Kategoria: WRC

Wilson: to będzie klasyczny Rajd Szwecji

Z Monte Carlo Rajdowe Mistrzostwa Świata przenoszą się do Szwecji. W tym roku warunki atmosferyczne mają być niemal idealne do rozegrania prawdziwe zimowego rajdu. M-Sport Ford World Rally Team wystawi do zawodów trzy załogi: Sébastiena Ogiera z Julienem Ingrassia, Elfyna Evansa z Danielem Barrittem i Teemu Suninena z Mikko Markkulą.

Szef zespołu Malcolm Wilson:

Długoterminowe prognozy pogody wskazują, że to będzie klasyczny Rajd Szwecji, z dużą ilością śniegu na odcinkach specjalnych, a co za tym idzie ze sporą dawką emocji. Zakończyliśmy testy trzech załóg, które mają dobre wyczucie samochodu w tych warunkach, więc zobaczymy, co może się wydarzyć. Spodziewamy się, że rywalizacja będzie zacięta, ponieważ skandynawscy kierowcy są bardzo mocni w takich warunkach.

W zespole mamy trzech utalentowanych kierowców. Sébastien Ogier trzykrotnie wygrywał tę imprezę, a Elfyn Evans stanął na najwyższym stopniu podium w 2016 roku, jadąc w WRC2. Dalej mamy Teemu, dla którego jest to pierwszy zimowy start za kierownicą Forda Fiesty WRC i trzeci ogólnie, dlatego nie możemy oczekiwać od niego zbyt wiele. Jednak Finowie w Szwecji od zawsze byli tutaj szybcy, dlatego nie zdziwię się, gdy zapewni nam dobry wynik. „Scena” jest przygotowana na kolejny epicki pojedynek. Jeśli uda się nam pozostać w czołówce, możemy powalczyć o podium. Liczymy na kolejny ważny punkt w obronie mistrzostwa w Szwecji. Wtedy będziemy naprawdę szczęśliwi

Sébastien Ogier, lider klasyfikacji generalnej sezonu jest trzykrotnym zwycięzcą Rajdu Szwecji. To najlepszy wynik wśród kierowców, którzy nie pochodzą ze Skandynawii. Francuz chce być godnym przeciwnikiem dla lokalnych kierowców.

Sébastien Ogier:

Wygląda na to, że czeka nas prawdziwy zimowy rajd ze wszystkim, co jest potrzebne do klasycznego Rajdu Szwecji. Raporty pogodowe informują, że jest dobra baza lodu i duża pokrywa śnieżna, a to jest wszystko, co chcesz usłyszeć przed tym rajdem. W takich warunkach możemy osiągać niewiarygodne prędkości i „opierać” samochód o bandy śnieżne, aby lepiej pokonywać zakręty. Jest to niesamowite uczucie, które łączy się z wyzwaniem. Na pewno sztuką w jeździe po śniegu jest precyzja, ponieważ musisz doskonale ocenić wytrzymałość bandy śnieżnej. Przy większej ilości śniegu niż w poprzednich latach przy zapoznaniu czeka nas sporo pracy.

Jako pierwszy samochód na odcinku specjalnym będziemy musieli poczekać i zobaczyć, jakie są warunki. Nie liczymy na to, że w piątek zobaczymy świeży śnieg. W zeszłym miesiącu rozpoczęliśmy wspaniały sezon, jednak wszyscy wiemy, jak silna jest nasza konkurencja, która powinna być jeszcze mocniejsza w tym tygodniu. Skandynawowie są tutaj zawsze bardzo szybcy, ale planujemy być dla nich wyzwaniem, żeby zapewnić sobie kolejny krok w obronie mistrzostwa.

Zwycięstwo w Rajdzie Szwecji ma na swoim koncie także Elfyn Evans, który w 2016 roku wgrał tę rundę w kategorii WRC2.

Elfyn Evans:

Rajd Szwecji jest rundą, której wszyscy wyczekują. W klasycznym Rajdzie Szwecji możemy osiągać niewiarygodne prędkości, a jeśli dobrze je wykorzystasz, to może być jeden z najbardziej udanych rajdów w kalendarzu. Jazda po śniegu nie jest milion kilometrów dalej w porównaniu do jazdy po szutrze, jednak musimy zastosować pewne techniki, które wymagają przyzwyczajenia. Widoczność może być wyzwaniem, szczególnie kiedy na drodze znajduje się dużo świeżego śniegu, co utrudnia czytanie trasy. Nasze notatki będą musiały być odpowiednie, ale jesteśmy przygotowani i nie możemy doczekać się tego wyzwania. Po Rajdzie Monte Carlo wiemy, że możemy osiągnąć zdecydowanie więcej, jednak zobaczymy, co uda się nam zrobić w Szwecji.

Dla Teemu Suninena Rajd Szwecji będzie debiutem za kierownicą Forda Fiesty WRC na śniegu. Fin doskonale zdaję sobie sprawę, jak ważny jest to start dla niego i całego zespołu.

Teemu Suninen:

Właśnie zakończyliśmy testowe kilometry w północnej części Szwecji, które poszły naprawdę bardzo dobrze. Nie prowadziłem Forda Fiesta WRC od zeszłorocznego Rajdu Finlandii, dlatego daliśmy sobie czas na zapoznanie się z samochodem i czujemy się naprawdę dobrze do startu w tym rajdzie. Niesamowite byłoby ponowne miejsce na podium, być może jest to realny cel, ale potrzebujemy idealnego rajdu, żeby go osiągnąć. Osiem startów w tym roku wymaga też innego podejścia. W 2017 roku skupiliśmy się wyłącznie na naszej przyszłości i pokazaliśmy, co możemy zrobić. Teraz musimy również pomyśleć o zespole i punktach do zdobycia.

Jeśli chodzi o pogodę, mówi się o ujemnych temperaturach i wysokich bandach śnieżnych, jednak musimy poczekać do zapoznania z trasą, żeby się o tym przekonać. Niezależnie od warunków prędkości są zawsze wysokie. W tak szybkim rajdzie każda sekunda jest ważna, dlatego musimy być w odpowiedniej dyspozycji od początku zawodów.

Zobacz również:

komentarzy








Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

Do Góry