Kategoria: Różne

Teodor Stolarek i Michał Kłos po Rally Bohemia

W miniony weekend cała Polska emocjonowała się Rajdem Polski, a w tym czasie załoga Teodor Stolarek / Michał Kłos rywalizowała na trasach Rajdu Bohemia, który dostarczył im niesamowitych przygód. Mimo wielu problemów technicznych, polska załoga w pozytywnych nastrojach zameldowała się na mecie tej imprezy.

Teodor Stolarek:

Po świetnym wyniku na Historic Sumava Rally i nieukończonym Rally Cesky Krumlov, mieliśmy wielkie nadzieje na dobry wynik na trasach Rally Bohemia. Również organizatorzy widzieli nas w roli jednego z faworytów, obsadzając naszą załogę jako pierwszą w klasie. Po zapoznaniu byliśmy zachwyceni odcinkami specjalnymi, szczególnie tymi zlokalizowanymi w okolicach Turnova. Pomimo tego, że zaczęliśmy dość ostrożnie, po dwóch odcinkach zajmowaliśmy 9. miejsce w klasyfikacji generalnej historyków i drugie miejsce w klasie.

W momencie kiedy stanęliśmy na starcie trzeciego odcinka, rozpętała się ogromna ulewa – pierwszy raz w życiu jechałem w takich warunkach i… bardzo mi się to podobało! Coraz lepiej zaczynam czuć się na odcinkach – znowu wraca to poczucie, że im trudniejsze warunki, tym lepiej mi się jedzie. Niestety szkolny błąd, jaki popełniłem na drugim odcinku, zaowocował awarią, która zatrzymała nas na kolejnej próbie.

Potem nastąpiła mała odyseja związana z wydostaniem rajdówki z zamkniętego odcinka. Wreszcie około 22:00 byliśmy na serwisie, gdzie nasz serwis od razu zaczął reanimację rajdówki. Okazało się, że obcięło śruby mocujące koło zamachowe. Wykręcenie ich z wału wydawało się formalnością i tak też stało się z pięcioma z nich. Niestety szósta śruba była nadzwyczaj oporna. Ostatecznie, po całonocnej walce o 6:52, czyli 8 minut przed upływem czasu, nasz Swift trafił do Park Ferme.

Szkoda, że już na pierwszym niedzielnym odcinku ujawniła się nowa usterka – poluzowały się śruby mocujące koło pasowe, przez co czujnik położenia wału miał błędne odczyty. Notabene, powodem tej awarii były wielogodzinne „próby”, jakimi uraczyliśmy śruby urwane dzień wcześniej po drugiej stronie wału – po prostu wał przeniósł uderzenia, co spowodowało poluzowanie śrub na jego przeciwnym końcu. Pierwszą niedzielną pętle zakończyliśmy więc z silnikiem, który ledwo osiągał 4000 obrotów na minutę.

Tej usterki nasz serwis nie był w stanie całkowicie usunąć, ale na ostatnią pętlę silnik dysponował prawie 7000 obrotów, co pozwoliło na całkiem sprawną jazdę na ostatniej pętli. Po rajdzie z jednej strony czuję wielki niedosyt, ale z drugiej strony mam wielki uśmiech na twarzy na wspomnienie ostatniej pętli.

Michał Kłos:

Rally Bohemia to fantastyczny rajd, który miałem okazję jechać już po raz drugi. Usytuowanie serwisu na terenie fabryki Skody i dwa odcinki miejskie po mladoboleslavskiej starówce robią niesamowite wrażenie. Pozostałe odcinki mają bardzo zmienną charakterystykę -bywają wąskie i szerokie, podbijające, śliskie, pełne nawrotów – po prostu coś pięknego!

Niestety pierwszego dnia nie udało nam się ukończyć w normalny sposób. Zostaliśmy na trzecim odcinku pierwszej pętli. Cała sytuacja ze ściąganiem samochodu zajęła nam trochę czasu i tylko szkoda, że nie pomyśleliśmy o jej udokumentowaniu na filmie. Dzięki kilku, trochę szalonym pomysłom, udało się dotrzeć do serwisu – śmiechu przy tym było co niemiara.

Drugi dzień, w miarę sprawnym już samochodem, jechaliśmy swoim tempem. Było wzorowo – towarzyszył nam uśmiech od ucha do ucha. Szkoda, że cały rajd tak się nie udało.

Wracamy z kolejnymi doświadczeniami i z wiedzą, co możemy jeszcze poprawić, żeby być lepsi. Bardzo dziękujemy naszej ekipie serwisowej: bez Andrzeja, Marcina, Pawła i Przemka nie udałoby się dojechać do mety! Dziękujemy wszystkim, którzy całkowicie bezinteresownie starali się pomóc nam na strefie serwisowej.

Osobne podziękowania kierujemy do kibiców oraz naszych sponsorów: Koszule na miarę T.Stolarek, Ośrodek Działań Twórczych i Rekreacyjnych „Twoje Przestrzenie”, Sklep, Serwis i Stacja Diagnostyczna „Stoncar”, Prace Wysokościowe i Pielęgnacja Drzew „Hi-Technik”. Bez was nasze starty byłyby niemożliwe!

Wszystkich zapraszamy na profil fb naszego zespołu – StolarekRallyTeam.

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top