Kategoria: RSMP

Rajd Śląska ekstremalny dla Krysiaka

Na trzecim miejscu w klasie Open 2WD+ oraz piętnastym w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski swój udział w Rajdzie Śląska zakończył Paweł Krysiak, pilotowany przez Macieja Trelę. Załoga Forda Fiesty R2 z numerem 28 niemal połowę rywalizacji zmagała się z awarią hamulców. Doszło do niej po nagłym zatrzymaniu pojazdu przy wypadku Tomasza Zbroi i Piotra Kokoszki. Krysiak i Trela byli pierwsi na miejscu zdarzenia i uruchamiali procedurę ratunkową.

Rajd Śląska, stanowiący czwartą rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, był dla tej załogi dopiero drugim wspólnym startem. W rywalizacji swój udział potwierdziło łącznie aż 125 teamów, a bezpośrednią konkurencję w klasie dla Krysiaka i Treli stanowiło dziewięć załóg.

W programie Rajdu Śląska przewidziano 9 oesów o całkowitej długości 112,2 km. Pierwsze dwa, krótkie odcinki, stanowiły miejską rywalizację w centrum Mikołowa i przy Stadionie Śląskim. Były to próby, które Paweł Krysiak i Maciej Trela pojechali bezbłędnie, lecz zachowawczo. Chodziło przede wszystkim o to, aby nie paść ofiarą wysokich krawężników, szykan czy pomyłki na zapętlonej trasie. Realizację planu walki w czołówce Open 2WD+ upatrywali w sobotnich technicznych i dłuższych próbach sportowych.

Sobota zaczęła się jednak wyjątkowo pechowo. Na zapętlonym odcinku Suszec, stanowiącym trzeci oes, Paweł Krysiak i Maciej Trela nagle poza drogą zauważyli Renault Clio załogi nr 30. Natychmiast więc zatrzymali się na odcinku i uruchomili procedurę ratunkową.

Paweł Krysiak:

Zdarzenie wyglądało naprawdę groźnie, ale na szczęście załodze Zbroja/Kokoszka nic poważnego się nie stało. Pomogliśmy im opuścić pojazd i czekaliśmy na przyjazd karetki. Napędziliśmy bliskim strachu, bo to nasze auto na mapie wskazywało sygnał SOS. Niestety, nagłe zatrzymanie samochodu na rozgrzanych tarczach, spowodowało awarię hamulców. Zatem kolejne, aż 3 odcinki, byliśmy zmuszeni pokonywać praktycznie bez hamulców. Ratowaliśmy się ręcznym i hamowaniem silnikiem, co raczej nie dawało szans na dobry wynik czasowy. Chwilami w aucie było naprawdę „gorąco”, co widać na naszych onboardach.

Awaria została natychmiast usunięta przez ekipę Rally Project, podczas przerwy serwisowej. Jednak po niej do końca zostały zaledwie trzy odcinki specjalne. Zatem szanse na odrobienie straty były minimalne.

W rezultacie załoga Paweł Krysiak i Maciej Trela skończyła Rajd Śląska na piętnastym miejscu w klasyfikacji generalnej i trzecim w klasie Open 2WD+.

Walczyliśmy do końca i robiliśmy co się dało. Wiem, że Paweł ma niedosyt po tym rajdzie, bo nadzieje były na najwyższe miejsce na podium. Jednak dla mnie jest to niezwykle szczęśliwy rajd, za co bardzo dziękuję Pawłowi. Do końca zachował zimną krew i dzięki temu wywożę z Rajdu Śląska swój pierwszy puchar w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski

– mówi Maciej Trela, który w krajowym czempionacie debiutował podczas poprzedniej rundy RSMP, czyli Rajdu Nadwiślańskiego.

Po zakończonym w miniony weekend Rajdzie Śląska, Paweł Krysiak plasuje się na trzecim miejscu w klasyfikacji rocznej w Open 2WD+, dzieląc to miejsce z Andrzejem Borkowskim. Obaj kierowcy mają po 51 punktów. Przed nimi są Marek Mularczyk (54 punkty) i Sławomir Strychalski (75 punktów).

Ciągle istnieją jeszcze szanse na walkę o zwycięstwo w klasie. Do końca sezonu pozostały jeszcze trzy rajdy, w tym dwa punktowane podwójnie. Walczymy teraz o budżet na Rajd Rzeszowski, właśnie podwójnie punktowany, stanowiący też rundę Mistrzostw FIA Strefy Europy Centralnej, który już w dniach 9-11 sierpnia. Zawody będą droższe od poprzednich rund, ale musimy pojechać. A co dalej, to zobaczymy. Na pewno nie odpuszczamy

– zapowiada Paweł Krysiak, zawodnik ze Strzegomia.

Start Pawła Krysiaka i Macieja Treli w Rajdzie Śląska był możliwy dzięki wsparciu firm: Forpol – Auto Serwis Świdnica, Turbo Julita – naprawa i regeneracja turbosprężarek, Tech-Mol, Agencja Reklamowa „Geospace”, Tech Plast, Kamieniarstwo Zenon Kiszkiel, Kebab Ahmed, Stacja Paliw „U Emila”, Hekato Electronics, KRAUSE, Nifco Polska, Opał Maria Gajecka, Er-Tech, Tu się Tworzy, a także Gminy Strzegom, Funduszu Regionu Wałbrzyskiego, Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Invest – Park” oraz Automobilklubu Ziemi Kłodzkiej.

Zobacz również:

komentarzy








Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

Do Góry