Kategoria: RO, KJS, Samochodowe Mistrzostwa Tychów

Wójcik-Mirski ponownie najszybszy w Samochodowych Mistrzostwach Tychów

Upalna, słoneczna pogoda i nowa trasa wytyczona na Torze Fiata idealnie wpisały się w gusta Floriana Wójcika-Mirskiego, który sięgnął wczoraj po trzecie w tym sezonie zwycięstwo w rundzie Samochodowych Mistrzostw Tychów. Kierowca Subaru Maptek, pilotowany tym razem przez Marcina Kalecińskiego, pokonał o nieco ponad cztery sekundy załogę Artur Kobiela / Kamil Walę w Mitsubishi Lancerze EVO.

Organizatorzy czwartej rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów jak zwykle zaskoczyli zawodników, przygotowując zupełnie nową trasę. Tym razem kierowcy nie musieli mierzyć się z hopami, jednak mieli przed sobą długie proste, na których rozwijano zawrotne prędkości, a także ciasne i bardzo techniczne szykany wymagające precyzyjnego prowadzenia maszyn i właściwego doboru punktów hamowania. Do rywalizacji przystąpiło 77 załóg, które rywalizowały o punkty na trzech próbach sportowych.

Tradycyjnie już najszybszymi okazali się zawodnicy klasyfikowani w najmocniejszej klasie K4. Wydawało się, że po drugi triumf z rzędu zmierzają Artur Kobiela oraz Kamil Wala, jednak pięciosekundowa kara sprawiła, że musieli oni ustąpić pola Florianowi Wójcikowi-Mirskiemu w Subaru Maptek, który wyprzedził ich o 4,12 sekundy. Czołową trójkę uzupełnili Łukasz Kobiela i Tobiasz Spratek w Mitsubishi Lancerze Evo IX.

Łukasz Kępa, pilotowany przez Krysię Bywalec, odniósł kolejne zwycięstwo w klasie K3. Podczas czwartej rundy SMT to jednak załoga Hondy Civic skorzystała na karach rywali, gdyż 10 dodatkowych sekund skutecznie pozbawiło Adriana i Ninę Bęben szans na zwycięstwo. Z karami musieli się również pogodzić zdobywcy trzeciego miejsca – Maciej Watras oraz Kamil Kluczewski w Renault Clio, na konto których zapisano pięć dodatkowych sekund.

W klasie drugiej niepowodzenie podczas poprzedniej rundy powetował sobie Grzegorz Ciombor z Grzegorzem Boryckim. Załoga Hondy Civic mimo pięciosekundowej kary sięgnęła po zwycięstwo, choć ich przewaga na mecie wyniosła zaledwie 0,32 sekundy! O włos z pucharem za najwyższy stopieniu podium rozminęli się zwycięzcy poprzedniej rundy – Daniel Dembinny i Daniel Włodarczyk, natomiast pierwszą trójkę uzupełnili Romuald Stasik i Grzegorz Pękala w Citroenie C2.

W klasie K1 kolejną wygraną na swoje konto zapisał Łukasz Semik, który w Fiacie Seicento jechał z Mateuszem Bartosikiem. Ten kierowca zanotował swoje czwarte zwycięstwo w sezonie i jest na najlepszej drodze do sięgnięcia po tytuł w swojej klasie. Podium tym razem uzupełnili Michał Kociołek z Marcinem Bieniakiem oraz Krystian Pawlik i Łukasz Salwirak, którzy także jechali Fiatami Seicento.

W klasie CENTO pewne zwycięstwo odnieśli Marek Mendela oraz Robert Krzyża, którzy o 9,17 sekundy wyprzedzili Macieja Walaszaka i Krzysztofa Satlawę. Najniższy stopień podium przypadł Wojciechowi de Weyher pilotowanemu przez Michał Fogińskiego – cała trójka ścigała się Fiatami w Seicento.

Czwarta runda SMT w klasie RWD padła łupem Piotra Sikorskiego i Krzysztofa Żaka w BMW E30. Najszybsza załoga musiała jednak dać z siebie wszystko, aby o 0,94 sekundy pokonać Tomasza Mizerę i Sławomira Wajsmana w BMW E36/Compact/m3. Trzecie miejsce wywalczyli Adam Owczarz i Liliana Kantyka Nissanie 350z.

