Kategoria: WRC

Szef Hyundai Motorsport wyjaśnia brak zaangażowania Mikkelsena w Rajdzie Korsyki 2019

Kilka tygodni temu świat rajdów obiegła informacja o zrezygnowaniu z Andreasa Mikkelsena w czasie Rajdu Korsyki. Na malowniczo położonej wyspie Hyundai Motorsport mają reprezentować Thierry Neuville, Dani Sordo i Sebastian Loeb. Decyzja szefa Andrea Adamo mogła wzbudzić zdziwienie, ponieważ Norweg ma podpisany kontrakt na pełny sezon WRC. 

Motywów do takiej zmiany może być przynajmniej kilka. Najbardziej prawdopodobnym jest postawa Norwega, która nie spełnia wszystkich oczekiwań kierownictwa. Od dłuższego czasu za kulisami, a coraz częściej publicznie Hyundai wspomina o dużej presji nałożonej na Hyundai Motorsport. Celem na ten sezon jest mistrzostwo konstruktorów. Koreański koncern odpowiednio przygotował się do sezonu w WRC. Posiada w składzie kierowców z najwyższej póki, którzy regularnie zdobywają punkty. Thierry Neuville, Dani Sordo i Andreas Mikkelsen mieli tworzyć stabilne trio, które uzupełniać swoim doświadczeniem będzie Sebastian Loeb. Dodatkowo Neuville i Mikkelsen, mają zapisane w kontraktach starty we wszystkich czternastu rundach cyklu. Jednak w Rajdzie Korsyki zespół zmienił zdanie. Aktualnie jedynie Thierry Neuville wydaje się pewny swoich startów we wszystkich pozostałych rajdach.

Jakie są powody takiej decyzji? Andrea Adamo zwraca uwagę na możliwość dużego wyboru wśród kierowców, którzy będą dobierani w zależności od specyfiki zawodów, tak aby zmaksymalizować prawdopodobieństwo zdobycia jak największej liczby punktów dla zespołu, ponieważ nadrzędnym celem jest mistrzostwo konstruktorów. Wzamian Andreas Mikkelsen ma być oddelegowany do prac nad częściami, które Hyundai wprowadzi w dalszej części sezonu, co jest wyrazem zaufania do Norwega – „Jestem wynagradzany za podejmowanie decyzji i podejmuję decyzję. Muszę zrobić to, co jest najlepsze dla Hyundaia. Patrzeć na kierowców i całe załogi. Łatwo zobaczyć to na papierze.  Thierry Neuville, Dani Sordo i Sebastian Loeb są najmocniejsi na asfalcie w całym składzie. Jestem bardzo skoncentrowany na zdobyciu mistrzostwa wśród koncernów. Dorastałem blisko Lanci, mam tam swoje korzenie i  pracowaliśmy z naciskiem na tytuł dla producenta. Byłbym szczęśliwy, gdybyśmy wygrali wśród kierowców, ale priorytetem jest mistrzostwo konstruktorów. Sądzę, że najlepszą okazją jest poprosić Andreasa Mikkelsena o skoncentrowaniu się na szutrze. Jest to bardzo ważne dla zespołu, ponieważ homologujemy nowe części z tych testów. Mam szczęście, że mam wystarczająco dużo kierowców do dokonania tego wyboru – komentuje Andrea Adamo – Wiele osób chciałoby być w mojej sytuacji i zarządzać czterema silnymi załogami” – dodaje. Szef Hyundai Motorsport poruszył również kwestię kontraktu i zaufania do Andreasa Mikkelsena – „rozmawiałem z nimi po ich wstępnych testach przed Rajdem Meksyku i byli bardzo skoncentrowani na tym. Nie chodzi o to, ile rund robisz, czy nie, i nie zdradzę tego, co jest zapisane w umowie. Lubię czytać książki i czytałem kiedyś, gdzie napisano, że prawda was wyzwala. Wyjaśniłem jasno mój punkt widzenia i przyczyny. To sprytni i profesjonalni faceci, oni bardziej niż ja rozumieją i będą bardziej niż ja skoncentrowani, aby pomóc Hyundaiowi wygrać mistrzostwo producentów robiąc to, o co ich poprosiłem. . „ – podsumował szef Hyundai Motorsport, Andrea Adamo

 

Zobacz również:

komentarzy








Do Góry