Kategoria: Różne

Żubry po raz pięćdziesiąty pierwszy

21 października zostanie rozegrany 51. Rajd Żubrów. Impreza, organizowana przez Automobilklub Krakowski od 1966 r. zgromadzi na starcie z górą osiemdziesiąt załóg, w tym sporą grupę byłych czołowych zawodników rajdowych.

Małgorzata Dybczyk, sekretarz Automobilklubu Krakowskiego:

Państwo Ewa i Sobiesław Zasadowie pojadą w Mercedesie AMG GLA 45. Franciszek Aromiński, obok Zasady jeden z współautorów rekordów prędkości Polskiego Fiata 125p z roku 1973, zgłosił się w Chevrolecie Camaro Z28. Rodzinę Zasadów będą też reprezentować dwaj wnukowie wraz z małżonkami (w Mercedesach). Również Mercedesem (ale AMG C63 S, moc rzędu 500 KM) pojedzie Michał Kościuszko. Triumfatorzy Żubrów sprzed dwóch lat, Ryszard Adamek z Filipem Stopą, wystartują w Subaru Imprezie. Zbigniew Baran z małżonką pojadą w Audi S3, Marek Karczewski zgłosił się w Mitsubishi Lancerze Evo IX, Lancerem ma także wystartować Romuald Chałas, prezes Automobilklubu Polski. Jan Kościuszko i Janusz Bronikowski wybierają się na Żubry – jak za dawnych lat – Polskim Fiatem 125p Akropolis. Polskiego Fiata 125p zgłosił również Janusz Wojtyna, zaś Andrzej Lubiak – Polskiego Fiata 126p. W Renault Clio RS wystartuje były reprezentant Peugeot Polska, Piotr Adamus z małżonką. Do klasy OPEN zgłosili się m.in. wyścigowcy Maciej Steinhof (Mitsubishi Lancer Evo IX) i Konrad Biela (Subaru Impreza WRX STI), a także znakomity skoczek narciarski Maciej Kot (BMW M2). Otrzymaliśmy również aż 15 zgłoszeń od naszych włoskich przyjaciół z klubu Brescia Rally.

Paweł Owczyński, prezes Automobilklubu Krakowskiego i komandor 51. Rajdu Żubrów:

Trwająca od 1966 tradycja Rajdu Żubrów zobowiązuje. Ale nie chcemy zamykać się w jednej i tej samej formule zawodów, więc po dwóch latach z bazą w gościnnym Łapanowie i kolejnych czterech w równie gościnnych Myślenicach przenosimy się na Podhale. Jest to powrót do pierwszych Żubrów, bo 51. edycja też wystartuje z Zakopanego. Potem trasa prowadzi z Podtatrza w stronę Pienin (z malowniczą pętlą wokół pasma Lubania). W pewnej mierze powtarzamy więc układ trasy „Żubrów” z listopada 1966 r. Oczywiście wszystko w naszej imprezie jest dostosowane do aktualnych wymogów regulaminowych, odnoszących się do rajdów amatorskich. No i nie zmieniamy tego, co od wielu lat dotyczy finału imprezy – meta przed zakopiańskim hotelem Kasprowy i tam właśnie tradycyjny Bal Żubrów.

Ufam, że założenia organizacyjne i sportowe 51. Rajdu Żubrów będą dobrze przyjęte zarówno przez uczestników, jak i widzów. Wierzę, że tegoroczna edycja przyniesie duży ładunek pozytywnych emocji dla startujących załóg, a widzom zapewni interesujące widowisko.

Nasza impreza rozegra się na trasach powiatów nowotarskiego i tatrzańskiego. Pragnę podziękować władzom samorządowym oraz mieszkańcom terenów, przez które ma przebiegać trasa tegorocznego rajdu, za ich gościnność i za zrozumienie dla naszej pasji.

Tak jak zawsze absolutnym priorytetem jest dla nas bezpieczeństwo – i uczestników, i widzów, śledzących przebieg tegorocznego Rajdu Żubrów. By ten cel osiągnąć, konieczne jest bezwzględne podporządkowanie się poleceniom służb porządkowych. Wszystkich miłośników sportów motorowych, którzy pojawią się na próbach sportowych, bardzo proszę o najwyższą ostrożność i o zdyscyplinowanie.

Szczegóły trasy i programu imprezy znajdziesz tutaj.

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top