76. Rajd Polski 2019: Mikołaj Marczyk sprawdzi swoje tempo w ERC
111 nazwisk na liście Oponeo Mistrzostw Polski Rallycross w Toruniu. Są nowe twarze!
Tomasz Jurkun i Marek Kozdroń podsumowują start w 3. rundzie Tarmac Masters 2019
Rajd Sardynii 2019: drugie miejsce Kajetanowicza i Szczepaniaka w WRC 2!
Michał Rokita i Wojciech Habuda wygrywają 50. Rajd Festiwalowy 2019
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Rajd Polski 2017 (OS 2-5): dwa odcinki dla Latvali, dwa dla Neuville’a

fot. twitter/ToyotaGB

Latvala, Neuville, Tanak – tak wygląda czołowa trójka klasyfikacji generalnej po pierwszej dzisiejszej pętli Rajdu Polski. Belg traci do liderującego Fina 4.5s, natomiast trzeci Estończyk jest gorszy o 5.0s od prowadzącego. Kolejne lokaty zajmują Ogier (+7.3s), Paddon (+43.6s), Sordo (+45.7s), Hanninen (+1:01.1s), Suninen (+1:11.6s), Evans (+1:17.5s). Dziesiątkę zamyka Lefebvre (+1:18.1s).

Pierwsza próba pętli – Chmielowo, o dłuości 6,52 km – powitała zawodników błotnistą nawierzchnią o małej przyczepności. Najlepiej w tych warunkach poradził sobie Neuville. Za nim uplasowali się Latvala (+0.2s) oraz Ogier (+1.4s). Breen po dojechaniu do mety na piętnatej pozycji skarżył się na problemy z samochodem. – Czuje się jak bym miał napęd na dwa koła. Coś jest uszkodzone – mówił kierowca. Sordo zanotował natomist dopiero jedenasty czas, gdyż przestrzelił skrzyżowanie.

Na kolejnym odcinku warunki pogodowe również były bardzo trudne. Kierowcy jednak mówili, iż przyczepność była lepsza niż podczas poprzedniej próby. Wieliczki mierzące niewiele ponad 15 km, wygrał Latvala. Podium odcinka uzupełnili Tanak (+0.9s) oraz Ogier (+1.3s). Problemy z napędem w dalszym ciągu miał Breen.

Próba numer cztery – Swietajno, o długości 19,60 km, zakończyła się zwycięstwem Latvali. Drugi był Tanak (+1.3s), trzeci Ogier (+3.0s). Problemy miał Lappi. Mikkelsen mijał go po drodze. – Widziałem Lappiego, koło było uszkodzone – nie we właściwym kierunku – mówił Norweg.

Ostatni odcinek pętli – Stare Juhy (13.50 km) – wygrał Neuville. Za nim był Latvala (+1.9s), zmagający się z niesprawnymi wycieraczkami. – Złamała się na odcinku czwartym i trochę mnie to rozpraszało. Zmieniliśmy je (wycieraczki) tak, aby po mojej stronie działała – tłumaczył kierowca. Trzeci ukończył Tanak (+3.2s). Z dużą stratą do mety dotarł Mikkelen. Miał uszkodzone tylne lewe zawieszewnie. – Staraliśmy się trochę naciskać, ale na prawym zakręcie wyrzuciło nas i uderzyliśmy w pień drzewa – mówił.

W WRC 2 po pętli na prowadzeniu jest Veiby. Za nim Tidemand (+7.1s), Greensmith (+22.3s). Polskie załogi plasują się kolejno na pozycjach: 5. Ptaszek/Szczepaniak (+1:34.8s), 7. Chuchała/Rozwadowski (+2:04.8s), 8. Pieniążek/Mazur (+2:14.3s), 9. Kołtun/Pleskot (+2:25.0s).

Pierwszy w WRC 3 jest Rådström. Trójkę uzupełniają Solans (+7.7s) i Lindholm (+19.8s). Polska załoga Brzeziński/Hundla plasuje się na 7. pozycji, ze stratą +44.5s.

Wypowiedzi kierowców po OS 5:

Ogier: Wciąż jest szybko nawet, jeśli jest mokro. Trudny dzień dla każdego, ale myślę, że druga pętla będzie trudniejsza. Pozycja nie jest zła, ale to nie był łatwy poranek.

Neuville: Tak, było lepiej. Byłem całkiem zaangażowany poza jednym lub dwoma zakrętami, gdy dostałem źle dohamowałem. Cisnąłem mocno- zwłaszcza gdy wiedziałem, że jeśli wypadenę z trasy to wpadnę na pola.

Tanak: Zatrzymałem się na linii startowej. Silnik był słaby na początku. Co możemy zrobić?

Latvala narzekał na brak wycieraczki: Złamała się na odcinku czwartym i trochę mnie to rozpraszało. Zmieniliśmy je tak, aby po mojej stronie wycieraczka działała.

Sordo: Obróciłem się. W zakręcie nie było przyczepności, a kiedy warunki są takie lepiej pozostać na trasie. Nie jest zbyt komfortowo.

Evans: Zdradliwie. Trudno wyczuć, gdzie jest przyczepność. Cały czas to samo, naprawdę.

Breen dalej miał problemy z napędem: Jestem wykończony. Chcieliśmy tutaj dobrego rajdu. Szkoda, że tak się stało. Inni faceci będą mieli dziś korzyść z szybkiego przejazdu. Jechaliśmy w trybie drogowym.

Paddon: Pierwsza część nie była zła. Deszcz prawie przestał padać, ale potem zaczął znów, a powierzchnia była natychmiast śliska. Warunki dzisiejszego popołudnia powinny być jednakowe dla wszystkich.

Hannien: W porządku. Nic specjalnego. Błotniste sekcje i naprawdę szybko. Czasem moje hamowanie było na granicy.

 








Do Góry