Kategoria: WRC

Rajd Portugalii 2017 (OS 5-9): Tänak liderem po piątku

Na piątym odcinku specjalnym Rajdu Portugalii (26,70 km) zdecydowanie najlepszym czasem popisał się Hayden Paddon. Nowozelandczyk aż o 4,2s wyprzedził drugiego na mecie Daniego Sordo. – Mam cztery miękkie opony i musiałem tu jechać ostrożnie. Zmieniliśmy kilka rzeczy w ustawieniach i jest lepiej – powiedział na mecie HiszpanTrzeci czas ustanowił Kris Meeke (+5,1s), dzięki czemu kierowca Citroëna objął prowadzenie w rajdzie. – Mam ze sobą dwie zapasowe opony. Zobaczymy, jak to się sprawdzi – powiedział Brytyjczyk. Czwarte miejsce zajął Ott Tänak (+5,7s), na piątym znaleźli się ex aequo Evans i Latvala (+5,8s), a siódmy był Craig Breen (+6,1s). – Na tej pętli ten odcinek jest najcięższy dla opon. Starałem się jechać spokojnie, by ich nie przeciążyć. Było ok – powiedział kierowca Toyoty. Dalsze miejsca zajęli Neuville (+7,5s), Ogier i Hänninen (+9,9s), Lappi (+12,5s) oraz Lefebvre (+18,6s), który otrzymał 20 sekund kary za  dwuminutowe spóźnienie. Trzy i pół minuty na odcinku stracił Mads Østberg. Norweg złapał kapcia i uszkodził przy tym felgę.

Szósty odcinek specjalny to kolejna zmiana lidera rajdu. Kris Meeke postanowił oszczędzać opony, co wykorzystał Ott Tänak. Estończyk wykręcił trzeci czas na odcinku (+2,0s), co wystarczyło, by objąć prowadzenie. Brytyjczyk spadł na piątą pozycję. Najszybszy na odcinku był Neuville, który o 0,4s wyprzedził Evansa. – Wszystko dobrze, ale nie wiem, jak nasze opony będą się dalej sprawować – powiedział kierowca Fiesty WRC. Czwarty był Sordo (+2,2s), piąty razem z Ogierem Hayden Paddon (+2,4s), siódmy Latvala, a ósmy Breen. – Cisnę jak mogę, ale to nie jest łatwe. Opony są ok, ale bycie pierwszym na drodze jest teraz jeszcze gorsze niż rano – powiedział aktualny mistrz świata. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Hänninen (+7,0s) oraz pozbawiony motywacji do dalszej walki Østberg (+8,9s). Z problemami na odcinku zmagał się Lappi, który na poprzednim odcinku uszkodził intercooler i odczuwa niedostatek mocy. Na przebitej oponie do mety dojechał Lefebvre (+27,6s).

Najdłuższy odcinek dnia przyniósł nam całą serię dramatów. Najpierw na trasie rolował Latvala (+4:47,1s). Fin uszkodzonym autem zdołał jednak dojechać do mety, blokując przy tym na drodze starającego się go wyprzedzić Neuville’a. – Na początku odcinka auto nie zahamowało, nie wiem dlaczego. Uderzyłem w bandę i rolowaliśmy. Uszkodziłem wydech, dlatego musiałem jechać w trybie drogowym – powiedział fiński kierowca. – Jechałem za Latvalą przez 5 km i trzy razy prawie wypadłem z drogi. Jechał wolniej od mojej babci – powiedział ósmy na mecie odcinka Neuville (+19,1s). Problemy ze swoim autem miał Hayden Paddon, który stracił przez to niecałe jedenaście minut. – Auto zatrzymało się ponownie i nie mogliśmy ruszyć. Zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy i udało się. Nasz rajd jest już zrujnowany, a jutro będę czyścił drogę, ale staram się być pozytywny – powiedział Nowozelandczyk. Z rywalizacji po uszkodzeniu zawieszenia wycofał się Kris Meeke. Najlepszym czasem popisał się Dani Sordo. Drugi był Ogier (+2,6s), a trzeci Tänak (+4,6s). Na dalszych miejscach znaleźli się Evans (+7,1s), Østberg (+10,4s), Breen (+10,6s) i Hänninen (+12,4s). – Uszkodziłem amortyzator na trzecim, albo czwartym kilometrze tego odcinka. Straciliśmy tylko kilka sekund, co jest zaskakujące, bo amortyzator jest zupełnie zniszczony – powiedział na mecie Breen. Miejsca osiem, dziewięć, dziesięć zajęli kolejno: Neuville (+19,1s), Lappi (+21,0s) i Lefebvre (+33,7s).

Dwa ostatnie odcinki pętli to dwukrotnie pokonywany OS Braga Street Stage (1,90 km). Na pierwszym przejeździe najszybszy był Ogier. Francuz wyprzedził Neuville’a o 0,2s i o 0,5s Paddona. Na dalszych miejscach znaleźli się Tänak (+1,0s), Evans (+1,4s), Sordo (+1,7s), Lefebvre (+1,9s), Østberg (+2,2s), Breen (+2,3s) i Hänninen (+2,4s). Drugi przejazd miejskiej próby padł łupem Østberga. Drugi był Paddon (+0,4s), a trzeci Ogier, ex aequo z Evansem (+0,6s). Piąty czas wykręcił Ott Tänak (+0,8s). – Starałem się jak mogłem. Jestem zadowolony z tego dnia. Auto zachowywało się dobrze – powiedział lider rajdu. Na dalszych pozycjach znaleźli się kierowcy Hyundaia – Neuville (+0,9s) i Sordo (+1,1s). – Dobrze jest tak zakończyć dzień. Jutro będziemy mieć dobrą pozycję startową – powiedział na mecie Hiszpan. Czołową dziesiątkę uzupełnili Lefebvre (+1,5s), Breen (+1,6s) i Hänninen (+1,6s).

Klasyfikacja generalna Rajdu Portugalii po OS9:

  1. Ott Tänak i  Martin Järveoja(1:37:18,5s, Ford Fiesta WRC)
  2. Dani Sordo i Marc Martí (+4,6s, Hyundai i20 Coupe WRC)
  3. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (+5,0s, Ford Fiesta WRC)
  4. Craig Breen i Scott Martin (+12,9s, Citroën C3 WRC)
  5. Elfyn Evans i Daniel Barritt (+18,3s, Ford Fiesta WRC)
  6. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (+22,7s, Hyundai i20 Coupe WRC)
  7. Juho Hänninen i Kaj Lindström (+52,0s, Toyota Yaris WRC)
  8. Esapekka Lappi i Janne Ferm (+1:12,3s, Toyota Yaris WRC)
  9. Andreas Mikkelsen i Anders Jæger (+3:17,8, Skoda Fabia R5)
  10. Mads Østberg i Ola Fløene (+3:50,0s, Ford Fiesta WRC)
Polub Rajdy24 na Facebooku:

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top