Kategoria: WRC

Rajd Niemiec 2017 (OS 6-8): piątek dla Tänaka

Niesamowitymi emocjami zakończyły się piątkowe zmagania w Rajdzie Niemiec. Na ostatnim odcinku specjalnym wielu kierowców z czołówki obracała się lub wypadała z trasy. Mimo przygód, Ott Tänak prowadzi w rajdzie nad Mikkelsenem i Neuvillem. Pech dopadł Lappiego, który uszkodził zawieszenie i nie dotarł do mety OS7.

Drugą piątkową pętlę rozpoczął odcinek Mittelmosel (22,00 km). Najlepszy czas uzyskał tam Ott Tänak. Estończyk był szybszy od drugiego na mecie Mikkelsena o 3,2s, przez co przewaga reprezentanta Citroëna stopniała do 0,9s. – Tam był ciasny nawrót, pociągnąłem za ręczny, ale wypadłem w winnice. Miałem dużo szczęścia, że z nich wyjechałem. Żałuję, że nie wziąłem w pełni deszczowych opon, tak jak proponował mój zespół – powiedział Tänak. Trzeci czas wykręcił Ogier (+5,1s), czwarty Lappi (+5,8s), a piąty Meeke (+11,1s). – Około 70% odcinka było OK, ale kiedy masz na trasie stojącą wodę i miękkie opony – to nie jest najlepsza kombinacja – powiedział Lappi. W czołowej dziesiątce znaleźli się także: Neuville (+12,0s), Latvala (+13,7s), Evans (+17,8s), Breen (+21,0s) i Hänninen (+23,7s). – Jadę na miękkich oponach. Nie wiem, jaki jest najlepszy wybór. Wiele razy jechałem slajdem i obróciłem się w końcówce odcinka. Starałem się, ale to nie jest łatwe w takich warunkach – powiedział belgijski kierowca.

Na mecie siódmego odcinka specjalnego nie pojawił się Esapekka Lappi – Fin uszkodził zawieszenie w swoim aucie. Kolejne oesowe zwycięstwo na swoje konto zapisał nowy lider rajdu, Ott Tänak. – Może powinienem mocniej naciskać, ale po poprzednim odcinku chciałem przejechać czysty odcinek – powiedział Estończyk. 3,2s za nim znalazł się Neuville, do którego 0,1s stracił Ogier. – Jest OK, ale też podstępnie. Razem z Thierrym nie mamy odpowiednich opon. Nasza miękka mieszkanka nie pracuje – powiedział mistrz świata. Miejsca cztery, pięć, sześć zajęli kolejno: Mikkelsen (+5,4s), Latvala (+9,1s) i Breen (+15,6s). Siódmy na mecie zameldował się Juho Hänninen (+16,6s), ósmy był Evans (+18,9s), dziewiąty Meeke (+22,0s), a dziesiąty Paddon (+30,0s). – Mogę winić tylko siebie. Mokry, śliski i błotnisty asfalt? Nie, dziękuję. Ten rajd oraz Monte, to dwie imprezy, na których muszę się poprawić – powiedział Nowozelandczyk.

Najbardziej problematyczną próbą okazał się trzeci przejazd superoesu Wadern-Weiskirchen. Tam obracali się lub byli poza drogą Breen, Latvala, Tänak, Neuville i Ogier. Ostatni z nich stracił najwięcej, bo aż 21,5s do najszybszego na odcinku Latvali. – Obróciliśmy się i straciliśmy 20 sekund. Szkoda, ale tak to jest – powiedział Ogier. 0,4s za Latvalą znalazł się Neuville. Podium uzupełnił lider rajdu, Ott Tänak (+0,8s). – Warunki są bardzo podstępne – w jednym miejscu utknęliśmy w błocie. Powrót na drogę na slickach zajął nam dużo czasu – powiedział Estończyk. Dalej uplasowali się Mikkelsen (+2,0s), Evans (+5,5s) i Hänninen (+7,8s).

Klasyfikacja Rajdu Niemiec po ośmiu odcinkach specjalnych: 1. Tänak, 2. Mikkelsen (+5,7s), 3. Neuville (+28,2s), 4. Ogier (+30,6s), 5. Evans (+52,1s), 6. Hänninen (+1:14,7s), 7. Breen (+1:24,5s), 8. Latvala (+1:54,7s), 9. Paddon (+2:29,5s), 10. Kopecký (+3:36,2s).

komentarzy







Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top