Craig Breen i Paul Nagle dołączają do Hyundaia w Rajdzie Finalndii 2019!
76. Rajd Polski 2019 to walka nie tylko w „generalce”
„Mam ogromny apetyt na rozwój” – Beata Borowicz podsumowuje start w 4. rundzie MPRC 2019
Kuchar, Mazurkiewicz, Sokulski i Budzyński wygrali finały IV rundy Oponeo MPRC!
4. runda MPRC 2019: zacięta rywalizacja w czasie kwalifikacji w Toruniu
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Sebastien Ogier ma zastrzeżenia do taktyki Hyundaia w Portugalii

Sebastien Ogier po Rajdzie Portugalii zauważył, że strategia zespołu Hyundai Motorsport w czasie imprezy nie była do końca uczciwa, ponieważ po problemach technicznych Daniego Sordo i Sebastiena Loeba ci dwaj kierowcy mieli wykonywać polecenia zespołu, aby pomóc Thierremu Neuville’owi. Belg znalazł się o jedno miejsce wyżej w klasyfikacji generalnej rajdu, przez co zmniejszył dystans do Ogiera w tabeli sezonu.

Jak twierdzi Sebastien Ogier szef Hyundai Motorsport wykorzystał problemy techniczne Daniego Sordo i Sebastiena Loeba do manipulowania ich pozycją na starcie w taki sposób, żeby „czyścili” oni drogę dla lidera ekipy Thierrego Neuville’a. Wszystko przez nakaz spóźnienia się na punkt kontroli czasu wydany przez Andrea Adamo dla hiszpańskiej i francuskiej załogi. W ten sposób znaleźli się oni pomiędzy Sebastienem Ogierem, a Belgiem, dzięki czemu Neuville miał dużo czystszą drogę.

Sebastien Ogier podkreślił, że nie ma wielkich pretensji do stosowania takiej taktyki, ale dziękuję Daniemu Sordo, który nie zgodził się na wykonanie niektórych poleceń zespołu – „Dzisiaj możemy być szczęśliwi i możemy podziękować jednemu człowiekowi – Daniemu Sordo, ponieważ miały mieć miejsce „bardziej znaczące taktyki”, ale Sordo odmówił. Dostałem informację, nie od kierowców, mam swoje źródła, że ten wspaniały dżentelmen Andrea Adamo poprosił Daniego Sordo, żeby zatrzymał się na odcinku specjalnym, a następnie ruszył  przed Krisem Meeke, co byłoby naprawdę wredne. Nie wiem, w którym momencie, ale Sordo miał zatrzymać się na odcinku specjalnym, ruszyć i ponownie zatrzymać się, ponieważ to dałoby około czterech minut przewagi Neuvillowi bez kurzu na trasie. To jest ok, ale ruszenie bezpośrednio przed Krisem sprawia, że byłby w cholernym kurzu, o to chodzi…” – komentuje Sebastien Ogier.








Do Góry