezpiecznie naszego Fiata doprowadzić do tego miejsca.”

Apetyt na wygraną w 57. Rajdzie Barbórka mają Arkadiusz Kula z Małgorzatą Opałką. Jadąc BMW E30 M3 chcą pokazać, że samochodami klasycznymi można jechać szybko i widowiskowo.

Arkadiusz Kula: “Startuję w Rajdzie Barbórka z sentymentu. Miło będzie zmierzyć się z załogami startującymi w HRSMP.” Celem w tym roku jest walka o wygraną. Chcę pokazać, że samochodami klasycznymi można szybko jechać.”

Stałym gościem w Rajdzie Barbórka jest Zbigniew Kotarba. Rozpoznawalne BMW w oklejeniu firmy Bastos po raz czwarty pojawi się na odcinkach specjalnych warszawskiego klasyka. W tym roku na prawym fotelu mała zmiana, ponieważ etatowego pilota Marcina Boryckiego wyjątkowo zastąpi Wojciech Sroczyński.

Zbigniew Kotarba: “W Rajdzie Barbórka startuję czwarty rok z rzędu, a więc od początku cyklu HRPP I HRSMP. Traktujemy ten rajd głównie jako święto kibiców. Nasz start to także podziękowanie dla Firmy Steinhof, ktora wspierala wszystkie nasze tegoroczne starty. To już druga Barborka która jedziemy aby promować akcje #Wyprzedzamy Nowotwór, która towarzyszy całemu cyklowi Motul HRSMP.
tym razem na prawym fotelu Marcina Boryckiego zastąpi Wojciech Sroczyński, jeżdżący caly rok w barwach Fundacji Pomocy dzieciom z chorobami nowotworowymi. Chcemy dobrze bawić się i mamy nadzieję, że uda nam się pojechać także na kultowej ulicy Karowej
.”

7 grudnia na odcinkach specjalnych po roku przerwy pojawi się BMW 1502 Patryka Mikiciuka i Philippe Coursier. Zgłoszenie do 57. Rajdu Barbórki wysłane w ostatniej chwili, ale udało się.

Patryk Mikiciuk: “W tym roku powiedziałem nie, nie ma sensu. Nie jedziemy, ponieważ mamy do zrobienia relację na żywo z tego święta motoryzacji. Jednak gdy patrzę na to wszystko uświadomiłem sobie, że Barbórka przechodzi obok nas. Wysłaliśmy zgłoszenie w poniedziałek, dosłownie ostatniego dnia! Samochód przygotowany jest na wariackich papierach, ale jedziemy. Rajd Barbórka przyciąga jak magnes, więc nie mogło nas tutaj nie być

You may also like








Do Góry