Kategoria: RO, KJS, RSMŚl

Rajd Śląska dla załogi Grela / Momot w RSMŚl

Fot. Marcin Hennek

Gracjan Grela i Marta Momot (Honda Civic) wygrali Rajd Śląska w klasyfikacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska. Tuż przed metą przedostatniego oesu z rywalizacji odpadli Piotr Baran i Michał Paciej (Honda Civic).

Od sobotniego prologu na ulicach Mikołowa Piotr Baran i Michał Paciej nadawali tempo rywalizacji w RSMŚL. Sosnowiecki kierowca wygrał 3 z 6 rozegranych oesów i był mocnym kandydatem do zwycięstwa. Niestety, przed metą przedostatniego odcinka specjalnego w jego Hondzie eksplodował silnik i dotychczasowy lider mistrzostw nie ukończył zawodów.

Po odpadnięciu Barana pojedynek o zwycięstwo miał rozstrzygnąć się pomiędzy Gracjanem Grelą z Martą Momot (Honda Civic) a Michałem Różyckim i Pawłem Słaboniem (Honda Civic). Obie załogi zaliczyły po jednym zwycięstwie oesowym, a przed finałowym przejazdem odcinka Suszec na prowadzeniu był Różycki. Grela i Momot zanotowali na tej próbie drugi czas, co wystarczyło im by rzutem na taśmę wygrać klasyfikację RSMŚL i awansować na pozycję lidera w klasyfikacji rocznej. Różycki – zwycięzca Rajdu Wisły – musiał zadowolić się drugą pozycją.

Ostatni odcinek specjalny padł łupem Krzysztofa Rybki i Michała Miklaszewskiego (Citroen Saxo), którzy dzięki temu awansowali na trzecie miejsce w rajdzie. Tuż za podium zawody ukończył Adam Wrocławski z Markiem Dobrowolskim. Załoga Renault Clio triumfowała w klasyfikacji RO1. Michał Matysiak i Karolina Baćkowska (Citroen Saxo) po raz trzeci w tym sezonie wygrali klasyfikację PPC (Puchar Peugeota i Citroena), a Krzysztof Grzywacz i Kazimierz Gargas byli najszybsi wśród załóg startujących Fiatami Cinquecento i Seicento (Puchar Cento Rally).

W klasie RO Open N triumfowali Marek Nowak i Adam Grzelka (Mitsubishi Lancer Evo IX). Rafał Kręcioch i Kamil Kozdroń (Peugeot 208 R2) wygrali rajd w klasyfikacji Gość 2WD a Wiesław Ingram i Magdalena Lukas-Jurkowski (Subaru Impreza) byli najszybsi w klasie Gość 4WD. Klasę RO Open 2WD na swoje konto zapisali Bartosz Skalczyński i Szymon Krajka w BMW 318 is. Rajd Śląska był przedostatnią rundą RSMŚL. Finał mistrzostw zaplanowano na 24-25 listopada, podczas Cieszyńskiej Barbórki.

Gracjan Grela (Honda Civic, 1. miejsce w klasyfikacji RSMŚl):

Bardzo się cieszę z tego, co osiągnęliśmy w tym rajdzie. Przy słonecznej pogodzie, na suchych odcinkach miewałem problemy z tempem, a dziś już od pierwszego oesu było bardzo szybko, co potwierdziliśmy wygrywając pierwszy niedzielny oes. Co prawda przydarzały nam się drobne przygody, raz zeszło nam powietrze z opony, ale przejechaliśmy cały dystans praktycznie bez większych błędów. Najtrudniejsze było utrzymanie się na drodze, ponieważ nasz samochód nie prowadzi się zbyt dobrze na tak szybkich i dziurawych partiach. Walczyliśmy więc nie tylko z rywalami, ale także z ustawieniami auta.

