Jan Kopecky i Pavel Dresler wygrywają Rajd Barum 2019!
Kajetanowicz pojedzie Volkswagenem Polo GTI R5 w Rajdzie Niemiec 2019
Aleksiej Łukaniuk nie zamierza wygrać Rajdu Barum za wszelką cenę
Hayden Paddon rozmawia z M-Sportem o przyszłości w WRC
Marcin Wrona debiutuje w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Bez kategorii

Rajd Świdnicki-KRAUSE: Grzyb i Hundla wygrywają

Grzegorz Grzyb i Robert Hundla wygrali 43. Rajd Świdnicki-KRAUSE i jako pierwsi objęli prowadzenie w LOTOS Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski 2015! Zawodnicy okazali się także najszybsi również na finałowym Power Stage, zgarniając bonusowe trzy punkty.

Grzyb stracił dziś prowadzenie w rajdzie po wygranych trzech próbach przez Filipa Nivette, który po raz pierwszy jechał w RSMP za kierownicą Forda Fiesty R5. Niestety pilotowany przez Kamila Hellera zawodnik wypadł na trasie przeodstatniego odcinka specjalnego i choć samochód prawdopodobnie nie został uszkodzony, załoga utknęła w rowie. Pozwoliło to aktualnemu Mistrzowi Słowacji na w miarę spokojną końcówkę rajdu, w drodze po triumf.

fot. Tomasz Macherzyński

fot. Tomasz Macherzyński

Drugie miejsce utrzymali Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (+39,0s, Ford Fiesta R5). Utrzymali, ponieważ ostatnie dwie próby zmagali się z awarią turbosprężarki. Trójkę uzupełnili Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz (+1:31,7s, Ford Fiesta R5), którzy zgarniają także jeden punkt za Power Stage. Drugie miejsce na finałowej próbie zajęli Łukasz Habaj i Piotr Woś (Ford Fiesta R5), za które otrzymają dwa punkty – i dodatkowo dwa za dziewiąte miejsce w klasyfikacji generalnej.

Czwarte miejsce to zwycięzcy klasy OPEN N, w której również rozegrała się równie ciekawa walka – najlepsi okazali się w niej Marcin Gagacki i Marcin Bilski (+5:23,2s, Mitsubishi Lancer Evo IX). Pierwszą piątkę uzupełnili zwycięzcy klasy 2WD oraz trzeciej, Jan Chmielewski z Jackiem Nowaczewskim (+5:30,7s, Citroen DS 3 R3T). Chmielewski otrzyma także trzy punkty za wygranie 2WD i jeden punkt za wygranie klasy trzeciej na Power Stage.

Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz zajęli szóste miejsce w generalce, wygrywając klasę czwartą (+5:40,6s, Peugeot 208 R2), na siódmej pozycji ukończyli Łukasz Byśkiniewicz i Maciej Wisławski (+6:47,3s, Renault Clio R3T) – odpowiednio trzecia i druga załoga 2WD na Power Stage (dodatkowy jeden i dwa punkty). Jacek Jurecki i Michał Trela zajęli ósme miejsce w klasyfikacji rajdu, drugie w klasie czwartej (+6:58,7s, Citroen C2R2). Na dziewiątym miejscu ukończył wspomniany Habaj, dziesiątkę zamknęli Łukasz Pieniążek i Jakub Gerber (+9:43,7s, Peugeot 208 R2), którzy wywalczyli pozycję na ostatnim odcinku, pokonując Wiesława Ingrama z Magdaleną Lukas (+9:44,2s, Subaru Impreza STI), drugą załogę OPEN N. Trójkę w tejże klasie dopełnili Mariusz Stec i Michał Przystupa (Ford Fiesta Proto).

Zaciętą rywalizację w markowej klasie Fiesty R2 (4F) wygrali Kręcioch i Roik. Za nimi uplasowali się Górny z Cieślarem (+27,0s) i Biegun z Olejniczakiem (ponad cztery minuty straty). W klasie 4N najlepiej poradził sobie duet Krysiak/Gacek jadący Renault Clio. Knopt z Rozkrutem stracili do nich 6,5s, Lubieński z Jarosem 1:56,4s (dwie Hondy Civic Type-R).

W HR3 zwyciężył duet Winczaszek/Kohut w Oplu Astrze GSI, mrugie miejsce wywalczył Pluta wspólnie ze Zdrojewskim za kierownicą Opla Kadetta (ponad minuta straty). Najniższy stopień podium przypadł dla załogi Sidor/Dziurzyński w Astrze. Klasa HR4 była rywalizacją kierowców w Hondach Civic VTI. Wygrała załoga Fizia/Kołaczek, drugie miejsce to duet K. Temple/Wróbel, a trzecie Bętkowski/Poradzisz. W Klasie HR5 samotnie rajd ukończyła załoga Wasilewski/Bekas w Hondzie Civic VTI. Podobnie HR+30 miało tylko jednego kierowcę. Był nim Grzelewski. Wspólnie z pilotem Niedbałą doprowadzili swojego Forda Escorta RS do mety.

Według wstępnych wyników Grzyb zostanie liderem LOTOS RSMP z dorobkiem 28. punktów. Drugi Kuchar ma ich 18, Oleksowicz 16, Gagacki 12, Chmielewski 10, Poloński 8, Byśkiniewicz 6, Jurecki i Habaj po 4, Pieniążek 1.

Jak punktowany jest Power Stage?

Zgodnie z regulaminem LOTOS Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski finałowy odcinek specjalny, tzw. Power Stage jest osobno punktowany. 3, 2 i 1 punkt dostają pierwsze trójki klasyfikacji generalnej oraz klasyfikacji 2WD, a po dodatkowym jednym punkcie dostają zwycięzcy klas (oczywiście punkty za zwycięstwo w klasach doliczane są tylko w punktacjach danych klas, z wyłączeniem klasyfikacji generalnej).

Więcej w dziale LOTOS Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.








Do Góry