Rally di Roma Capitale 2019 (OS 4-6)- Basso na prowadzeniu, Habaj poza trasą
Gryazin na prowadzeniu, Łukasz Habaj tuż za podium po odcinku kwalifikacyjnym Rally di Roma Capitale
Wypadek podczas Eifel Rallye Festival 2019
„Będzie długo, długo nic, a później ja” – Sebastian Luty zawodnik w szybkim wózku
RaceForce 1 – nowy projekt w polskim motorsporcie
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Sprawdzian na szutrze dla nowego DS 3 WRC

Zapominamy o europejskiej zimie, przecinamy Atlantyk i udajemy się do ciepłego Meksyku. W trzeciej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) spotykamy się z kolejnym rodzajem nawierzchni – po asfalcie, lodzie i śniegu czas na szuter. Do walki szykuje się Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team oraz jego kierowcy, Mads Østberg i Kris Meeke.

Po raz piąty do León przyjeżdża pierwszy z nich. Norweg podczas ubiegłorocznej edycji wygrał pięć odcinków specjalnych i nawet prowadził w rajdzie, pomiędzy trzecim a szóstym odcinkiem specjalnym. – Jestem zadowolony z powrotu na szuter – mówi Østberg. – Rajd Meksyku jest doskonały, a ja zawsze byłem tu konkurencyjny. Dobrze wrócić do León i zostawić za sobą norweską zimę! Kocham tę kulturę, gościnność i atmosferę. W ubiegłym roku prowadziłem przez część rajdu, ale trudno jest utrzymać tu równowagę przez całe zawody – trzeba dostosowywać swój styl jazdy i przeciwdziałać skutkom wysokości. Sekretem jest być skoncentrowanym bardziej niż zwykle, bo najmniejszy błąd może okazać się bardzo kosztowny. Przy mniejszej mocy silnika to prawie niemożliwe, aby nadrobić stracony czas przez te drobne błędy. Odcinki są płynne, szybkie i niezbyt przyczepne. Zobaczymy jak poprawki w DS 3 WRC pomogą na szutrze. Pozwoli nam to sprawdzić czy ciężka praca zespołu opłaciła się i kontynuować to w kolejnych rajdach. Będziemy robić wszystko aby uniknąć błędów i jechać dobrym rytmem, w tempie.

fot. Citroen Racing

fot. Citroen Racing

Dla Krisa Meeke’a będzie to drugi raz w Meksyku. Rok temu wygrał tu jeden z odcinków i zdobył naprawdę wiele doświadczenia. – Ten rajd jest jedyny w swoim rodzaju. Nigdzie indziej nie spotkasz takiego połączenia szutru, wysokości i wysokich temperatur. Samochód zachowuje się inaczej w takich warunkach. Musisz być bardziej agresywny w wolnych sekcjach aby przejechać je dobrą prędkością. Trzeba też unikać błędów, bo przez brak powietrza masz mniej mocy i samochód nie jest tak elastyczny jak zwykle. Rozczarowały mnie wyniki w dwóch pierwszych rajdach, mimo wygranych odcinków w Monte i Szwecji. Muszę wyeliminować błędy aby zdobyć punkty i przełożyć prędkość na wyniki. Mam zamiar jechać swoim tempem – myślę, że nasza pozycja startowa będzie dodatkowym atutem.

W rajdzie pojadą także dwa DS 3 R5, w ramach WRC2. Jednym z nich rywalizować będzie Stéphane Lefebvre, aktualny lider kategorii. – To będzie ogromna nauka i zbieranie doświadczenia. Oprócz Rajdu Walii, który jest zupełnie innym rajdem, to będzie mój pierwszy rajd w czteronapędówce na szutrze. Mam zamiar próbować i poprawiać się na każdym z etapów. Miałem dobre czucie na szutrze, pod względem trakcji. Celem jest zrobić kolejne kilometry i uczyć się. Muszę nauczyć się przede wszystkim odcinków, ale będę cisnął jeśli okaże się, że mogę wywieźć dobre punkty do mistrzostw.








Do Góry