Michał Różycki (Honda Civic, 2. miejsce w klasyfikacji RSMŚl):

Tak naprawdę to nie wiem jakim cudem jesteśmy na mecie, bo od końcówki pierwszej pętli zaczęła szwankować nam skrzynia biegów. Nie mogłem redukować z piątego biegu, więc kolejna pętla rajdu to była walka ze sprzętem, a także walka o to, by w ogóle dotrzeć do mety. Na odcinku Suszec jechaliśmy zbijając biegi z piątego na pierwszy, bo inaczej się nie dało. Dlatego po tym rajdzie najbardziej jestem zadowolony z tego, że go w ogóle ukończyliśmy. Cieszę się także z tempa, jakie pokazaliśmy, szczególnie na odcinku Chybie, gdzie pojechaliśmy naprawdę pełnym ogniem.

Adam Wrocławski (Renault Clio, 4. miejsce w klasyfikacji RSMŚl):

Dobrą jazdę pokazywaliśmy już podczas poprzedniej rundy, czyli Rajdu Wisły, jednak tam mieliśmy trochę pecha. Na jednym z odcinków spowolniła nas jedna z załóg, którą dogoniliśmy. W Rajdzie Śląska wszystko układało się dla nas dobrze od samego początku. Już na pierwszym odcinku ustawiliśmy „porządek” w klasie, co mnie szczególnie cieszy, bo zazwyczaj pierwszy oes jedziemy zauważalnie słabiej niż pozostałe. Dziś każdy element układanki dobrze do siebie pasował i to zaowocowało dobrym rezultatem.

Maciej Matysiak (Citroen Saxo, 1. miejsce w klasyfikacji RSMŚl):

Dziś toczyliśmy niesamowitą walkę z konkurentami. Na ostatnią pętlę wyjechaliśmy mając pół sekundy straty do Łukasza Goduli. Na pierwszym oesie drugiej pętli wyszliśmy na prowadzenie z nieco ponad sekundą przewagi. Na kolejnych próbach pojechałem tak szybko, jak tylko mogłem i jak się okazało to wystarczyło. Przed finałowym odcinkiem pierwszego i czwartego zawodnika w naszej klasie dzieliło może 5 sekund. Przyznam szczerze, że ja nie pamiętam równie zaciętej walki w Pucharze Peugeota i Citroena. Jestem wykończony, pot się ze mnie leje, ale nie zmienia to faktu, że rajd był fantastyczny.

Oficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu Śląska – 4. rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska:

1. Gracjan Grela/Marta Momot (Honda Civic) 25:21,9 s
2. Michał Różycki/Paweł Słaboń (Honda Civic) +2,5 s
3. Krzysztof Rybka/Michał Miklaszewski (Citroen Saxo) +3,0 s
4. Adam Wrocławski/Marek Dobrowolski (Renault Clio) +8,4 s
5. Radosław Osiak/Wojciech Kordeusz (Honda Civic) +8,8 s
6. Dominik Cholewa/Michał Kłos (Renault Clio) +18,2 s
7. Kamil Makuchowski/Wojciech Habuda (Honda Civic) +18,5 s
8. Mateusz Gołek/Rafał Ćwięczek (Renault Clio) +23,6 s
9. Jerzy Smagała/Krzysztof Giergiel (Honda Civic) +27,2 s
=. Mateusz Bojanowski/Andrzej Ksyt (Honda Civic) +27,2 s

Punktacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska po Rajdzie Śląska – 4. rundzie cyklu:

1. Gracjan Grela 55 pkt.
2. Piotr Baran/Michał Paciej 49 pkt.
3. Tomasz Zbroja/Piotr Kokoszka 43 pkt.
3. Michał Różycki/Paweł Słaboń 43 pkt.
5. Szymon Żarłok/Krzysztof Pietruszka 30 pkt.
6. Radosław Osiak/Wojciech Kordeusz 24 pkt.
7. Jerzy Smagała/Konrad Giergiel 23 pkt.
8. Tomasz Marek 22 pkt.
9. Maciej Sordyl/Krystian Korzeniowski 19 pkt.
10. Krzysztof Rybka/Michał Miklaszewski 17 pkt.

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top