Plan zrealizowany w 100% – Arkadiusz Lechoszest po 1. Rajdzie Ziemi Głubczyckiej 2019
Paweł Sławik z JCB Interhandler kontynuuje starty w sezonie 2019
Damian Drapikowski wygrywa o włos drugą rundę Tarmac Masters!
1. Rajd Ziemi Głubczyckiej 2019 – wypowiedzi zawodników
Duet Adam Sroka i Krystian Woźniak bezkonkurencyjni w 1. Rajdzie Ziemi Głubczyckiej
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: RSMP

Sylwester Płachytka i Jacek Nowaczewski rozpoczynają sezon RSMP 2019

Już za kilka dni rozpocznie się rywalizacja w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Inauguracją sezonu będzie Rajd Świdnicki-KRAUSE, rozgrywany w rejonie malowniczych Gór Sowich, gdzie na zawodników czeka niemal 120 kilometrów odcinków specjalnych. Na starcie w Świdnicy stanie blisko 70 załóg, w tym aż 11 w samochodach klasy R5. Wśród nich znajdą się Sylwester Płachytka i Jacek Nowaczewski w Fordzie Fiesta R5, przygotowanym przez zespół Rallytechnology.

Tegoroczny Rajd Świdnicki-KRAUSE będzie dla Sylwestra Płachytki i Jacka Nowaczewskiego powrotem do wspólnych startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski po przerwie trwającej od Rajdu Dolnośląskiego 2014.  Załoga – wspierana przez Poliamid Plastics, eSky, Michelin, Rallytechnology, Fuchs, Auto Moto Klub Kłodzko i Events Control – planuje pełny sezon RSMP oraz treningowe starty w cyklu Tarmac Masters. Zawodnicy mają już za sobą występ w 3. Rally Ireco Motorsport oraz testy Forda Fiesty R5, które stanowiły przygotowania do rywalizacji na asfaltowych odcinkach specjalnych w okolicach Świdnicy, Bielawy, Głuszycy czy Nowej Rudy.

Sylwester Płachytka: Rajd Świdnicki-KRAUSE zbliża się wielkimi krokami, a my już nie możemy się doczekać, kiedy staniemy na starcie do pierwszego odcinka specjalnego. Długo czekałem na ten moment, kiedy znów będziemy mogli rywalizować na trasach RSMP. Nasz ostatni start w Rajdzie Świdnickim-KRAUSE miał miejsce w 2014 roku, dlatego emocje są naprawdę spore. Zdajemy sobie sprawę, że nasze doświadczenie na asfalcie w aucie klasy R5 jest niewielkie, więc celem jest znalezienie odpowiedniego tempa, analiza poszczególnych odcinków oraz zapewnienie frajdy sobie i kibicom, na których doping mocno liczymy.

Jacek Nowaczewski: Po czterech latach przerwy, wspólnie z Sylwkiem wracamy do rywalizacji w RSMP w topowym samochodzie, jakim jest Fiesta R5 przygotowana przez Rallytechnology. Patrząc na listę zgłoszeń do pierwszej rundy RSMP, liczba 11 aut R5 zapowiada bardzo ciekawą rywalizację na odcinkach specjalnych, co powinno dostarczyć wiele emocji zawodnikom oraz kibicom. My z naszej strony chcemy przejechać czysty rajd i osiągnąć metę. Trzymajcie kciuki

fot. Łukasz Kufner








Do Góry