Damian Drapikowski wygrywa o włos drugą rundę Tarmac Masters!
1. Rajd Ziemi Głubczyckiej 2019 – wypowiedzi zawodników
Duet Adam Sroka i Krystian Woźniak bezkonkurencyjni w 1. Rajdzie Ziemi Głubczyckiej
Przyszłość Rajdu Walii nie jest pewna. W kalendarzu pojawi się Irlandia Północna?
Szef Hyundai Motorsport zadowolony z postawy Sebastiena Loeba w Chile
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: RSMP

Rajd Świdnicki 2015 – trasa – analiza

Trasa Rajdu Świdnickiego od kilku lat budzi kontrowersje i wielokrotnie zarzucało się organizatorom powielanie tych samych odcinków specjalnych. By rozwiać wszelkie wątpliwości postanowiliśmy sprawdzić, które odcinki lub ich fragmenty były ostatnio wykorzystywane w ramach imprezy w Górach Sowich.

Odcinek testowy
Trasa Witoszów-Modliszów została wykorzystywana jako odcinek testowy już w zeszłym roku, po tym jak przeniesiono go z odcinka prowadzącego z przełęczy Walimskiej do Walimia. Patrząc jeszcze dalej wstecz ostatni raz ten fragment był wykorzystywany w 2013 jako początek odcinka Witoszów-Złoty Las.

OS1/3 Rościszów-Walim
Klasyk dolnośląskiej imprezy z reguły budzi najwięcej kontrowersji, bez których nie obyło się także w tym roku. Ponad ośmiokilometrowa próba było ostatni raz używana w zeszłym roku. Wcześniej oes pojawił się w harmonogramie także w 2013 roku w nieco wydłużonej wersji od strony Rościszowa.

OS2/4 Miłków-Kamionki
Podobnie jak w przypadku pierwszej tegorocznej próby, również i oes Miłków-Kamionki ostatnimi latami był dość często wykorzystywany. Ostatni raz zawodnicy mogli pokonać ten odcinek w 2012 roku. Fragment wiodący od skrzyżowania na Sokolec przez przełęcz Jugowską do Kamionek był wykorzystywany w ubiegłorocznej edycji imprezy.

OS5/7 Kamionki-Jawornik
O ile pierwszego dnia zmagań ciężko mówić o nowościach, o tyle drugiego dnia organizatorzy w miarę swoich możliwości postarali się o dodanie nowych fragmentów tras lub zmianę kierunku jazdy na znanych już próbach. Oes Kamionki-Jawornik w obecnej konfiguracji nie był wykorzystywany nigdy! Fragment z Kamionek do skrzyżowania na Sokolec ostatni raz pokonywany był w ubiegłym roku. Od skrzyżowania na Sokolec do Sokolca zawodnicy przemieszczali się w 2013 roku. Sezon 2012 to fragment od Sokolca do Sierpnicy (skrzyżowanie na łącznik szutrowy) oraz od Górnego Walimia (skrzyżowanie z łącznikiem szutrowym) do mety odcinka w Jaworniku. Fragment wiodący dookoła łącznika szutrowego przez Sierpnicę ostatni raz pokonywany był w 2004 roku.

OS6/8 Dziećmorowice-Walim
Fragment odcinka od Zagórza do Walimia jest powtórką odcinka z zeszłego roku. Powrotem do łask okazuje się początek próby, która rozpocznie się w Dziećmorowicach i zapowiada się niezwykle ciekawie, biorąc pod uwagę wykorzystywanie tego fragmentu drogi do testów. Ostatni raz fragment ten wykorzystywany był w 2008 roku, a cały odcinek podobnie jak Kamionki-Jawornik w obecnej konfiguracji nie był nigdy wykorzystywany.

OS9 Świdnica
Oes po ulicach Świdnicy w obecnej konfiguracji nie był rozgrywany nigdy. Nieznacznie uległa zmiana trasy od strony mety, która tym razem będzie zlokalizowana na ulicy Pionierów Świdnickich, a nie jak miało to ostatnio miejsce przy zalewie Witoszówka. Nieznacznie różni się także przejazd przez ulicę Sprzymierzeńców.








Do Góry