Gryazin na prowadzeniu, Łukasz Habaj tuż za podium po odcinku kwalifikacyjnym Rally di Roma Capitale
Wypadek podczas Eifel Rallye Festival 2019
„Będzie długo, długo nic, a później ja” – Sebastian Luty zawodnik w szybkim wózku
RaceForce 1 – nowy projekt w polskim motorsporcie
Ott Tänak zdominował Rajd Estonii!
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Kartka z kalendarza, WRC

Rajd Niemiec – królestwo SuperSeba i Citroena

Kontynuując moją „listę” kandydatów do zwycięstwa w Rajdzie Niemiec 2015, nie można zapominać o zespole Citroen World Rally Team, który w historii Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) odcisnął niezapomniane piętno, szczególnie pośród winnic wokół Trewiru.

W 2002 roku 21. ADAC Rallye Deutschland po raz pierwszy stał się rundą WRC. Wtedy zwycięstwo w tych zawodach odniósł Sébastien Loeb w Citroenie Xsara WRC. Passa sukcesów trwała do 2013 roku. Zakończył ją Dani Sordo, który wywalczył swój pierwszy triumf w mistrzostwach świata. W sezonie 2014 Hyundai przerwał dominację zespołu z Francji. Należy jednak pamiętać, że Kris Meeke prowadził przez pewien czas w zawodach. Uszkodził samochód uderzając w mur, przez co był zmuszony do wycofania się z rywalizacji, tym samym otworzył on drogę do zwycięstwa dla Thierry’ego Neuvilla, który należycie wykorzystał tę szansę.

Długoletnia tradycja zwycięstw Citroena w Niemczech sprawia, że pomimo braku blasku jaki towarzyszył temu zespołowi przez wiele lat współpracy z SuperSebem, nie powinniśmy skreślać tej drużyny z „listy” kandydatów do zwycięstwa. Na korzyść francuskiego teamu przemawia doświadczenie, a także motywacja zawodników. Oczywiście tegoroczna konstrukcja samochodu nie jest najlepsza w stawce, jednak jest to pierwszy asfaltowy rajd od Monte Carlo, które śmiało można nazwać rajdem z mieszaną nawierzchnią. Nikt nie wie co przygotowali konkurenci i jak na ich tle plasuje się reszta zawodników. Dodatkowo należy pamiętać o złudności tej imprezy. Wydaje się stosunkowo łatwa. Pomimo tego każdy zakręt jest trudny, a niewłaściwe dobranie momentu skrętu może zakończyć rywalizację. Uważam, że Citroen World Rally Team pokaże swój potencjał i będzie się liczył w walce o podium w tym roku.

Dołączamy dla Was również nagranie z pokładu Citroena Xsary WRC z roku 2003. Za kierownicą „król winnic” – Sébastien Loeb.








Do Góry