Damian Drapikowski wygrywa o włos drugą rundę Tarmac Masters!
1. Rajd Ziemi Głubczyckiej 2019 – wypowiedzi zawodników
Duet Adam Sroka i Krystian Woźniak bezkonkurencyjni w 1. Rajdzie Ziemi Głubczyckiej
Przyszłość Rajdu Walii nie jest pewna. W kalendarzu pojawi się Irlandia Północna?
Szef Hyundai Motorsport zadowolony z postawy Sebastiena Loeba w Chile
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Różne

Rallye du Var dla Abbringa w Hyundaiu i20 R5

Kevin Abbring prowadzący Hyundaia i20 R5 wygrał Rallye du Var po zaciętej walce z Yoannem Bonnato w Citroenie DS3 R5, dzięki czemu jest drugim w historii zagranicznym zwycięzcą rajdu. Wcześniej dokonał tego jedynie Jari-Matti Latvala w 2011 roku. Dobrze zaprezentowali się również Polacy.

Pierwsza wygrana Hyundaia i20 R5 w mistrzostwach Francji nie przyszła łatwo. Trudne, techniczne, asfaltowe odcinki specjalne Rajdu du Var stawiają w roli faworytów przede wszystkim francuskich kierowców. Kevin Abbring pochodzący z Holandii musiał stawić czoła między innymi rajdowemu mistrzowi Francji, Sylvianowi Michelowi w Skodzie Fabii R5, Stephanowi Lefebvre w Citroenie DS3 WRC, czy powracającej francuskiej legendzie, Gilessowi Panizzi, słynącemu przed laty z widowiskowej i efektywnej jazdy Peugeotem 306 MAXI Kit Car, który tym razem zasiadł za kierownicą Peugeota 208 T16 R5. Nie można również zapomnieć o Davisie Salanonie, zwycięzcy ubiegłorocznego Rajdu du Var.

Początkowo pierwsze skrzypce w imprezie grał Stephane Lefebvre w Citroenie DS3 WRC. Zarówno Abbring w i20 R5 jak i Salanon w Fieście WRC ponosili jednak niewielkie straty do lidera. Na OS 7 La Mole doszło do zmiany na czele zawodow. Na pierwsze miejsce wskoczył Salanon, tuż za nim uplasował się Abbring (+2,4s). Na skutek wypadku spore starty poniósł Lefebvre. To nie koniec emocji, ponieważ trzy odcinki dalej, podczas OS10 Pignans, ostatniej próby sportowej pierwszego etapu zawodów z rywalizacji na skutek błędu wypadł Salanon, który pogrzebał swoje szanse na drugie zwycięstwo z rzędu.

Drugi etap to systematyczne budowanie przewagi czasowej nad konkurentami nowego lidera Kevina Abbringa, który ostatecznie nie popełnił błędów, rozegrał rajd w sposób taktyczny i przypieczętował pierwsze zwycięstwo dla Hyundaia i20 R5 w mistrzostwach Francji.

W Rajdzie du Var startowali również Polacy Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem, Łukasz Habaj z Danielem Dymurskim i Dariusz Poloński z Balbiną Gryczyńską w Peugeotach 208 R2 oraz Piotr Cierzniewski i Michał Bojar w Fordzie Fiesta R2. Najlepiej z nich poradził sobie Gryc, kończąc rywalizację na ósmym miejscu w klasie R2. Dziesiątą pozycję zajął Habaj, dwudziestą Cierzniewski. Poloński zakończył rywalizację na drugim odcinku, wypadając z trasy.

Tak prezentuje się częściowa klasyfikacja generalna 62. Rallye du Var z uwzględnieniem miejsc Polaków:
1. Kevin Abbring/Seb Marshall (NL/GB) Hyundai i20 R5 2.20,10,5
2. Yoann Bonato/Benjamin Boulloud (F) Citroën DS3 R5 +59,4
3. Sylvain Michel/Jérôme Degout (F) Skoda Fabia R5 +1.43,2
4. Gilles Panizzi/Audrey Orphelin (F) Peugeot 208 T16 +2.19,9
5. Pierre Roché/Martine Roché (F) Skoda Fabia R5 +6.01,2
6. Florian Bernardi/Nicolas Bagnis (F) Peugeot 208 T16 +7.08,8
7. Matthieu Margaillan/Mathilde Margaillan (F) Skoda Fabia R5 +8.00,1
8. Nicolas Ciamin/Thibault de la Haye (F) Ford Fiesta R5 +9.01,2
9. Romain Dumas/Denis Giraudet (F) Porsche 997 GT3 RS 4.0 RGT +9.45,6
10. Emmanuel Guigou/Cathy Derousseaux (F) Renault Clio R3T +9.50,2

32. Tomasz Gryc/Michał Kuśnierz (PL) Peugeot 208 VTi R2 +20.50,3 (8. R2)
37. Łukasz Habaj/Daniel Dymurski (PL) Peugeot 208 VTi R2 +22.01,2 (10. R2)
97. Piotr Cierzniewski/Michał Bojar (PL) Ford Fiesta R2 +41.45,2 (20. R2)








Do Góry