Kategoria: ERC

Rajd Rzymu 2018 (OS 1): Griazin ponownie króluje

fot. twitter/FIAERC

Nikołaj Griazin, podobnie jak przed rokiem, zwyciężył na pierwszej próbie Rajdu Rzymu i przed jutrzejszą rywalizacją na włoskich odcinkach specjalnych ma 0,5 sekundy przewagi nad Aleksiejem Łukjaniukiem. Oesowe podium próby ACI Roma Arena skompletował Avicioğlu, który do zwycięzcy tego odcinka stracił 0,6 sekundy! Czas tuż za czołową trójką zanotował polski duet Grzyb / Wróbel (+1,3s). – To był odcinek dla kibiców, nie chcieliśmy popełnić błędu. Bardzo ciasne zakręty i nawroty. Staraliśmy się jechać szybko. Jesteśmy przygotowani do jutrzejszej rywalizacji. Będziemy próbowali naciskać – relacjonował na mecie rajdowy mistrz Polski z 2016 roku. Kolejne czasy notowali lokalni kierowcy: Scandola (+1,4s), Andreucci (+1,8s) i Basso (+1,9s). Pierwszą dziesiątkę zamknęli: Kreim (+2,0s), Magalhães (+2,2s) oraz Ingram (+2,4s).

Druga polska załoga, Łukasz Habaj i Daniel Dymurski, uzyskali na tym odcinku 27. czas, ze stratą 7,8s.

Klasyfikacja generalna Rajdu Rzymu 2018 po OS 1:

  1. Nikołaj Griazin / Jarosław Fedorow (1:48,1s, Škoda Fabia R5)
  2. Aleksiej Łukjaniuk / Aleksiej Arnautow (+0,5s, Ford Fiesta R5)
  3. Orhan Avicioğlu /Burcin Korkmaz (+0,6s, Škoda Fabia R5)
  4. Grzegorz Grzyb / Jakub Wróbel (+1,3s, Škoda Fabia R5)
  5. Umberto Scandola / Guido D’Amore (+1,4s, Škoda Fabia R5)
  6. Paolo Andreucci / David Castiglioni (+1,8s, Peugeot 208 T16 R5)
  7. Giandomenico Basso / Moira Lucca (+1,9s, Škoda Fabia R5)
  8. Fabian Kreim / Frank Christian (+2,0s, Škoda Fabia R5)
  9. Bruno Magalhães / Hugo Magalhães (+2,2s, Škoda Fabia R5)
  10. Chris Ingram / Ross Whittock (+2,4s, Škoda Fabia R5)

Wypowiedzi po OS 1 Rajdu Rzymu 2018:

Černý: bardzo ślisko, przy trasie było sporo kibiców, o których nie zapomnieliśmy podczas naszego przejazdu.

von Thurn Und Taxis: dużo radości, dobrze się bawiłem. Bardzo gorąco.

Nordgren: nie miałem wystarczająco dogrzanych opon, bo czekaliśmy chwilę na starcie. ale atmosfera tu w Rzymie jest niesamowita. Dobry początek rajdu.

Norbre: fajnie, ale bardzo ciasno, dotknęliśmy betonowego murka. Rajd zaczyna się jutro.

Habaj: lepiej niż w zeszłym roku, to był czysty przejazd.

Ingram: nie jechaliśmy wielu takich odcinków tym samochodem, ale dobrze się bawiłem. Wydaje mi się, że dotknęliśmy barierki.

Ahlin: wydaje mi się, że mamy problem z drążkiem kierownicy. Mam nadzieję, że go naprawimy, a samochód będzie jutro rano gotowy do jazdy.

Pellier: ślisko, to był dla mnie trudny odcinek, jednak rajd zaczyna się jutro.

Avcioğlu: dobry początek rajdu, niesamowity odcinek miejski. Można poćwiczyć nawroty z hamulcem ręcznym.

Kreim: przyjemny odcinek dla kibiców, całkiem dobrze się bawiliśmy. W niektórych miejscach bardzo ślisko.

Basso: wszystko OK, dobra zabawa.

Scandola: OK, wszystko dobrze z samochodem. Nie znam czasów, ale jestem zadowolony.

Andreucci: fantastyczna atmosfera, kibice są ze mną. To był dla nas dobry dzień.

Campedelli: uszkodziliśmy drążek kierowniczy albo tylny dyferencjał. Samochód powoli umiera.

Galatariotis: było dobrze, jednak bardziej zdradliwie niż się spodziewałem.

Griazin: czułem, że opony nie są wystarczająco dogrzane, więc na pierwszym zakręcie się ślizgałem. Później udało się jechać czysto, prawidłową linią. Trudny dzień, czekamy na jutrzejszą rywalizację.

Łukjaniuk: dobry przejazd, hamulec ręczny jest tutaj używany częściej, niż podczas całej jutrzejszej i niedzielnej rywalizacji.

Magalhães: nie było łatwo na twardych oponach, na dwóch pierwszych nawrotach prawie się obracałem. Ciężko, ale jestem zadowolony.

Zobacz również:

komentarzy








Do Góry