Rally di Roma Capitale 2019: Basso najlepszy w generalce, Poloński w ERC2!
Rally di Roma Capitale 2019 (OS 4-6)- Basso na prowadzeniu, Habaj poza trasą
Gryazin na prowadzeniu, Łukasz Habaj tuż za podium po odcinku kwalifikacyjnym Rally di Roma Capitale
Wypadek podczas Eifel Rallye Festival 2019
„Będzie długo, długo nic, a później ja” – Sebastian Luty zawodnik w szybkim wózku
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Rajd Niemiec: Hyundai czuje się tu jak w domu

Po zmiennym szczęściu w Rajdzie Finlandii na początku tego miesiąca, Hyundai Motorsport powraca do miejsca, gdzie odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC), czyli do Niemiec.
 
W swoim „domowym” rajdzie, ponieważ Hyundai ma siedzibę w Alzenau, do rywalizacji przystąpią cztery załogi. Thierry Neuville (#7, Hyundai i20 WRC) i Dani Sordo (#8, Hyundai i20 WRC), po raz kolejny będą reprezentować Hyundai Shell World Rally Team. Hyundai Mobis World Rally Team w składzie Hayden Paddon (#20, Hyundai i20 WRC) i Kevin Abbring (#10, Hyundai i20 WRC) będzie zdobywać doświadczenie na asfaltowych trasach. Paddon pojedzie samochodem w tej samej specyfikacji jak Neuville i Sordo, natomiast Abbring otrzyma z nowości jedynie dźwignię do zmiany biegów przy kierownicy.

Rajd Niemiec znowu będzie zaczynał się i kończył przed starożytną Porta Nigra w Trewirze. Niemiecka runda jest powszechnie uznawana za najtrudniejszą asfaltową imprezę w kalendarzu WRC. Kręte drogi z winnic w okolicy Moseli, a także słynna baza wojskowa Baumholder są wyjątkowym wyzwaniem dla kierowców.
 
Nieprzewidywalna pogoda sprawia, że wybór opon będzie ważnym czynnikiem. Dokładne notatki są niezbędne, zwłaszcza w miejscach mocnych hamowań, gdzie samochody mogą uderzyć w krawężniki, lub w znane kamienne bloki Hinkelstein, które są kolejnym utrudnieniem na poligonach.

Szef zespołu Hyundai Motorsport, Michel Nandan, tak skomentował sytuację przed Rajdem Niemiec: – Niemcy są naszym domowym rajdem, ponieważ nasza baza, Alzenau, nie jest tak daleko od Trewiru. Oczywiście mamy dobre wspomnienia, gdyż w zeszłym roku wywalczyliśmy tutaj dobry wynik – nasze pierwsze, podwójne zwycięstwo. Po raz drugi w tym roku będziemy mieli cztery samochody Hyundai i20 WRC, choć jest to pierwszy raz, na rajdzie asfaltowym. Wszyscy czterej kierowcy uczestniczyli w testach przygotowujących do imprezy, a my wszyscy jesteśmy bardzo zadowoleni z wypracowanych ustawień. Naszym czwartym kierowcą jest Kevin Abbring i wraz z Thierrym i Danim mamy trzech kierowców, którzy czują się jak w domu na asfalcie, więc możemy mieć nadzieję na dobry wynik.

Nowe elementy dla tegorocznej imprezy obejmuje sobotni sprint przez Panzerplatte i powrót do Bösenberg, po raz pierwszy od 2011 roku. W piątek kierowcy będą rywalizować w regionie Eifel. 136,30 km winnic i trudnych dróg wzdłuż granic Belgii i Luksemburgu. Sobota będzie mieszać trudne odcinki militarne Panzerplatte z bardziej krętymi wiejskimi drogami. Następnie kierowcy powrócą do Moseli i zakończą rajd w niedzielę. Odcinki specjalne Stein & Wein i Dhrontal będą przejeżdżane dwa razy. Drugi przejazd Dhrontal będzie traktowany jako Power Stage.

Belg Neuville wspólnie z pilotem Nicolasem Gilsoulem stanęli w ubiegłym roku po raz pierwszy na najwyższym stopniu podium, przełamując długą historie zwycięstw Citroëna w tej imprezie. Po trudnym początku Rajdu Finlandii, Thierry Neuville odzyskał zaufanie do siebie. Będzie chciał odzyskać tempo z poprzedniego sezonu, aby walczyć o dobry wynik w swoim „domowym” rajdzie.

– Mamy bardzo dobre wspomnienia z ostatniego Rajdu Niemiec – była to nasza pierwsza wygrana. Bardzo dobry wynik w tak krótkim czasie. Pierwsze zwycięstwo w debiutanckim sezonie w zespole było czymś niespodziewanym. W tym roku będziemy próbowali powtórzyć nasz najlepszy wynik. Mam nadzieję, że mamy taką samą prędkość jak w zeszłym roku. Ten rajd jest bardzo blisko mojego rodzinnego miasta Sankt-Vith. Dużo krewnych i przyjaciół będzie nas dopingować przez cały weekend. Będzie to ogromne wydarzenie dla naszej rodziny – opowiada Neuville.

Hiszpański kierowca Dani Sordo jest również fanem niemieckiej imprezy. Będzie korzystał ze swojego doświadczenia z Trewiru, po kilku słabszych występach w tym sezonie, jest gotowy do walki o dobry wynik. – Rajd Niemiec jest bardzo ładny, i dla mnie wyjątkowy. Wąskie drogi pośród winnic z wieloma serpentynami, a także wojskowe etapy. To jest ekscytujące dla kierowcy. Odczucia podczas jazdy przez winnice są naprawdę wyjątkowe – wąskie drogi i wiele, wiele zakrętów, a wszystko dzieje się bardzo szybko! Jest to piękny rajd, jeden z moich ulubionych.

Pomimo znacznie mniejszego doświadczenia na asfalcie, Paddon cieszy się z rajdu i poszukuje solidnego wyniku. Wspólnie z pilotem Johnem Kennardem ma nadzieję na zdobycie większego zrozumienia dla niuansów w tym trudnym technicznym wyzwaniu, a także liczy na wskazówki od kolegów z zespołu. – Asfalt będzie dużą zmianą dla nas – to nawierzchnia, na której nie mamy dużego doświadczenia, więc stajemy przed dużym wyzwaniem. Bardzo lubię ten charakter dróg. W zespole mamy trzech specjalistów od rajdów asfaltowych. Będziemy musieli wykonać mnóstwo pracy, ale jestem pozytywnie nastawiony. Możemy się wiele nauczyć od naszych kolegów z zespołu podczas całego rajdu. Najważniejsza rzeczą dla nas jest zdobycie doświadczenia i dotarcie do mety – mówi Paddon.

Kierowca testowy Hyundai Motorsport, Kevin Abbring, wraz z pilotem Sebastianem Marshallem, po występie w Szwecji powrócił do rywalizacji na trasach Rajdu Polski. Młody Holender będzie zdobywał kolejne doświadczenie w Hyundaiu i20 WRC na wymagającym niemieckim asfalcie. – Startowałem w tym rajdzie dwa razy, ale to było jakieś pięć czy sześć lat temu. To jest bardzo trudne wyzwanie, a także nasza pierwsza impreza asfaltowa w samochodzie Hyundai i20 WRC. Istnieje wiele zmian przyczepność na drodze, zawsze trzeba mieć na uwadze, że dokładne zapoznanie się z trasą pozwala uniknąć błędów.








Do Góry