Kategoria: Rallycross

Team Peugeot Total gotowy do pokazania pazurów w Loheac

Fani Rallycrossowych Mistrzostw Świata mają za sobą połowę sezonu. Kolejnym punktem na trasie barwnego korowodu zespołów rallycrossowych jest Francja. “Domowa runda” dla Team Peugeot Total wymaga intensywnych przygotowań.

Tor Loheac Circuit może pomieścić nawet 75 000 kibiców, dzięki czemu zawody FIA World Rallycross Championship są jednym z najpopularniejszych wydarzeń motoryzacyjnych i sportowych we Francji. Konfiguracja obiektu jest klasyczna dla zawodów rallycrossowych. Długość toru nieznacznie przekracza kilometr (1088m), a proporcje nawierzchni asfaltowej do szutrowej wynoszą odpowiednio 33 do 66 procent. Zbudowany w 1976 roku jest najstarszym tego typu obiektem we Francji i po raz kolejny 01-02 września będzie gościł fanów rallycrossu z całego świata.

W czasie zawodów na starcie zobaczymy wszystkich reprezentantów zespołu Team Peugeot Total – Sébastien Loeba, Timmiego Hansena oraz Kevina Hansena. Nad wszystkim będzie czuwał Kenneth Hansen. O przygotowaniach do tej wyjątkowej rundy dla francuskiego producenta przeczytacie poniżej.

Kenneth Hansen, szef Team Peugeot Total – “Loheac to miejsce, które oddycha motorsportem, znajdziemy tutaj dużo miłości do tej dyscypliny, dlatego cieszy się ono taką popularnością. Oczywiście istnieje presja, żeby Peugeot radził sobie jak najlepiej u siebie, ale jest to motywujące.
Tor jest interesujący, ponieważ ma charakterystykę wyścigową, jest szeroki można naciskać na całej długości. Najpierw krótka prosta startowa, a dalej zakręt dziewięćdziesiąt stopni. Joker to pewne wyzwanie, ponieważ zawiera hope, a przez większość swojej długości prowadzi niemal równolegle do głównej nitki toru. W rzeczywistości nie wywołuje to dużej różnicy w czasie przejazdu jednego okrążenia, dlatego często samochody pojawiają się obok siebie i jest to ekscytujące.
Widzieliśmy w Kanadzie, że nasz Peugeot 208 WRX jest już blisko czołówki. We Francji zamierzamy zrobić następny krok i znaleźć się na najwyższym miejscu na podium.”

Dla Sébastiena Loeba start w tych zawodach jest wyjątkowy. W 2013 roku debiutował w rallycrossie właśnie na torze w Loheac.

Sébastien Loeb – “Dla Francuskiego kierowcy i Peugeota runda w Loheac jest bardzo ważna, więc naszym celem jest zawsze zwycięstwo. Mamy przygotowane testy w Chateauroux, żeby ostatecznie dopracować konfigurację, która będzie zasadniczo taka sama, jak w Kanadzie.
W Loheac jest dużo zabawy, ale nie jest to tajemnicą. Wszędzie trzeba jechać maksymalnie “czystą” linią przejazdu nie zapominając o szybkości. Bardzo ważny jest start. Tor jest wymagający dla opon, dlatego trzeba o nie zadbać, przede wszystkim unikając tzw. kapci przez wysokie krawężniki.”

Timmy Hansen zwraca uwagę, że start w Loheac przypomina mu nieco wyścig Le Mans, który zawsze jest wielkim wydarzeniem dla kibiców i zawodników.

Timmy Hansen: “Dla nas to trochę, jak podróż do Le Mans. Jeden z najważniejszych wyścigów w roku! Myślę, że Loheac powinien nam pasować. Szuter jest bardzo przyczepny, gdy jest suchy, co jest bardzo charakterystyczne dla francuskich torów. Dlatego w zasadzie jest podobny do szutru, na którym testowaliśmy wcześniej.
Musimy skoncentrować się na startach, szczególnie w kwalifikacjach, gdy samochody stoją w jednej linii. Czuję się pewnie, ale z nowym samochodem zawsze mogą być jakieś niespodzianki. Nie zapominajmy, że jest to nasz trzeci start. (w Loheac – przyp. red.)
Seb ma taką samą liczbę punktów, jak ja, jednak nie będziemy ze sobą rywalizować, ponieważ konkurencja jest zbyt duża i musimy pracować, jako zespół, a to jest jedna z naszych mocnych stron.”

Kevin Hansen wracając do Francji przypomina sobie doświadczenia zdobyte za kierownicą Formuły 4. Jego celem na najbliższe zawody jest miejsce na podium.

Kevin Hansen: “To niesamowite, kiedy możesz startować w domowej rundzie dla naszego “lwa”. Ostatnio miałem okazję startować w Auto Sport Academy we Francji za kierownicą Formuły 4. Zdecydowanie mogłem wykorzystać tam doświadczenia, które zdobyłem na torze w Loheac. Trzeba być precyzyjnym i bezbłędnym.
Moim celem jest miejsce na podium. Myślę, że jest to możliwe, ponieważ nasz Peugeot 208 WRC pasuje do charakterystyki Loheac. To francuski samochód, który został zbudowany we Francji, dlatego spisuje się dobrze na takich torach. Samochód dostał szereg usprawnień, osobiście też jestem coraz pewniejszy, dlatego nie ma powodu, żebyśmy nie walczyli o podium.”

Klasyfikacja generalna po siedmiu rundach:

1. Johan KRISTOFFERSSON / Volkswagen Polo R – 195 pkt
2. Sébastien LOEB / PEUGEOT 208 WRX – 140 pkt
3. Timmy HANSEN / PEUGEOT 208 WRX – 140 pkt
4. Andreas BAKKERUD / Audi S1 – 139 pkt
5. Petter SOLBERG / Volkswagen Polo R – 139 pkt
6. Mattias EKSTRÖM / Audi S1 – 134 pkt
7. Kevin HANSEN / PEUGEOT 208 WRX – 88 pkt

Zobacz również:

komentarzy








Do Góry