Na Torze Fiata nie zabrakło rzecz jasna także zawodników rywalizujących w klasie GOŚĆ. Tym razem najszybszymi okazał się Damian Kostka – znany z występów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska. Kierowcę Hondy Civic VTI pilotowała Karolina Kubala. Drugą lokatę wywalczyli Daniel Mech i Paulina Staszak w Citroenie Saxo oraz Paweł Żyła i Konrad Jaśkiewicz w Renault Clio.

Po czterech rundach wciąż ciężko mówić o faworytach do tytułów w poszczególnych klasach. Walka jest zacięta i toczy się na ułamki sekund, więc nic nie jest jeszcze przesądzone. Kolejna okazja do walki o punkty będzie miała miejsce 16 lipca.

Podobnie jak w poprzednich sezonach, także i w tym roku Samochodowe Mistrzostwa Tychów mogą się odbyć dzięki wsparciu sponsorów i partnerów Automobilklubu Ziemi Tyskiej: Fiat Chrysler Automobiles Polska, Silesia Oil – AVIA, Inter Cars, dystrybutor żywic poliestrowych www.zywica.eu, Miasto Tychy, Info Graf, Time4, Super-Nowa.pl oraz serwisowi Rajdy24.pl.

Klasyfikacja generalna 4. rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów (25 czerwca 2017):

1. Florian Wójcik-Mirski/Marcin Kaleciński (Subaru Maptek) 6:46,17 s.
2. Artur Kobiela/Kamil Wala (Mitsubishi Lancer) + 4,12 s.
3. Łukasz Kobiela/Tobiasz Spratek (Mitsubishi Lancer Evo) + 11,40 s.

Klasa K4:

1. Florian Wójcik-Mirski/Marcin Kaleciński (Subaru Maptek) 6:46,17 s.
2. Artur Kobiela/Kamil Wala (Mitsubishi Lancer) + 4,12 s.
3. Łukasz Kobiela/Tobiasz Spratek (Mitsubishi Lancer Evo) + 11,40 s.

Klasa K3:

1. Łukasz Kępa/Krysia Bywalec (Honda Civic) 7:15,87 s.
2. Adrian Bęben/Nina Bęben (Honda EVORA) + 6,29 s.
3. Maciej Watras/Kamil Kluczewski Renault Clio + 12,1 s.

Klasa K2:

1. Grzegorz Ciombor/Grzegorz Borycki (Honda Civic EK4 Rally) 7:35,46 s.
2. Daniel Dembinny/Daniel Włodarczyk (Honda CRX) + 0,32 s.
3. Romuald Stasik/Grzegorz Pękala (Citroen C2) + 6,96 s

Klasa K1:

1. Łukasz Semik/Mateusz Bartosik (Fiat Seicento) 7:40,79 s.
2. Michał Kociołek/Marcin Bieniak (Fiat Seicento) + 2,47 s.
3. Krystian Pawlik/Łukasz Salwirak (Fiat Seicento) + 4,73 s.

Klasa CENTO:

1. Marek Mendela/Robert Krzyża (Fiat Seicento) 7:41,17 s.
2. Maciej Walaszek/Krzysztof Satlawa (Fiat Seicento) + 9,17 s.
3. Wojciech de Weyher/Michał Fogiński (Fiat Seicento) + 12,92 s.

Klasa RWD:

1. Piotr Sikorski/Krzysztof Żak (BMW E30) 7:24,09 s.
2. Tomasz Mizera/Sławomir Wajsman (BMW E36/Compact/m3) + 0,94 s.
3. Adam Owczarz/Liliana Kantyka (Nissan 350z) + 1,11 s.

Klasa GOŚĆ:

1. Damian Kostka/Karolina Kubala (Honda Civic VTI) 7:24,29 s.
2. Daniel Mech/Paulina Staszak (Citroen Saxo) + 0,53 s.
3. Paweł Żyła/Konrad Jaśkiewicz (Renault Clio) + 11,58 s.

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top